Megalakult a Magyar Public Relations Szövetség Kríziskommunikációs Tagozata, melynek célja, hogy a hazai válságmenedzserek és PR szakértők számára olyan mértékadó fórumot teremtsen, ahol a kapcsolatépítés mellett lehetőség nyílik az aktuális trendek megvitatására, a legjobb nemzetközi gyakorlatok átültetésére, valamint piaci és kutatási projektek kidolgozására is. Az elfogadott munkaprogram alapján a tagozat további feladata, hogy iránymutatásokkal, hivatalos állásfoglalásokkal és módszertanfejlesztő javaslatokkal járuljon hozzá a terület magas színvonalú képviseletéhez; az MPRSZ által szervezett konferenciák és a szövetség gondozásában megjelent kiadványok pedig a kríziskommunikációs szakma társadalmi elismertségének növelését célozzák.
„A kiemelt jelentősége ellenére is csak egy kevéssé fókuszban lévő szakterületre szeretnénk ráirányítani a figyelmet az új tagozat alapításával. Kiváló szakemberek foglalkoznak kríziskommunikációval, jó lenne, ha olyan fórum valósulna meg a tagozat létrejöttével, ahol a legjobb gyakorlatokat, tapasztalatokat nyíltan megoszthatjuk egymással, és amely a kommunikációs szakma egészének segítséget adhat ezen a speciális területen” – hangsúlyozta az alakulás után Bőhm Kornél, a Kríziskommunikációs Tagozat alapítója.
A tagozat vezetését 2019. májusától Dr. Pintér Dániel Gergő vette át, aki kiemelt feladatának tekinti a diszciplína kutatásának, oktatásának támogatását, valamint hosszútávú együttműködések kidolgozását a nemzetközi szakmafejlesztő szervezetek, a társterületek képviselői és kiemelt vállalati szereplők bevonásával. „A jövőben igyekszünk még nagyobb hangsúlyt fektetni a forprofit szektor és a képzési oldal közötti szakadék áthidalására, a szakmánkkal kapcsolatos téves sztereotípiák azonosítására, valamint a PR és kríziskezelés etikai hátterének tudatosítására. Az értékteremtés, társadalmi felelősség mellett szeretnénk felhívni a figyelmet a válságok megelőzését célzó szemlélet és a minden részletre kiterjedő felkészülés fontosságára is. Mivel hiszünk abban, hogy a vállalatok fenntartható fejlődésében kulcsszerepet játszik a kommunikáció, így feladatunknak érezzük mindazok támogatását, akik versenyképes megoldást keresnek a technológiai fejlődés és változó médiahasználati szokások következtében megjelent kihívásokra.” – mondta a Kríziskommunikációs Tagozat elnöke, aki számít minden érintett cégvezető és kommunikációs menedzser aktív részvételére, csatlakozására is.
A kríziskommunikációs tagozat jövő évi tevékenységei között üzleti tréningek és krízisszimulációk tematikájának kidolgozása, partneri együttműködések előkészítése, meetupok és workshopok koordinálása, valamint intenzív publikációs tevékenység szerepel.
A tagozat tagja lehet bárki, aki egyetért a tagozat céljaival, törekvéseivel, munkájában aktív szerepet vállal, elfogadja az MPRSZ Alapszabályát, valamint regisztráltatja magát az MPRSZ-ben, mint tag, a tagozatba való belépési szándékát pedig írásban is kinyilvánítja. Tagnak jelentkezni a iroda@mprsz.hu e-mail címen lehet.
A tagozat tevékenységéhez kapcsolódó beszámolók, dokumentumok:
- Az MPRSZ Kríziskommunikációs tagozatának célkitűzése, munkaprogramja és a kapcsolódó aktivitások 2020. február – 2021. február között
- Az MPRSZ Kríziskommunikációs tagozatának beszámolója 2020. február – 2021. február közötti időszakról
Szakmai ajánlás:
Krízistérképek:
- Negyedik krízistérkép – 2019
- Harmadik krízistérkép – 2018
- Második krízistérkép – 2017
- Második krízistérkép – angolul
- Első krízistérkép – 2016
Tagozatunkról írták:
- Kreativkontroll.hu 2021.03.24
- HVG.hu 2020.08.01
- Kreatív Magazin 2020. június
- Mfor 2020.05.10
- Márkamonitor 2020.05.04
- Médiapiac.com 2020.03.31.
- Hrpwr.hu 2020.03.16.
- Forbes Magyarország 2019. 04. 09.
- Médiapiac 2019. 03. 14.
- Piac és Profit 2019. 03. 14.
- Marketing & Media Online 2019. 03. 14.
- MárkaMonitor 2016. 06. 12.
- CCO Magazin 2015.05.29.
- Média 2.0 2015.05.26.
- Velvet 2015.04.17
- Média 2.0 2015.01.09
- BrandTrend 2014.09.16
- PR Herald 2014.09.16
- Médiapiac 2014.09.16.