Kríziskommunikációs tagozat

Megalakult a Magyar Public Relations Szövetség Kríziskommunikációs Tagozata, melynek célja, hogy a hazai válságmenedzserek és PR szakértők számára olyan mértékadó fórumot teremtsen, ahol a kapcsolatépítés mellett lehetőség nyílik az aktuális trendek megvitatására, a legjobb nemzetközi gyakorlatok átültetésére, valamint piaci és kutatási projektek kidolgozására is. Az elfogadott munkaprogram alapján a tagozat további feladata, hogy iránymutatásokkal, hivatalos állásfoglalásokkal és módszertanfejlesztő javaslatokkal járuljon hozzá a terület magas színvonalú képviseletéhez; az MPRSZ által szervezett konferenciák és a szövetség gondozásában megjelent kiadványok pedig a kríziskommunikációs szakma társadalmi elismertségének növelését célozzák.

„A kiemelt jelentősége ellenére is csak egy kevéssé fókuszban lévő szakterületre szeretnénk ráirányítani a figyelmet az új tagozat alapításával. Kiváló szakemberek foglalkoznak kríziskommunikációval, jó lenne, ha olyan fórum valósulna meg a tagozat létrejöttével, ahol a legjobb gyakorlatokat, tapasztalatokat nyíltan megoszthatjuk egymással, és amely a kommunikációs szakma egészének segítséget adhat ezen a speciális területen” – hangsúlyozta az alakulás után Bőhm Kornél, a Kríziskommunikációs Tagozat alapítója.

A tagozat vezetését 2019. májusától Dr. Pintér Dániel Gergő vette át, aki kiemelt feladatának tekinti a diszciplína kutatásának, oktatásának támogatását, valamint hosszútávú együttműködések kidolgozását a nemzetközi szakmafejlesztő szervezetek, a társterületek képviselői és kiemelt vállalati szereplők bevonásával. „A jövőben igyekszünk még nagyobb hangsúlyt fektetni a forprofit szektor és a képzési oldal közötti szakadék áthidalására, a szakmánkkal kapcsolatos téves sztereotípiák azonosítására, valamint a PR és kríziskezelés etikai hátterének tudatosítására. Az értékteremtés, társadalmi felelősség mellett szeretnénk felhívni a figyelmet a válságok megelőzését célzó szemlélet és a minden részletre kiterjedő felkészülés fontosságára is. Mivel hiszünk abban, hogy a vállalatok fenntartható fejlődésében kulcsszerepet játszik a kommunikáció, így feladatunknak érezzük mindazok támogatását, akik versenyképes megoldást keresnek a technológiai fejlődés és változó médiahasználati szokások következtében megjelent kihívásokra.” – mondta a Kríziskommunikációs Tagozat elnöke, aki számít minden érintett cégvezető és kommunikációs menedzser aktív részvételére, csatlakozására is.

A kríziskommunikációs tagozat jövő évi tevékenységei között üzleti tréningek és krízisszimulációk tematikájának kidolgozása, partneri együttműködések előkészítése, meetupok és workshopok koordinálása, valamint intenzív publikációs tevékenység szerepel.

A tagozat tagja lehet bárki, aki egyetért a tagozat céljaival, törekvéseivel, munkájában aktív szerepet vállal, elfogadja az MPRSZ Alapszabályát, valamint regisztráltatja magát az MPRSZ-ben, mint tag, a tagozatba való belépési szándékát pedig írásban is kinyilvánítja. Tagnak jelentkezni a titkarsag@mprsz.hu e-mail címen lehet.

A tagozat tevékenységéhez kapcsolódó beszámolók, dokumentumok:

Krízistérképek:

Tagozatunkról írták:

A Kríziskommunikációs tagozat hírei, cikkei

Pintér Dániel Gergő az MPRSZ Kríziskommunikációs tagozatának új elnöke

A tagozat célja a válságkezelés szakterületének fejlesztése, elismertségének növelése. Az új elnök kiemelt feladatának tekinti a diszciplína kutatásának, oktatásának támogatását, valamint hosszútávú együttműködések kidolgozását...

Elkészült Magyarország harmadik Krízistérképe – a Veszprémi Állatkert, a Liget Projekt,...

Mintegy 270 olyan esetet gyűjtöttek össze és elemeztek a „Krízistérkép 2018” című kiadvány szerkesztői, amelyek a tavalyi évben károsan érintettek egy-egy piaci márkát, szervezetet,...

Média 2.0 blog: Ezekkel a krízisekkel küzdött az ország 2017-ben

Elkészült Magyarország második Krízistérképe; a Veronai tragédia, a BKK hekkerbotránya és a #metoo-kampány a kiemelt esetek között. A nemzetközi minta alapján elvégzett kutatás során hazánk vezető...