Business Unusal: a koronavírus járvány válságkommunikációs és krízismenedzsment aspektusai

262

Megjelent a “Globális kihívások – lokális válaszok: A koronavírus (Covid19) gazdasági és társadalmi összefüggései és hatásai” című kötet a Savaria University Press kiadásában. A könyvben 42 szerző – kutatók, oktatók és szakemberek Magyarországról és külföldről – 500 oldalon keresztül mutatják be a járvány első hullámának tapasztalatait, illetve társadalomra, gazdaságra és egyénre gyakorolt hatásait. A kötetbe az MPRSZ Kríziskommunikációs Tagozatának elnöke, Dr. Pintér Dániel Gergő is írt egy fejezetet, aki tanulmányában a koronavírus járvány válságkommunikációs és krízismenedzsment aspektusait viszgálta.

A könyvfejezet absztraktja: A tanulmány a koronavírus járvány szervezetirányítási aspektusait mutatja be és a krízistanácsadóként dolgozó szerző gyakorlati tapasztalatait összegzi a vállalatok egészségvédelmi, kommunikációs és menedzsment kihívásaira koncentrálva. Elsőként szakirodalomkutatás keretében ismertetem az intézményi válságok legfontosabb karakterisztikáit, valamint a válságkommunikáció és -menedzsment főbb akadémiai fogalommeghatározásait. Ezt követően az érintettek köre, a kiváltó ok, a súlyosság, a lefutási idő és a kezelhetőség szempontjai szerint osztályozom a koronavírus járvány következtében kialakult veszélyes helyzetet és rávilágítok azokra a sarokpontokra, amelyek meghatározzák a COVID-19-hez hasonló, erős hatású és hirtelen megjelenő krízisek kezelési  lehetőségeit. A tanulmány második felében a Magyar Public Relations Szövetség (MPRSZ) szakmai ajánlásának legfontosabb megállapításait összegzem és rendszerezem mindazokat a szervezésre és cégvezetésre személyi higiéniára, közönségkapcsolatokra, külső partnerekkel történő és belső kommunikációra vonatkozó pragmatikus javaslatokat, melynek segítségével a vállalatok nemcsak minimalizálhatják az esetleges károkat, de járvány idején is fenntarthatják produktivitásukat.

A tanulmány nem jöhetett volna létre az MPRSZ Kríziskommunikációs Tagozatában dolgozó, évtizedes piaci tapasztalatokkal rendelkező vállalati kommunikációs, marketing és menedzsment tanácsadók – név szerint Vas Dóra, Soós Eszter,Sárosi Péter, Rácz Gábor, Barát Tamás, Tüske Gabriella és Galánfi Csaba – nélkül, akik értékes észrevételekkel járultak hozzá a szerző munkájához.

A kötet pdf formátumban letölthető innen: Globális kihívás, lokális válaszok

Az MPRSZ Kríziskommunikációs Tagozatának szakmai ajánlása a koronavírussal kapcsolatos válságkommunikációs és krízismenedzsment tevékenységre vonatkozóan pedig itt található.

MEGOSZTÁS