A PR EXCELLENCE HUNGARY AWARD 2022 NYERTESEI:

Fődíj:  E.ON Greentunes

Pályázó: ACG PRo | Megbízó: E.ON Hungária

Az Év Ügynöksége: Avantgarde Group

Év PR-szakembere:  Bőhm Kornél

Utánpótlás Díj:  Szabó Hedvig

Nemzetközi:

Pályázó: Uniomedia Communications

Leírás: A magyarok 55 százaléka nem támogatta a covid-vakcinát 2021 elején. A vakcinaválasztás politikai kérdéssé vált, miközben tombolt a járvány, sokan elbizonytalanodtak. Ezért kampányt indítottunk, megbízó és budget nélkül. Megkerestük azt az üzenetet, amely mindenki számára érvényes, hogy vissza szeretné kapni a régi életét. Azt kértük, mindenki posztolja, hogy mit ad neki (vissza) az oltás az #ÉnEzértOltatok hashtaggel. Organikusan, a csatlakozó médiumoknak hála 1.2 millió embert ért el a kampány.

Pályázó: Uniomedia Communications | Megbízó: Magyar Telekom

Leírás: Magyarországon a tanárok többsége 50 év feletti, és alapvetően frontális oktatási módszerekkel dolgozik. A diákok szinte mindegyikének zsebében ott lapul az okostelefon, amit az órákra szigorúan el kell tenniük. Mi lenne, ha közelebb hoznánk őket egymáshoz, és megmutatnánk: a digitális eszközökkel új szintre emelhető a tanulás élménye? Ez pedig a tanérok és diákok javára is válik.

Pályázó: Lounge Group | Megbízó: Jófogás

Leírás: A Jófogás 20 hazai menhely körében végzett felmérése kiderítette, hogy a gazdik nincsenek tisztában a kutyák viselkedésével. A menhelyek kétharmadához többször is visszahoztak egy-egy kutyust. Felelős vállalatként a Jófogás folytatta díjnyertes állatvédelmi kampányát: a magyar piacon úttörőnek számító „Jobb gazdi leszek” interaktív oktatóvideó-sorozatával az örökbefogadóknak és a menhelyeknek ingyenes segítséget nyújtott, egyben a NÉBIH Gazdijogsihoz is kiegészítő tananyagot szolgáltatott.

Általános hírnévmenedzsment kategória:

Pályázó: Avantgarde Group | Megbízó:Dunakeszi Járműjavító

Leírás: Felkaroltuk a hazai vasúti rajongókat és a Nagy Vasúti Kvíz keretében országos versenyt hirdettünk lelkes amatőröknek, vasúti szakértőknek és vonatfanatikusoknak. A kétfordulós vetélkedőbe külső szakértőt és szakmai partnert vontunk be, saját logót és kvízoldalt terveztünk, és a döntőn egy igazi élő vetélkedő hangulatát teremtettük meg. A sajtókommunikáció, a médiaegyüttműködések és a social média aktivitások is hozzájárultak a Dunakeszi Járműjavító pozicionálásához és ismertségének növeléséhez

Pályázó: Ferling | Megbízó:Körber Hungária Gépgyártó Kft.

Leírás: A Hauni Hungária pécsi gépgyára felvette a tulajdonos cégcsoport nevét. A névváltás teljes grafikai arculatváltást jelentett nagyon sok különféle felületem, emellett helyi kampány indult a név megismertetésére Pécs és környéke lakosaival. A céghez kapcsolódó fő üzenetek – világszínvonalú gépgyártás, valódi szakmai lehetőségek – nem változtak, a cél, hogy a Hauni jó híre átörökítődjön a Körberre. Nagyjából háromnegyed év alatt sikerült elérni az évtizedes Hauni brand ismertségének több mint 50%-át.

B2B kampány

Pályázó: Uniomedia Communications  | Megbízó: Mastercard

Leírás: Miért félnek a magyar kkv-k a kártyás fizetés elfogadásától? Hogyan lehet meggyőzni a kártyaelfogadásra nem kötelezett mikrovállalkozásokat, hogy váljanak kártyaelfogadóvá? A Készpénzmentes Zóna kampánnyal ezekre a kérdésekre kerestük a választ. A koncepciónk az okok feltárása mellett megoldást is kínál: a mikroszegmenst megismertetjük a digitális fizetés előnyeivel, így a bankkártya-elfogadással, hogy a hozzáállásuk gyökeresen megváltozzon és a vevőkörük is elégedettebb legyen.

Digitális kommunikáció

Pályázó: Pro/Lawyer Consulting

Leírás: A podcast célja a pr és más kommunikációs eszközök tudatos használatának bemutatása az ügyvédi, jogászi közösség számára, valódi példákon keresztül. Vendégeink vagy gyakorló ügyvédek, akik saját tapasztalataikat osztják meg, vagy egy-egy terület szakértői, akik segítenek eligazodni a honlapok, a közösségi média vagy éppen a keresőoptimalizálás világában. Elsősorban a pr eszköztárát igyekszünk bemutatni, hangsúlyt fektetünk a személyes márkaépítés, a branding és a pozícionálás alapjainak magyarázatára. A podcast célja elsősorban az edukáció, mivel sem a jogi oktatás, sem a későbbi ügyvédi képzések során nem találkoznak az ügyvédkedés üzleti és kommunikációs oldalával. Másodlagos cél a Pro/Lawyer Consulting márkaismertségének növelése, további pozicionálása, mint az ügyvédi kommunikáció és pr hazai szakértője.

Energetika

Pályázó: ACG PRo | Megbízó: E.ON Hungária

Leírás: Szonifikációs technológiával alakítottuk zenévé a növények rezgéseit, amit installációkkal juttattuk el az emberekhez Budapest két forgalmas, zaj- és légszennyezettséggel terhelt pontján, a Széna- és a Szent Gellért téri villamosmegállókban, amiket földlabdás élőnövényekkel is díszítettük. A kampány a hazai és nemzetközi sajtóban 47 megjelenést hozott. A közösségi médiában 600 ezer, a helyszíneken pedig napi 300 ezer embert értünk el.

Pályázó: Avantgarde Group | Megbízó: E.ON Hungária

Leírás: E.ON E-mobilitás kampány – Még az utca embere is erről beszélt!
Mellékletek megnevezése: Kampányunkkal az e-mobilitás területén pozicionáltuk az E.ON-t és közérthető, edukatív tartalmakat nyújtottunk a sok tévhittel találkozó nagyközönség számára. Olyan kommunikációs aktivitást dolgoztunk ki, amivel az ügyfeleket és a vállalati partnereket közvetlenül és a sajtón keresztül is elértük. Globális háttéranyagunk, az ügyfélreggeli és a sajtónak kiküldött közlemény nyomán száz organikus megjelenés született és még az utcán dolgozó villanyszerelők is az e-autózásról beszélgettek!

Fenntarthatóság, környezetvédelem

Pályázó: ACG PRo | Megbízó: E.ON Hungária

Leírás: Szonifikációs technológiával alakítottuk zenévé a növények rezgéseit, amit installációkkal juttattuk el az emberekhez Budapest két forgalmas, zaj- és légszennyezettséggel terhelt pontján, a Széna- és a Szent Gellért téri villamosmegállókban, amiket földlabdás élőnövényekkel is díszítettük. A kampány a hazai és nemzetközi sajtóban 47 megjelenést hozott. A közösségi médiában 600 ezer, a helyszíneken pedig napi 300 ezer embert értünk el.

Pályázó: Uniomedia Communications | Megbízó: Philip Morris Magyarország Kft.

Leírás: Évi 10-12 tonna, azaz havonta kb. 1000 kg egy átlagos magyar háztartás CO2-kibocsátása. Azért, hogy látható változást érjünk el a kibocsátásban, ezt a számot 10 tonna alá kellene csökkentenünk. A Dobj le 100 kilót! kampányt azért indítottuk, hogy segítsük az embereket a tudatosan klímabarát életmód kialakításában és megmutassuk a mindennapokban is véghezvihető kis lépéseket. Kezdeményezésünkhöz eddig több mint 5400-an csatlakoztak.

Kis költségvetésű kampány

Pályázó: Open Communications | Megbízó: iPon Computer Kft.

Leírás: A gamerek közt jól ismert iPon webáruház nyitni akart szélesebb kör felé is akkor, amikor a médiát a Covid foglalta le. A világjárvány okozta drágulás és műszaki áruhiány inspirálta a nagymintás kutatást, mellyel a hazai laptoppark állapotát mértük fel 5800 válaszadóval. Kiderült: a gépek fele több mint 5 éves, az emberek pedig elégedetlenek velük. Edukatív sajtókommunikációra építve ajánlottuk az iPon szolgáltatásait fenntartható megoldásként a gépek sebességének visszaállítására.

Művészet, kultúra

Pályázó: Avantgarde Group | Megbízó: TranzPress Kft.

Leírás: A TranzPress a nemzetközi médiafigyelés- és elemzés szolgáltatásait szerette volna egy kreatív ötlettel és annak kommunikációjával szélesebb körben ismertté tenni. Így született meg egy másfél évszázad címlapjait összegyűjtő és elemző történelmi könyv, melynek kommunikációját klasszikus PR eszközökkel, videókkal és közösségimédia-kommunikációval támogattuk. A kampány során számos nagyinterjú, cikk és könyvajánló jelent meg nagy elérésű hírportálokon, rádióműsorokban és magazinokban.

PR vezérelt integrált kampány

  • Arany: Aegon: KÁR a para!

Pályázó: Uniomedia Group | Megbízó: Aegon Magyarország

Leírás: 2020-ban több százezer káresetet regisztrált az Aegon biztosító Magyarországon, azonban ezen esetek 75%-a megelőzhető lett volna egy kis elővigyázatossággal. A kampánnyal az volt a célunk, hogy mindezt közérthetően kommunikáljuk a káresetet elszenvedett ügyfelek és a lakosság felé. Reprezentatív kutatással és egy edukatív, mégis humoros, háromrészes videósorozattal hívtuk fel az emberek figyelmét a FOLO-jelenségre, valamint a kármegelőzés fontosságára.

Storytelling

Pályázó: Magyar Telekom

Leírás: Fiatal nőként, pályakezdőként sokak számára tűnhet bizonytalannak, sikerül-e megállni helyüket a világban. Tudjuk, hogy nincsenek biztos sikerreceptek, de az bizonyos, hogy példákból lehet a legkönnyebben tanulni. Éppen ezért felbecsülhetetlenül értékesek azok tapasztalatai, akik sikerrel vették az akadályokat és saját hivatásukban felértek a csúcsra. Azt láttuk, a fiatal generáció keresi a példaképek közelségét, a sikeres, nagy tapasztalattal rendelkező nők pedig megosztanák tudásukat, szeretnének visszaadni a közösségnek. Ezt a két igényt összekapcsolva, Nőnapon, a POKET zsebkönyvekkel közösen közkinccsé tettük 31 bátor, alkotó nő gondolatát az indulásról, kockázatvállalásról, az önismeret és az önbizalom szerepéről egyfajta útravalóként, inspirációt adva a fiatal nőknek. Elindulni nem mindig könnyű, de szeretnénk átadni: nincsenek egyedül az úton. Minden fiatal pályakezdő nőhöz szólunk: Üzeneted érkezett.

Társadalmi kommunikáció 

Pályázó: Lounge Group | Megbízó: Szerencsejáték Zrt.

Leírás: A Szerencsejáték Zrt. évek óta foglalkozik a fogyatékossággal élők ügyével. 2021-ben a vállalat CSR tevékenységre új szintre lépett, ugyanakkor azt szerettük volna, hogy a kampányban maguk az érintettek is aktívan részt vegyenek. Az integrált kampány csúcspontjaként az értelmi sérült színészeket is foglalkoztató Baltazár Színházzal együttműködve egy különleges PR stuntot terveztünk, amelynek során az ép és a fogyatékossággal élő művészek egy közös számmal lepték meg a Madách Színház közönségét

Pályázó:  Avantgarde Group | Megbízó: L’Oréal Magyarország

Leírás: A L’Oréal-UNESCO A Nőkért és a Tudományért Díj fontos szerepet tölt be a magyar tudományos életben, célja a női kutatópálya támogatása. A díj kommunikációjában nagy hangsúlyt helyeztünk a női kutatók helyzetének bemutatására. A kampány során médiatréning keretében felkészítettük a kutatónőket a médiaszereplésre, hogy az elért tudományos eredményeiket köznapi nyelven adják át a nagyközönségnek, biztosítva ezzel, hogy minél szélesebb körhöz eljuthasson munkájuk fontossága.

Pályázó: SOS-Gyermekfalu Magyarországi Alapítványa

Leírás: A kisérő levélben mutattuk be a kampányunkat, mellyel 0 forinttal értünk el 30 milliós megtekintést egy olyan ügy iránt, mely amúgy ritkán kerül reflektorfénybe. Adománygyűjtésből finanszírozzuk az összes tevékenységünket. Az adományozók a gyerekekre adják a pénzt, nem pedig érzékenyítő kampányokra, így visszás lenne ha erre költenénk még akkor is ha mi úgy érezzük erre szükség van. Épp ezért 0 forintból indítottuk el a kampányt, ami az elmúlt évek legnagyobb sikere lett elérés és médiaérték szempontjából nálunk. Hiszünk abban, hogy az itt bemutatott kampányt követő adománygyűjtési kampányunk megnövekedett sikere összefüggésben van ezzel a kampánnyal. A kampány során nem az SOS Gyermekfalvakról meséltünk, hanem általánosságban az állami gondozottakról de a kreatívokban visszaköszönt a szervezetünk.

Gratulálunk!