Akkreditáció

Az MPRSZ 2021-ben vezeti be a PR ügynökségek akkreditációját, amellyel célunk, hogy nemzetközi normák alapján tanúsítsuk a munkájukat magas színvonalon végző ügynökségeket, ezzel is kiemelve őket.

Az akkreditációs eljárást nemzetközi ügynökségvezetők, az Agency Expert auditorai végzik majd az ICCO (International Communications Consultancy Organisation) nemzetközi akkreditációs szempontrendszere (CMS) alapján, az MPRSZ-szel együttműködve. Az akkreditáció egyben egy tanácsadási tevékenység is, amely segítséget nyújt az ügynökségeknek működési és egyéb folyamataik átgondolásában és tökéletesítésben.

Az akkreditációs folyamatban PR és kommunikációs ügynökségek vehetnek részt.

Az eljárás folyamata:

  • A PR ügynökség jelzi akkreditációs igényét az MPRSZ felé
  • Az MPRSZ felveszi a kapcsolatot az Agency Experttel
  • Az Agency Expert elküldi a lehetséges auditorok listáját, amelyből az ügynökség kiválasztja, hogy kikkel szeretne együttműködni
  • Az auditorok a nemzetközi szempontrendszer alapján anyagokat kérnek be az ügynökségtől, illetve kérdéseket tesznek fel az egyes témákkal kapcsolatban
  • Az MPRSZ tanácsadással segíti az akkreditációs folyamatot
  • Az auditorok közlik a folyamat eredményét az MPRSZ-szel
  • Az MPRSZ átadja az akkreditációs oklevelet azoknak az ügynökségnek, amelyek sikeresen elvégezték az akkreditációt
  • A folyamatot 2 évenként kell újra megismételni

Vizsgált témák

Kötelező elemek:

  1. Vezetés és kommunikáció

Az ügynökségnek bizonyítania kell, hogy a vezetés jól működik, és hogy a felelősségek minden szinten világosan meghatározhatók és kommunikálják azokat a szervezetben.

  1. Üzleti tervezés

Az ügynökségeknek igazolniuk kell, hogy üzleti tervük reális, hosszú távú program, amely az ügynökség cég piacának, lehetőségeinek és irányának világos áttekintésén alapul. Az ügynökségeknek igazolniuk kell, hogy a menedzsment csapat szisztematikusan alkalmazza a vezetés folyamán az üzleti tervet. Az üzleti tervet a folyamat során ismertetni kell, majd rendszeresen felül kell vizsgálni.

  1. Üzletfejlesztés

A CMS előírja, hogy az ügynökségek állandó üzleti fejlesztési programja legyen hosszú távú céljainak elérése érdekében.

  1. Pénzügyi rendszerek

Az ügynökségeknek igazolniuk kell, hogy pénzügyi irányítási rendszereik megfelelőek a hatékony pénzügyi működés biztosítására. Ennek az elemnek nem az átfogó pénzügyi ellenőrzés a célja, hanem annak a gyakorlatnak az ellenőrzése, amely biztosítja az alapvető pénzügyi irányítási ellenőrzések meglétét.

  1. Kampánymenedzsment

Az ügynökségeknek be kell bizonyítaniuk az auditoroknak, hogy a kampányok hatékony tervezését, irányítását és értékelését biztosító rendszerekkel rendelkezik.

  1. Ügyfélelégedettség

Az ügynökségeknek igazolniuk kell ügyfeleik elégedettségének következetes és folyamatos nyomon követését, szem előtt tartva, hogy szakmai kompetenciájának fejlesztése érdekében folyamatos visszajelzésre van szüksége ügyfeleitől a teljesítményéről, és ezeket az információkat fel kell használnia szolgáltatásainak fejlesztésére.

  1. Üzletszerzés

Az ügynökségeknek hatékony üzletszerzési rendszerrel kell rendelkezniük, ideértve az ajánlatkérési és értékesítési irányítási folyamatokat, céljai elérésének érdekében.

  1. Humán erőforrás menedzsment

Az ügynökségeknek világosan meghatározott és általánosan elismert rendszerrel kell rendelkeznie az alkalmazottak értékelésére, képzésére és karrierfejlesztésére. Az olyan ügyek, mint például az elismerés, a csapatmunka és a vállalati társadalmi felelősségvállalás egyre inkább a figyelem középpontjába kerülnek.

Opcionális Modul

  1. Nemzetközi piacképesség

Az ügynökségeknek bizonyítaniuk kell, hogy rendelkeznek nemzetközi kampányok hatékony tervezésének, irányításának és értékelésének biztosításához szükséges rendszerekkel.

Miért fontos?

  • Nemzetközi, hivatalos elismerése annak, hogy az ügynökség alkalmas tevékenységének megadott feltételek szerinti végzésére
  • Az akkreditációs folyamat során lehetőség van arra, hogy az ügynökség folyamatait külső szemmel is lássuk, és javítsunk azokon
  • A nemzetközi auditorokbiztosítják a függetlenséget, és a magas színvonalat
  • Pozitív megkülönböztetést jelenthet az akkreditált ügynökségek számára mind szakmai, mind beszerzési szempontokból
  • Pozitív elbírálást jelenthet ügynökségi listák, rangsorok összeállításánál

Az akkreditáció díja

  • MPRSZ tagoknak: 50.000 Ft+Áfa
  • MPRSZ-en kívüli ügynökségeknek: 250.000 Ft+Áfa

Amennyiben az első, sikertelen akkreditáció után az ügynökség újabb akkreditációs igényt nyújt be, a fenti díjakból 50% kedvezmény jár.

Jelentkezés >>