Hazánkban is egyre több közepes és nagyvállalat ismeri fel a munkáltatói márkaépítésben rejlő lehetőségeket. A vállalatok, mint munkáltatók, megkülönböztetésének egyre elengedhetetlenebb a szerepe a tehetségekért és a specialistákért folyó versenyben. A munkáltatói verseny immár a fizikai munkakörök esetében is jelentős. A megfelelően tudatos Employer Branding stratégia alkalmazása a munkavállalók elkötelezettségét is jelentős módon növeli, így csökkentve a fluktuációt. Annak érdekében, hogy ez a speciális szakterület minél több figyelmet és publicitást kapjon, az MPRSZ elnöksége 2015-ben döntött az Employer Branding tagozat létrehozásáról.
A megalakult tagozat célkitűzései között szerepel többek között az Employer Branding fogalmának egyértelmű definiálása, az Employer Branding tevékenység mérhetőségének kidolgozása és hozzájárulásának kimutatása a vállalat profittermelő képességéhez, a kommunikációs és HR szakma közelítése a két szakterület közti összefüggések jobb megértése érdekében.