Hazánkban is egyre több közepes és nagyvállalat ismeri fel a munkáltatói márkaépítésben rejlő lehetőségeket. A vállalatok, mint munkáltatók, megkülönböztetésének egyre elengedhetetlenebb a szerepe a tehetségekért és a specialistákért folyó versenyben. A munkáltatói verseny immár a fizikai munkakörök esetében is jelentős. A megfelelően tudatos Employer Branding stratégia alkalmazása a munkavállalók elkötelezettségét is jelentős módon növeli, így csökkentve a fluktuációt. Annak érdekében, hogy ez a speciális szakterület minél több figyelmet és publicitást kapjon, az MPRSZ elnöksége 2015-ben döntött az Employer Branding tagozat létrehozásáról.

A megalakult tagozat célkitűzései között szerepel többek között az Employer Branding fogalmának egyértelmű definiálása, az Employer Branding tevékenység mérhetőségének kidolgozása és hozzájárulásának kimutatása a vállalat profittermelő képességéhez, a kommunikációs és HR szakma közelítése a két szakterület közti összefüggések jobb megértése érdekében.

Továbbá általános szakmai edukáció és keretrendszer biztosítása, valamint az Employer Branding fogalmának és alkalmazásának elterjesztése a magyar munkáltatók körében.

Az MPRSZ Employer Brand tagozata a HR Portállal közösen külön tematikus felületet alakított ki és minden évben meghirdetésre kerül az Employer Brand Award, amely a legjobb hazai gyakorlatokat díjazza, valamint PR Kávézási estek és workshopok is megrendezésre kerülnek a témában.

Kádár Balázs
az Employer Branding tagozat alapítója és vezetője, az MPRSz elnökségi tagja

Amennyiben érdekli a tagozat munkája vagy szeretne csatlakozni a tagozathoz, kérjük, írjon nekünk a iroda@mprsz.hu e-mail címre.

Az Employer Branding tagozat hírei

Díjazták a legütősebb hazai munkáltatói márkákat

Employer Branding Award 2019 (Példaértékű Munkáltatói Márkaépítés Díja 2019)  A COVID-19 helyzet miatt virtuálisan adták át az Employer Branding Award 2019 díjait azon munkaadóknak, akik kiemelkedő...

Pályázható az Employer Branding Award 2019!

(Példaértékű Munkáltatói Márkaépítés Díja 2019) A Magyar Public Relations Szövetség (MPRSZ) Employer Branding Tagozata - a munkáltatói márkaépítés hazai intézményi formálója - ötödik alkalommal hirdeti...

Employer Branding Survey 2018 Hungary

Második alkalommal készített az Employer Branding Award megbízásából a Brand Excellence kutatócsapat felmérést, hogy feltérképezze a hazai munkáltató márkaépítési gyakorlatokat. A 2018-ra vonatkozó kutatás...