Terveim szerint negyedévente beszámolok a Magyar PR Szövetség aktuális programjairól, terveiről a youtube csatornánkon.
Az MPRSZ 3 fontos területen dolgozik:
- a szakmafejlesztés,
- a tagoknak nyújtott szolgáltatás és
- a szervezetfejlesztés.
Röviden tehát az elmúlt 3 hónap eredményei:
- Lefordítottuk a Global Capability Framework anyagát, amely iránymutatást ad a PR szakmában elvárt nemzetközi normákkal kapcsolatban.
- Aláírtuk az UNESCO nyilatkozatát, amelyben arra kérjük a világ kommunikációs szakembereit, hogy szakértelmüket a társadalom javára fordítsák.
- A nőnap alkalmából felhívtuk a figyelmet a PR szakmán belül a női vezetők helyzetére.
- Idén már 10-nél több vállalati és 20-nál több ügynökségi tagunk van. Bátorítunk mindenkit a csatlakozásra, hiszen minél többen vagyunk, annál erősebb szervezet tudunk lenni.
- Szakmai ajánlást készítettünk az alkalmassági tesztekről, amely nagy segítségnek bizonyult mind az ügynökségi, mind a vállalati tagjaink között, és jónéhány HR szakembertől is pozitív visszajelzést kaptunk.
- Felélesztettük az ügynökségi és vállalati tagozatot, aminek célja a horizontális kapcsolatépítés és a szakmai egyeztetés.
Most pedig néhány szó az aktualitásokról:
- Meghirdettük az Employer Branding Awardot, ahova a legjobb munkáltatói márkastratégiákat és kampányokat várjuk a vállalati és közintézményi szektorból egyaránt.
- Elkészült a Kommunikációs Torta. A 2020-as évre a PR piac méretét körülbelül 13Mrd Forintra becsüljük, ez 9%-os csökkenést mutat az előző évhez képest.
- Idén lett az MPRSZ 30 éves, amit több aktivitással is tervezünk megünnepelni, ezekről a következő hetekben biztosan hallani fogtok.
Reméljük nemsokára magunk mögött tudhatjuk ezt a mindenki számára megterhelő időszakot, újra elkezdhetünk építkezni, megvalósítani a félbemaradt terveket. Hiszem, hogy ebben a PR szakmának a korábbiaknál meghatározóbb szerepe lesz – ebben a munkában kívánunk mi, az MPRSZ is részt venni.
Vigyázzon mindenki magára és remélem hamarosan találkozunk.
Sztaniszláv András, MPRSZ elnök