Megújult díjjal jelentkezik a 30 éves Magyar Public Relations Szövetség

457

Új rendszerben ismeri el az elmúlt év legjobbjait a Magyar Public Relations Szövetség

A legjobb eredeti PR-megoldásokat, valamint a terület legkiválóbb szakemberét díjazza ettől az évtől a Magyar Public Relations Szövetség. A Sándor Imre PR-díjat váltó PR Excellence Hungary Awardra (PREXA) 2021. szeptember 17-ig pályázhatnak a hazai ügynökségek, felsőoktatási intézmények, vállalatok és magánszemélyek. Az idén harmincéves MPRSZ elkötelezett a public relations szakma fejlesztése mellett, így a jubileumi évben az általa kiírt díjak is megújulnak.

Integrált, PR-lábbal is rendelkező kampányok helyett kimondottan saját jogon életképes PR-megoldásokra, programokra, projektekre vadászik a Magyar Public Relations Szövetség (MPRSZ), amely az idén hirdeti meg először a PR Excellence Hungary Awardot. „Az új díjjal  a legnívósabb PR-ötleteket szeretnénk elismerni: hangsúlyozottan olyanokat, amelyek nem egy ATL-kampány részeként valósultak meg, hanem önálló PR-sztorikként” – emelte ki Szányi Gabriella, az MPRSZ alelnöke, nem titkolva, hogy ezzel a kisebb ügynökségek pályázási kedvét is szeretnék élénkíteni. Szintén nekik kedveznek azzal, hogy a pártatlan zsűri minden évben kiválaszt majd egy munkát a szövetségi tagok által beadott pályaművek közül, amelynek állja a nevezési díját egy nemzetközi megmérettetésen.

„A megkérdőjelezhetetlen pártatlanság érdekében a zsűri tagjai nem indulhatnak a PREXA-n” – folytatta Szányi Gabriella, aki azt is elmondta, hogy a zsűritagok felkérésénél különös gondot fordítottak arra, hogy a lehető legtöbb iparág és szolgáltatási terület is képviselve legyen a legmagasabb szakmai szinten. A kategóriák mindegyikében egy arany, egy ezüst és egy bronz elismerést fognak kiosztani, előre meghatározott szempontok szerint értékelve többek között a stratégiát, a megvalósítást, az insightot, az eredményességet és a hatékonyságot. A Kreatív által gondozott Apex PR Toplistán az ezen a díjon elért bronz 7,5, az ezüst 15, az arany 24, a fődíj pedig 36 pontot ér, míg a shortlistre kerülést 3 ponttal díjazzák.

A PREXA előkészítésében Szányi Gabriella (BKIK, PR és marketing igazgató) munkáját két másik elnökségi tag, Vidor Eszter (VMkomm, ügyfélkapcsolati igazgató) és Polgár Péter (Brightly, üzletfejlesztési igazgató) segítették.

„A harmincéves évforduló lehetőséget ad a megújulásra, ennek egyik fontos eleme a PR Excellence Hungary bevezetése. Az angol elnevezés arra is utal, hogy nyitunk a nemzetközi szakma felé. Az angolul beérkező pályamunkákat nemzetközi zsűri is értékelni fogja és az MPRSZ egy kiválasztott jelentkező munkájának nemzetközi nevezési díját is állni fogja.” – jegyezte meg Sztaniszláv András, az MPRSZ elnöke.

A kiemelkedő PR-megoldások mellett az MPRSZ a szakma legjobb képviselőinek teljesítményét is szeretné elismerni. Az Év Kiváló PR szakembere Díjat minden évben az kapja, akit szakmai eredményei, kiváló kampányai, oktatási múltja, publikációs tevékenyége vagy társadalmi szerepvállalása alapján a bírálók a legérdemesebbnek ítél. „Több társszakma/médium is rangsorokat állít fel a szakértők között, mi évente 1-1 olyan szakembert kívánunk elismerni, aki a PR-szakma elfogadottságáért az adott évben sokat tett” –tette hozzá Szányi Gabriella az új kategóriával kapcsolatban.

Annak érdekében, hogy a kiemelkedő, de díjazásban nem részesülő projektek is kellő figyelmet kaphassanak, a shortlistre válogatott összes munkát egy virtuális kiállításon fogják bemutatni az MPRSZ a honlapján.

A benyújtandó pályázatokat 2021. szeptember 17. éjfélig várjuk a PR Excellence Hungary Award oldalán. A díj honlapja itt található: https://prexcellence.hu/

A Magyar Public Relations Szövetség (MPRSZ)

A magyarországi PR szakma érdekképviseleti, szakmafejlesztő és szolgáltató szerve. A szövetség 1990-ben alakult, közel 100 tagja között szabadúszók, ügynökségi munkatársak, vállalati kommunikációs csapatok, valamint egyetemi oktatók és társadalomkutatók is megtalálhatók.

Az MPRSZ a PR-szakemberek érdekvédelmét nemzetközi szinten ellátó, a közönségkapcsolati munka elismertségének növelésén munkálkodó szervezet. Tagjai és elnöksége kiállnak a fenntartható fejlődés, az üzleti etika és a társadalmi felelősségvállalás fontossága mellett, tevékenységük során pedig törekednek rá, hogy az együttműködésre törekvő, transzparens kommunikáció a versenypiaci gyakorlatban is megvalósuljon. Az MPRSZ határozottan fellép az ezeket az irányelveket korlátozó intézkedések ellen és szakmai rendezvényekkel, állásfoglalásokkal, képzésekkel, illetve kiadványokkal támogatja a Public Relations területe iránt érdeklődők fejlődését.

Az MPRSZ Etikai bizottsága az MPRSZ ötfős, választott testülete, mely a szövetség szabályszerű működését monitorozza az Etikai Kódex alapján, valamint a pr  szakma jogi szabályozásának fejlesztését segíti állásfoglalások és ajánlások kidolgozásával.

Az MPRSZ szakmai munkáját tagozatok (Employer Branding-, Kríziskommunikációs-, Digitális-, és Public Affairs tagozat), valamint Etikai Bizottság segíti. A szövetség a PR Excellence Hungary és az Employer Branding Award elnevezésű szakmai elismerések hivatalos odaítélője. Az MPRSZ az International Communication Consultancy Organisation (ICCO) tagja, valamint stratégiai partnere a Chartered Institute of Public Relations (CIPR) és az International PR Association (IPRA) szervezeteknek is.

MEGOSZTÁS