Közgazdasági tartalom nélkül nincs sikeres kommunikációs képzés – hangzott el szövetségünk októberi Drinks&Links rendezvényén, amelyen Ludvig Orsolya Stefanie, a Libri könyvkereskedő kommunikációs és marketing igazgatója, az MPRSZ elnökségi tagja, Gosztonyi Csaba, a MOME Open vezetője, Mentes Endre, ACG/Pro ügyvezetője és Dr. Varga Ákos, a Budapesti Corvinus Egyetem Digitális Marketing Tanszékének tanszékvezetője keresték a választ arra a kérdésre, milyen kihívásokkal küzdenek a kommunikációs képzések.
A kerekasztal-beszélgetésen kifejtették, hogy mivel a kommunikáció – különösen a digitális pr – egyre inkább adatalapú és a szakmai szereplők közös célja, hogy a public relations a cégvezetés első számú prioritásai közé kerüljön, elengedhetetlen, hogy a pályakezdők tisztában legyenek a közgazdaságtan, az üzlet és az adott iparág alapjaival. Sajnos a jelenlegi egyetemi pr-képzésekben erre nincs kellő figyelem, így a fiatal szakemberek hiányos tudással vágnak neki a karrierjüknek.
A rendezvényen arról is szó esett, hogy míg jelenleg fontos, hogy milyen képzésben szerezték meg a tudásukat az álláskeresők – egy nagynevű egyetemről szívesebben alkalmaznak munkaerőt az ügynökségek – a jövő trendje az, hogy a diákok akár különálló kurzusokon is megszerezhetik a szaktudást. Az egyetemeknek tehát fel kell készülniük arra, hogy a felnőttképzési kurzusok komoly versenytársaik lehetnek a hallgatókért folyó versenyben. Az egyetemek számára az is kihívás, hogy a mai – Z-generációs – hallgatók egészen mások, mint a tíz vagy húsz évvel ezelőttiek, más készségekkel és más elvárásokkal érkeznek és a klasszikus oktatási rendszerek nehezen alkalmazkodnak ezekhez. Ahhoz, hogy a képzések kielégítsék a pr-szakma igényeit, strukturális változtatásokra is szükség lehet.
Ahogy fogalmaztak: “az egyetemeknek fel kell kötniük a gatyájukat.
Szövetségünk minden hónap utolsó csütörtökén rendez Drinks&Links eseményt, a következő esemény november 30-án lesz.