Kommunikációs képzések kihívásai

444

Közgazdasági tartalom nélkül nincs sikeres kommunikációs képzés –  hangzott el szövetségünk októberi Drinks&Links rendezvényén,  amelyen Ludvig Orsolya Stefanie, a Libri könyvkereskedő kommunikációs  és marketing igazgatója, az MPRSZ elnökségi tagja, Gosztonyi Csaba, a  MOME Open vezetője, Mentes Endre, ACG/Pro ügyvezetője és  Dr. Varga  Ákos, a Budapesti Corvinus Egyetem Digitális Marketing Tanszékének  tanszékvezetője keresték a választ arra a kérdésre, milyen  kihívásokkal küzdenek a kommunikációs képzések.

A kerekasztal-beszélgetésen kifejtették, hogy mivel a kommunikáció – különösen a digitális pr – egyre inkább adatalapú és a szakmai szereplők közös célja, hogy a public relations a cégvezetés első számú prioritásai közé kerüljön, elengedhetetlen, hogy a pályakezdők tisztában legyenek a közgazdaságtan, az üzlet és az adott iparág alapjaival. Sajnos a jelenlegi egyetemi pr-képzésekben erre nincs kellő figyelem, így a fiatal szakemberek hiányos tudással vágnak neki a karrierjüknek.

A rendezvényen arról is szó esett, hogy míg jelenleg fontos, hogy  milyen képzésben szerezték meg a tudásukat az álláskeresők – egy  nagynevű egyetemről szívesebben alkalmaznak munkaerőt az ügynökségek –  a jövő trendje az, hogy a diákok akár különálló kurzusokon is megszerezhetik a szaktudást. Az egyetemeknek tehát fel kell készülniük arra, hogy a felnőttképzési  kurzusok komoly versenytársaik lehetnek a hallgatókért folyó versenyben.  Az egyetemek számára az is kihívás, hogy a mai – Z-generációs –  hallgatók egészen mások, mint a tíz vagy húsz évvel ezelőttiek, más  készségekkel és más elvárásokkal érkeznek és a klasszikus oktatási  rendszerek nehezen alkalmazkodnak ezekhez. Ahhoz, hogy a képzések kielégítsék a pr-szakma igényeit, strukturális változtatásokra is szükség lehet.

Ahogy fogalmaztak: “az egyetemeknek fel kell kötniük a gatyájukat.

Szövetségünk minden hónap utolsó csütörtökén rendez Drinks&Links eseményt, a következő esemény november 30-án lesz.

MEGOSZTÁS