Global Ethics Month (Globális Etikai Hónap)

570

A Global Ethics Month (Globális Etikai Hónap) kampány alkalmából a CIPR rendezvénysorozattal és több részből álló forrásanyaggal hívja fel a figyelmet az etika fontosságára a PR-szakmában!Ethics by Design – Project Sherpa

Február folyamán négy, gyakorlaton alapuló és egy, az alapvető etikai készségeket fejlesztő munkafüzetből álló sorozatot bocsájt tagjainak rendelkezésére a CIPR. Az útmutatók célja az etikai gyakorlati ismeretek és szakmai készségek fejlesztése mellett az, hogy széles körben növeljék az elérhető eszközöket és technikákat ezen kompetencia fejlesztése érdekében.

A CIPR Applied Tools & Techniques nevet viselő – Dr. Heather Yaxley FCIPR PhD által szerkesztett – etikai gyakorlati munkafüzet mátol elérhető.

A sorozat további részei:

  • Fact-checking (letölthető)
  • Ethical decision-making (elérhető február 7-től)
  • Regulation (elérhető február 14-től)
  • Reflective ethical practice (elérhető február 21-től)

Február 28-ától pedig elérhetővé válik, egy alapvető adatértési készségfejlesztő munkafüzet.

A Global Alliance for Public Relations and Communication Management által szervezett, harmadik alkalommal megrendezett Globális Etikai Hónap célja, hogy növelje az etika jelentőségét a kommunikációban az üzleti élet, a kormányzat, a nonprofit szervezetek és az oktatás minden területén.

Bár az etika a PR-ban az év 365 napján fontos, ez a hónap lehetőségét biztosít arra, hogy még inkább fókuszba helyezze a témát és megerősítse azon PR-szakemberek helyzetét, akik a gyakorlatban is elkötelezettek a Chartered PR-gyakorlat normái mellett.

A folyamatos szakmai fejlődésben részt vevők számára kötelező az etikai vonatkozású tanulási és fejlesztési tevékenység, mert ez szervesen illeszkedik a helyes gyakorlathoz, így a hónapban megjelenő rendezvénysorozat és forrásanyag gazdag tárlattal szolgál majd a PR-szakemberek előtt álló etikai kihívások feltárásához. – mondta el a CIPR elnöke, Rachel Roberts Chart.PR, MCIPR

A legújabb kutatások szerint a következő évek kommunikációjának fő stratégiai kérdése a bizalom kiépítése és fenntartása a kulcsfontosságú érdekelt felek között. A globális világjárványhoz kapcsolódó gazdasági turbulencia próbára teszi a bizalmat és erősíti ezt a trendet – tehát itt és most a lendület, hogy a kommunikációs és a PR etikára helyezzük a hangsúlyt!” – tette hozzá Kia Haring, a Globális Szövetség etikai hónapjának vezetője.

Az anyagok és a hónaphoz kapcsolódó rendezvényekről a CIPR honlapján folyamatosan tájékozódhatunk.

 

 

 

MEGOSZTÁS