Ismerd meg az elnökséget – Polgár Péter – elnökségi tag

366

Ismerd meg sorozatunk negyedik részében Polgár Péter, az MPRSZ elnökségi tagja válaszolt a kérdéseinkre.

  1.            Mit mondanál egy fiatalnak, miért válassza a PR szakmát?

Megvan annak a varázsa, hogy a PR stratégiai funkcióval bír és nagyon komplex eszközrendszere van, különösen, mióta a hangsúly egyre inkább az online kommunikáció felé tolódik. Azt nem állíthatjuk (még), hogy minden szervezet a helyén kezeli a PR-t és annak különböző területeit, de egyre többen ismerik fel a fontosságát. A jó PR a hitelesség és a bizalomépítés alapja, ami nehéz, de nagyon szép munka és a hosszútávú siker záloga.

  1. Mit tartasz a legnagyobb sikerednek a szakmában?

Az ügyfelekkel kialakított jó kapcsolat és bizalom az egyik legnagyobb érték, amit tapasztalok a mindennapokban is. Ez persze csapatmunka eredménye, de szerencsére remek csapatban vagyok.

  1. Szerinted a mai világban mi a legnagyobb kihívás a PR-ben?

Egyrészt van egy fogalmi zavar, hogy mi is pontosan a PR és annak feladatai, ami nem újkeletű kérdés, ennek könyvtárnyi irodalma van, sokféleképpen próbálták már definiálni, a pontosítás pedig fontos lenne. Másrészt a PR hatékonyságának mérése, eredményeinek értékelése szintén sokszor problémás, de ez is egy régi kérdéskör.

  1. Hogy élted meg 2020 első félévét?

Szerencsére az átlaghoz képest jobban. A home office-os hónapokban is sok munkánk volt, így nem unatkoztam, illetve fel tudtam használni a bezártságot arra, hogy testileg-lelkileg feltöltődjek, tartsam a kapcsolatot virtuálisan a kollégákkal, barátokkal, családdal, olvassak, mozogjak, kreatív legyek. Úgy érzem, meg tudtam erősödni abban, hogy nagyon nehéz körülmények között is megtaláljam az örömet.

  1. Csapatban vagy egyénileg szeretsz dolgozni?

A munkánk kreatív része mindig megköveteli a csapatmunkát, ami szerencsére a Brightlyban nagyon jól működik. Ugyanakkor vannak olyan folyamatok és munkafázisok, amik sokkal hatékonyabban mennek egyedül.

  1. Virtuális vagy személyes meeting?

A helyzet adja meg, hogy melyik az észszerűbb, de ha egy mód van rá, akkor személyesen szeretek egyeztetni. Cégen belül látom nagyobb létjogosultságát a virtuális meetingeknek, de ügyfelekkel folytatott megbeszélés szinte mindig hatékonyabb személyesen. Nem volt még ugyan rá példa, de a jelen helyzetben örömmel találkozom szabadtéren is, ennek akár összekovácsoló hatása is lehet munkatársakkal és ügyfelekkel is.

  1. Mik a legnagyobb tanulságai a COVID időszaknak?

Semmit nem vehetünk magától értetődőnek – és ez nem csak a munka világára igaz. A kapcsolataink erős tesztje volt az elmúlt bő fél év üzleti és személyes szempontból is. Azt látom, hogy azok tudtak fennmaradni és továbblépni a nehézségeken, akik időt és energiát fektettek az elmúlt években abba, hogy korrekt és proaktív, párbeszéden alapuló, folyamatos kapcsolatot tartsanak fenn az ügyfeleikkel. Másik nagy tanulság, hogy válságos időkben (és egyébként nem válságos időkben is) szervezeti szempontból az erős belső kommunikáció az egyik legfontosabb, különösen akkor, ha a munkatársak hónapokig nem találkoznak egymással. Rendszeres időközönként és őszintén tájékoztatni a munkavállalókat a cég helyzetéről az egyik fő prioritássá vált.

  1. Home office vagy iroda?

A megbeszélések jóval hatékonyabban mennek személyesen, ugyanakkor sok munkafolyamathoz pont megfelelő az otthon nyugalma. A Brightlynál ezért vegyes rendszert alakítottunk ki – heti két nap HO, három nap iroda, de a rendszer rugalmas.

MEGOSZTÁS