Kezdőlap Employer Branding tagozat Employer Branding, a tudatos vonzás

Employer Branding, a tudatos vonzás

A Magyar PR Szövetség 2015. június 17-én ünnepélyes keretek között megalakította az Employer Branding tagozatát, amely hiánypótló szerepet tölt be a szakmában. A nyitó ülésen Kádár Balázs, az Employer Tagozat vezetője tartott előadást munkáltatói márkaépítés témakörében. Az előadás bemutatta a nemzetközi és hazai munkaerőpiaci változásokat és az új kihívásokat az Y, Z generációk elkötelezése kapcsán, a nemzetközi Employer Branding trendeket, tendenciákat, az Employer Branding stratégiaépítés lépéseit. Szó esett a szakterület mérhetőségéről (KPI-k, ROI), valamint tagozat céljairól és programjáról. A közönség soraiban a legnagyobb hazai multinacionális vállalatok képviselői is jelen voltak és részt vettek az előadást lezáró eszmecserében.

MPRSZ_Employer_Branding_alakulo_ules

Az előadásból kiderült, hogy a vállalatok tudatos Employer Branding stratégia alkalmazásával jelentősen növelhetik vonzerejüket a fiatal tehetségek körében, akik tudatos fogyasztóként választanak maguknak munkáltatói márkát, így a munkaadó egyben a „saját márkájuk” részévé is válik. Trendi, „sexy” munkavállalói élményekre, tartalomra vágynak, amely megosztható, posztolható. Megfelelő aktivitásokkal és ezen aktivitások HR kommunikációs stratégiává fűzésével tudatosítható a munkavállalókban, hogy az anyagi juttatásaikon felül még mennyi mindent nyújt számukra a munkáltató, s ezzel a dolgozói elkötelezettség jelentősen növelhető, amely szoros összefüggést mutat a fogyasztói elégedettséggel. Innentől kezdve az Employer Branding stratégiának komoly hatása van a vállalat profittermelő képességére. Fontos azt is látni, hogy ahol megfelelően tudatos munkáltatói márkaépítés zajlik, ott a területet stratégiai szinten kezelik, hiszen ez közép és hosszú távon meghatározza a vállalat humán erőforrás utánpótlását, amely kiemelten fontos az üzleti célok elérésében.

Az Y és Z generációk megszólításában különösen nagy szerep jut a social media különböző csatornáinak, a mobiltelefonos applikációknak, a vállalati karrierhonlapoknak, vagy az olyan új típusú eszköznek, mint a gamification (összetett és bonyolult folyamatok, munkakörülmények, feladatok játékosítása).  Jelenleg a magyar vállaltvezetők 47 %-a küzd azzal a problémával, hogy nem talál megfelelő munkaerőt. Ez a tendencia a kivándorlással és a belföldi-külföldi „agyelszívással” folyamatosan erősödik.  Már most jelentős a hiány és harc bontakozott ki a szakmunkásokért, IT szakemberekért, mérnökökért, orvosokért és ápolókért. Az egyedi szaktudással rendelkező specialisták és a tehetségek éppen a szűkösség miatt válogathatnak az itthoni és külföldi karrierlehetőségek között. Éppen ezért nem mindegy, hogy vállalatunk mikor és hogyan jelenik meg – mint munkáltató és fogyasztói márka – a célcsoportok fejében.

A munkáltatói márkaépítés alapja a hitelesség és a pozitív munkavállalói élmény. Ezek adják meg az elkötelezettség alapját. Amennyiben az Y generációs munkavállalónk nem a megígért körülményekkel és élményekkel találkozik vállalatunknál, akkor nagyon hamar odébb fog állni. Sokan a próbaidő végét sem várják meg. Éppen ezért tartsuk be, amit ígérünk, és ne ígérjünk olyat, ami köszönőviszonyban sincs a valósággal.

Végezetül pedig fontos kiemelni, hogy a munkáltatói márkaépítés immár nem csak a nagyvállalatok privilégiuma. Már kis és közepes társaságoknál is alkalmazhatóak bizonyos elemei és ezek hatékonyan segíthetik a KKV-k fenntartható, sikeres működését. A lényeg a tudatosságon van, hiszen minden cégnek van munkáltatói márkája, csak legfeljebb eddig nem tudtak róla. Sikeres Employer Branding nem képzelhető el a HR, a kommunikáció és a marketing osztályok szoros együttműködése nélkül. A felsővezetés támogatása nélkül pedig ne is kezdjünk neki a folyamatnak. A Magyar PR Szövetség Employer Branding tagozatának céljai között szerepel a tudatosítás, a legjobb gyakorlatok megosztása, az Employer Branding Award, illetve a HR és kommunikációs szakma közelítése. Várjuk minden csatlakozni vágyó vállalat jelentkezését.

További információ:

Kádár Balázs, MPRSZ Employer Branding tagozati vezető, balazs.kadar@bindermann.com, www.bindermann.com

hirdferling