PR Akadémia: 25 év múlt, 25 év jövő

1302

Az idei PR Akadémia első napján (2015. július 6.) terveink szerint a magyar pr-szakma fejlődését, jelenének előremutató kérdéseit és jövőbeni irányait tekintjük át.

 

plakat

 

A II. PR Akadémia időpontja: 2015. július 6-8.
Helyszíne: Pécsi Tudományegyetem, FEEK, Pécs

REGISZTRÁCIÓ

A II. PR Akadémiára a Magyar PR Szövetség számára különleges évben kerül sor: idén ünnepeljük 25. évfordulónkat. A megnyitón Lakatos Zsófia, az MPRSZ elnöke beszél a Szövetség tevékenységéről, a szakmában betöltött és betölteni kívánt szerepéről, valamint bemutatja a jövőbeni terveket, célokat.

A magyar pr-szakmával gyakorlatilag egyidős Szövetség megalakulásának évfordulója jó alkalom arra, hogy áttekintsük a szakma elmúlt negyedszázadát. Galánfi Csaba, aki sokrétű public relations tevékenysége során többek között hat éven át az MPRSZ elnökségében, majd több szekció tagjaként dolgozott, előadásában a magyar pr és a Magyar PR Szövetség negyedszázados kiteljesedésén vezeti végig a hallgatóságot.

A múlt után látni akarjuk a jövőt is. A valószínű irányok jól vázolhatók a jelen előremutató kérdéseinek, trendjeinek elemzésével. Az első nap további előadásai olyan témákat járnak körül, amelyek vizsgálata közelebb visz a szakmában megfigyelhető tendenciák megértéséhez.

Kis sarkítással mondhatjuk, hogy a pr ma már elfér a zsebben, hiszen eszközként sokszor elég egy okostelefon. Sós Péter János előadása áttekinti a digitális kor hozta változásokat a pr eszköztárában, és elemzi, hogy hogyan befolyásolja ez magát a pr-kommunikációt: csak az eszközök változnak-e vagy a szakmai tartalom is.

Sokat vitatott téma az utóbbi időben a tartalommarketing és – ami a szakembereket különösen érdekli – annak a pr-kommunikációhoz viszonyított helye, szerepe. Pécsi Ferenc, aki sok éve foglalkozik hivatásszerűen digitális kommunikációval és ezen belül is a tartalommarketinggel, ezt a kérdést tárgyalja majd.

A közösségi média, a maga nehezen kontrollálható, kiszámíthatatlan, ámde kikerülhetetlen jelenlétével izgalmas fordulatot hozott a public relationsban is. Új szemléletet, egyes szakmai kérdések átértékelését követeli meg, és számos vitát generál. Petrányi-Széll András előadása azt vizsgálja, hogy a közösségi média a marketingkommunikációt vagy a pr-t szolgálja-e inkább.

Barát Tamás New Yorkból jelentkezik majd be. Az ő előadása nemzetközi és főként amerikai kitekintést ad: bemutatja, hol tart ma és merre halad a pr saját szülőhazájában, az USA-ban.

A digitális kor hatásai az emberekre, különösen a fiatalokra, mindenkit érintő kérdések. Az életmódbeli, mentalitásbeli átalakulások a kommunikációban nagyon fontosak, hiszen nemcsak az új eszközök követelnek meg új megoldásokat, hanem az „új” befogadók: a legfiatalabb, digitális világba beleszületett generációk, a digitális bennszülöttek is. Más „nyelven” értenek, más csatornákon kommunikálnak, másképp fogadják be az információt, mint az idősebb korosztályok. A Csíkszeredából érkező Páll Zelinda, a PR Akadémia legfiatalabb előadója ebbe a témába enged betekintést – egy digitális bennszülöttnél ki beszélhetne hitelesebben a digitális bennszülöttekről?

Az elméletibb témájú előadások után néhány szűkebb, specifikusabb területhez kapcsolódó, gyakorlatibb megközelítés következik.

Bende Máté előadása a B2B kommunikációval foglalkozik: azt mutatja be, hogy miért nehezebb egy B2B piacon a pr, mennyiben változik a kommunikációs stratégia ennek megfelelően, majd néhány példán és megoldáson keresztül, újabb szemszögből visszatér a tartalommarketing témája is.

Köztudomású, hogy a közigazgatás általában nem az elsők között követi a digitális kor legújabb trendjeit. Ugyanakkor, mivel széles közönséggel kerülnek kapcsolatba, a közigazgatási intézmények számára is fontos a kommunikáció hatékonysága. Az önkormányzati online kommunikáció egyes vonatkozásait, a felhasználóbarát önkormányzati honlapok ismérveit tárgyalja előadásán Herendy Csilla, akinek könyve is jelent meg a témáról.

Az önkormányzatoknál maradva: a POE modell szerinti kommunikáció modern integrált kommunikáció, amely teljes mértékben alkalmazkodik az online világ sajátosságaihoz. Szondy Réka előadása arra ad választ, hogy ezt a modellt mennyire ismerik és használják hazánkban – különösen az önkormányzatok.

A sokszínű, különböző témákon átívelő, gondolatébresztő előadások sorát szabad vita zárja Sárosi Péter vezetésével.

Az esti külön program – vacsora Pécs közelében, Kővágótöttösön, a Mecsek Fogadóban – további lehetőséget ad a beszélgetésre, eszmecserére, és nem utolsó sorban a kikapcsolódásra.

A teljes program megtekinthető itt. További információ a PR Akadémia honlapján.

REGISZTRÁCIÓ

 

 

MEGOSZTÁS