A Magyar Public Relations Szövetség állásfoglalása – 2017. szeptember 6.

420

Az elsősorban ügynökségeket tömörítő egyik brit pr-szövetség, a Public Relations and Communications Association (PRCA) alapos etikai vizsgálatot követően kizárt tagjai közül egy olyan nemzetközi pr-ügynökséget, amely megsértette a szervezet etikai kódexét azáltal, hogy gyűlöletkeltő kampányon dolgozott.

A Magyar Public Relations Szövetség üdvözli brit társszervezetének lépését. Hisszük, hogy a kizárás és az ötéves, újbóli tagfelvételtől való eltiltás kellően elrettentő más piaci szereplők számára az etikátlan üzleti gyakorlat folytatásától.

Hangsúlyozzuk, hogy a Public Relations szakemberek felelőssége magas az emberek véleményének formálásában és a közbeszéd alakításában. Ezt a felelősséget minden alkalommal szem előtt kell tartanunk. Az MPRSZ Etikai Kódexe – http://www.mprsz.hu/etikai-kodex/  – kimondja, hogy a pr-tevékenység nem ellenkezhet az általános emberi normákkal, nem irányulhat az egyén méltósága ellen, a fent említett kampány azonban megsértette ezt, ezért a tagság felfüggesztésével járó döntéssel egyetértünk.

Az MPRSZ elnöksége soron következő ülésén részletesen tárgyalja a nemzetközi esetet, hogy milyen következtetést érdemes levonnia a magyar pr-szakma számára, továbbá szükséges-e az érvényben lévő Etikai Kódex frissítése.

A pr-szakembereknek példát kell mutatniuk, ezért – amennyiben hasonló eset előfordulna tagjaink között – az MPRSZ is ugyanezt a lépést teszi meg.

MEGOSZTÁS