Tagozat alakul az impact rendezvény nyomán

581

Teltházzal zajlott le szövetégünk idei első rendezvénye, amelyet a KPMG budapesti főhadiszállásán tartottunk meg, és amelynek fő témája a vállalati társadalmi-környezeti fenntarthatóság és a kommunikáció kapcsolata, apropója pedig a szövetség és Scale Impact nagyvállalati CSR-kutatásának bemutatója volt.

Sztaniszláv András, az MPRSZ elnökének bevezetője után házigazdaként Takács Eszter, a KPMG fenntarthatósági tanácsadója és CSR szakértője üdvözölte a több mint negyven résztvevőt. A “Tudják-e a vállalatok, hogyan kell tényleg jót tenni?” címet viselő kutatást Lévai Gábor, a Scale Impact társalapítója-ügyvezetője mutatta be (a kutatási riport innen letölthető). Az ezt követő kerekasztal-beszélgetésen a tanulmány készítői és több, jógyakorlattal benne szereplő cég kommunikációs vezetője arról beszélt, hogy jó irányba indult el a vállalati társadalmi felelősségvállalás az elmúlt években, de még sokat kell tenniük azért, hogy valóban a vállalati kultúra részévé váljon mindez. A jelenlegi CSR-programok legtöbbje csupán az első lépés az “üzleti fenntarthatóság” elérésének folyamatában.

Sztaniszláv András vezette az ügynökségi kerekasztalt, ahol a kommunikáció felelősségét, a hitelességet emelték ki a megszólalók társadalmi ügyekben: a PR segíthet valódi hatást kifejteni a társadalomban, ha szélesebb közönségnek mutatja fel a valóban hiteles, a vállalati működésből szervesen következő akciókat. Mindez üzleti hasznot is hozhat a társadalmi visszhang mellett, példaként elhangzott : a purpose-driven márkák az egyik nagy higiéniai világcég esetében 25-30 százalékkal gyorsabban növekedtek a többinél.

A társadalmi hatás ügye mentén új tagozat kezdett formálódni az este végén Társadalmi Hatás tagozat néven. A tagozat programjavaslata, amelyet Lévai Gábor, a tagozat elnökjelöltje nyújt be, hamarosan az érdeklődő tagok és az elnökség elé kerül, a csatlakozás lehetősége minden MPRSZ-tag előtt nyitott.

A megszólalók listája itt olvasható (LINK)

 

MEGOSZTÁS