Stratégiák a vírus idején

352
Bánhegyi Zsófia, a Szerencsejáték Zrt. kommunikációs igazgatója és a PR Szövetség alelnöke egy unortodox helyzetben, a COVID-19 világjárvány közepette adott interjút a Médiapiacnak. A szakember szerint megfordult a világ, a világgal együtt pedig a játékkedv és -szokások is. Bánhegyi Zsófia a digitális csatornák erősödése, az üzleti képesség megőrzése és a vállalaton belüli operatív törzs munkafolyamatai mellett beszélt arról is, hogyan készülnek a járvány csillapodása utáni időszakra.

Ön nemcsak a Szerencsejáték Zrt. kommunikációs és marketingigazgatója, hanem a Magyar PR Szövetség frissen megválasztott alelnöke is. Tapasztalatainak mely szegmenseit tudja jelenlegi munkájában leginkább hasznosítani?

Eddigi pályafutásom alatt végig a marketing és kommunikáció területén dolgoztam multinacionális cégeknél, állami vállalatnál, illetve a központi közigazgatásban. Annak ellenére, hogy a Szerencsejáték Zrt. a legtöbb szerencsejáték-szegmensben monopolhelyzetet foglal el, például az online sportfogadás területén egyre nagyobb versenybe kerülünk az illegálisan működő globális versenytársakkal, amelyek ellen idén még erőteljesebben vesszük fel a kesztyűt marketingoldalon. A hazai szerencsejáték-iparágban kifejezetten hasznosnak tartom ezért azt a tapasztalatot, amelyet az éles piaci versenyben működő telekommunikációs óriásvállalatnál, a Magyar Telekom-csoportnál szereztem. A termék- és ügyfélközpontú marketingaktivitás, a digitális csatornafejlesztés és eszközhasználat vagy akár a közvetlen értékesítéstámogatás nagyon hasonló logika szerint működik a két szektorban. Ahogy mindkét társaság a legnagyobb hazai cégek és hirdetők egyike. Ugyanakkor a szélesebb közigazgatási ismereteket is elengedhetetlennek tartom a mostani munkámnál.

Szerepet vállalt a Magyar PR Szövetség múlt év végén megújult elnökségében. Milyen feladatokat lát fontosnak a szakmai szervezetnél?

Sokat gondolkodtam és beszélgettem érintettekkel, mielőtt jelöltettem magam a választáson, mert változást szerettem volna látni a szervezetben, de nem éreztem, hogy maga az MPRSZ vajon ezt akarja-e. Szerencsére úgy látom, a megújult elnökség tagjai mind egy irányba kötelezték el magukat. Az elmúlt időszakban globálisan felértékelődött a public relations terület reputációépítő szerepe, és ezt az erősödő trendet a hazai szakmai szövetségnek is követnie kell, sőt az élére kell állnia. Itt az idő, hogy elősegítsük a hazai PR- és kommunikációs szakemberek szerepének megerősödését, a PR-ügynökségi eszközrendszer pozicionálását a megrendelői aktivitásokban. Elhozzuk a legfrissebb nemzetközi trendeket és tudást a tagok számára, segítjük a magyar kommunikációsszakember-képzést, karrierorientációval érjük el a fiatal generációt. Mindezt minél hamarabb, kézzelfogható módon, minél több szereplőt bevonva szeretnénk megvalósítani.

Az Interjú a Médiapiac Magazinban jelent meg, a teljes cikket az alábbi linken lehet elolvasni

Médiapiac interjú Bánhegyi Zsófiával

MEGOSZTÁS