PREXA 2023 – Shortlist

1992

PR területek alapján

Általános hírnévmenedzsment

Lounge Group: 5 NAP 5 VERS 

Megbízó: Szerencsejáték Zrt.

A Szerencsejáték Zrt. a magyar költészet napja alkalmából kampányt indított, mely a költészet nagyjait és verseik szépségét hirdette. Ennek keretében egy egyedülálló termékfejlesztéssel hőpapíros lottószelvények hátoldalán magyar költők versrészletei jelentek meg. Április 11-15. között több millió ilyen szelvény került forgalomba. A kezdeményezés nagy népszerűségre tett szert: milliós elérést generált, a kampány videóit több százezren nézték meg, és a játékosok közel húszezer versrészletet osztottak meg a Szerencsejáték Zrt. Facebook-oldalán.

Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem: Az agrárkarrier élményalapú repozicionálása a Z- és α-generáció körében

A MATE az agrárpálya repozicionálása érdekében egész évben erős tudománynépszerűsítő sajtókommunikációt folytatott és élményalapú programokkal népszerűsítette a high-tech agrárium vívmányait a Z- és α-generációval, szüleikkel, tanáraikkal és a nagyközönséggel. A PR-aktivitás nagyban hozzájárult ahhoz, hogy a felvételizők száma az országos átlagnál mintegy 15 %-kal többel, több mint 40%-kal nőtt az előző évihez képest, azaz összesen 8.388 fő nyújtotta be jelentkezését a MATE-ra.

B2B kampány

Avantgarde Group:  HPH GO 

Megbízó: Hungaropharma Zrt.

A Hungaropharma szerette volna bővíteni a kommunikációs lehetőségeit egy olyan digitális megoldással, amellyel egyszerre tud hatékonyan szólni a gyógyszerészek idősebb és fiatalabb generációihoz is. Erre a célra készült el a Hungaropharma applikációja: A HPH GO, amelyet modern, de letisztult designnal terveztünk meg, és a gyógyszer-nagykereskedő saját felületein, eseményein hirdettünk.

PRO Kommunikáció: Bright Sky 

Megbízó: Vodafone Magyarország Alapítvány

A Vodafone Alapítvány azzal a céllal indította el a kapcsolati erőszak áldozatait segítő Bright Sky HU alkalmazást, hogy edukációs tartalmakon keresztül támogassa a bántalmazás jeleinek hatékony felismerését. A téma érzékenysége miatt olyan felületeken kommunikáltak, ahol az üzenetekkel kizárólag az érintetteket és közvetlen környezetüket, intim és nyugodt körülmények között érték el. Ezáltal az önreflexióra és a saját helyzet felismerésére kínáltak lehetőséget.

Uniomedia Communications: Budapest első digitális termelői piaca 

Megbízó: Mastercard

2021. január óta az elektronikus fizetés biztosítása a legtöbb kereskedő számára kötelező, kivéve az online kasszával nem rendelkező vállalkozásokat. A Mastercard nekik is meg szerette volna mutatni, hogy az érintésmentes fizetés a jövő. Célcsoportunknak egy készpénzhez ragaszkodó szegmenst, az őstermelőket választottuk és digitálissá alakítottuk Buda egyik legnépszerűbb piacát. A kampánynak köszönhetően a piac árusainak több mint 90%-a ma már elfogad valamilyen elektronikus fizetési megoldást.

Belső kommunikáció

FERLING: „Köszönjük, hogy kapcsol! – CIP program a DDC-nél”

Megbízó: Duna-Dráva Cement Kft.

Az építőipar szakmai innovációkra éhes szereplőinek napjainkban a bizonytalan piaci körülményekkel és munkatársi fluktuációval is szembe kell nézniük. Hogyan lehet a motivációt fenntartani egy megszorításokkal teli időszakban?
A tudatos belső kommunikációs tevékenység eredményessége ilyen időkben is megmutatkozik.
A DDC belső ötletpályázatának (CIP program) kommunikációs kampánya 2022-ben több mint 400 dolgozói ötlet beadásához járult hozzá és valós üzleti eredményeket generált a cég számára.

Digitális kommunikáció

Uniomedia Communications: Készpénzmentes zóna

Megbízó: Mastercard

A 2021. januárjában életbe lépett törvény ugyan kötelezi a kereskedőket, hogy bevezessék az elektronikus fizetést, az online kasszával nem rendelkező mikrovállalkozásokat ez nem érinti. A Mastercard azt tűzte ki célul, hogy megismerteti őket a digitális fizetés előnyeivel. Kampányunk hozzájárult ahhoz, hogy a Mastercard 2022-ben megduplázta a POS terminálok számát, valamint megváltoztatta a mikroszegmens hozzáállását a bankkártya-elfogadáshoz.

Uniomedia Communications: Kölni by AI

Megbízó: Magyar Telekom

A Telekom a digitális világ szakértője, azonban az AI megváltoztatta a digitális narratívát. Ebből adódóan kétségek merültek fel annak használatával kapcsolatban. Fenyegetést jelent az emberiségre? Húsvét alkalmával a Telekom úgy döntött, hogy megmutatja, hogyan képes a mesterséges intelligencia elősegíteni az innovációt. Ennek eredményeként egy parfümszakértő és az AI közös együttműködése során létrehoztuk az első illatos locsolókölnit, ami 2,5 millió emberhez jutott el az országban.

Fenntarthatóság, környezetvédelem

Noguchi & Peters Kft.: Kincset ér az e-hulladék 

Megbízó: Yettel Magyarország

A Yettel kutatása alapján a magyarok 63%-a tárol otthon használaton kívüli mobiltelefont, amik akár 15 éve hevernek a fiókban. Pedig a nem megfelelően tárolt elektronikai eszközök veszélyesek is lehetnek a környezetre. A Yettellel ezért az NMHH készülékcsere-program alkalmából egy edukatív kampányt indítottunk, hogy miért érdemes visszavinni a régi készülékeket: szakértő segítségével eloszlattuk a leggyakoribb tévhiteket és izgalmas videóban megmutattuk, mi lesz az e-hulladék sorsa. A kampánynak köszönhetően több ezer készüléket vittek vissza a fogyasztók.

Wavemaker: Búcsú a PET-palackoktól

Megbízó: Decathlon

2022. október elsejével a Decathlon áruházak polcairól lekerültek a PET-palackos kiszerelésben kapható termékek. A kommunikációs kampány célja a változás és a márka fenntartható megoldások iránti elköteleződésének kommunikációja volt a meglévő és potenciális vásárlók felé. Az üzenet hatékony átadása érdekében az üzletekben instore elemek kaptak helyet, emellett a kampányt organikus és fizetett sajtókommunikációval, social media tartalmakkal és influencer eszközökkel támogattuk.

Issuemanagement 

FERLING: Fények és gépek – B2B vállalati hírnévépítés különleges rendezvényekkel 

Megbízó: Körber Hungária Gépgyártó Kft.

A német hátterű Körber csoport pécsi gyárában rendezte meg a Pharma üzletág nyílt napját, majd első európai beszállítói napját. A két esemény feladata a vállalat B2B pozíciónak további erősítése volt az ellátási láncban és a potenciális vevők körében. Részben ipari körülmények között soknemzetiségű vendégkörnek kellett magas színvonalú eseményeket rendezni, amelyekben keveredtek a szórakoztató és a szakmai elemek. A sikert a résztvevők elégedettsége és a médiamegjelenések is igazolták.

FERLING: Rendezvények a rendezvényben – 3in1

Megbízó: Trans-Sped Kft.

A Debrecen Drive főtámogatójaként a Trans-Sped a 30 000 fős rendezvényen 3 módon is meg tudott jelenni. A szponzori megjelenés mellett a látványos helyszíni kitelepülések rengeteg látogatót vonzottak, a szakmai konferencia résztvevőjeként a régió gazdasági szereplőivel építette a cég a kapcsolatot, a családi nap keretében pedig a Trans-Sped kollégái és családjuk (összesen 800 fő) VIP vendégként vehetett részt a nagyszabású eseményen.

Morpho: Együtt az utakon 

Megbízó: Magyar Suzuki Zrt.

A Magyar Suzuki a gyártás és az előállított járművek terén mindent megtesz azért, hogy biztonságban legyünk az utakon, de a közlekedésbiztonság közös felelősségünk. Egy olyan integrált CSR kampányt valósított meg, amellyel felhívja a figyelmet egy össztársadalmi problémára, ahol változásra van szükség. Emellett a hazai autógyártók körében erősíti a Magyar Suzuki brandjét, reputációját és összekapcsolja a közvéleményben a Suzukit a szakértelemmel, felelősségtudattal, biztonsággal.

Next9 Communications: Mi a közös Debrecenben, Pannonhalmában és a Nespresso-ban: A kávézacc 

Megbízó: Nestlé Hungária

Öntsük tiszta vizet, azaz kávét a pohárba! Ma Magyarországon 10-ből 4 Nespresso kapszula feldolgozásra kerül. Sőt, 2 éves fejlesztési munka eredményeként 2022-től már a használt kapszulákból származó  kávézaccból is termőközeg készül, mely a Pannonhalmi Apátság levendulaföldjére kerül. Kutatással tudjuk bizonyítani, hogy nem terheli meg jobban a környezetet a kapszulás kávé, mint a hagyományos. Ezekkel bizonyítottuk be a médiának (és a fogyasztóknak is), hogy a Nespresso nem a levegőbe beszél.

Kis költségvetésű (1M Ft büdzsé alatti) kampányok

Avantgarde PR: Intense smink a Chio-val 

Megbízó: Intersnack Magyarország Kft.

2022 az Ifjúság Európai Éve: a Chio egy olyan kampányt hozott létre, amely kapcsolatot teremt a fiatalok között.
Ötlet: Az Intense chipsek egyszerre több érzékszervünket is stimulálják: a kampánnyal ezt az intenzivitást tettük szó szerint láthatóvá a művészet eszközével.
Megvalósítás: Egy nyereményjáték keretein belül Chio Intense chipsek által ihletett sminkeket kértünk a felhasználóktól.
Eszközök: Meta posztok, TikTok hirdetés, Influencer tartalmak. Eredmények: 2,2 milliós elérés, 100+ nevezés

eSense Nyrt.: Én is CallCenteresként kezdtem 

Az “Én is CallCenteresként kezdtem” employer branding kampánnyal a telefonos értékesítői munkához kapcsolódó negatív sztereotípiákat szerettük volna csökkenteni a toborzás során, valamint a saját kollégáinknak akartunk olyan példaképeket mutatni, akik hozzájuk hasonlóan, CallCenterben kezdték a pályájukat. A kampányhoz nagyvállalatok közép- és felsővezetői csatlakoztak szakmai influencerként, valamint Musimbe Dávid Dennis humorista, aki szintén telefonos értékesítő volt.

Trans-Sped Kft.: Green trucking: Re-vontató – újrahasznosított és elektromos

A Trans-Sped re-vontatója egy újrahasznosított és egyben elektromos vontató. Egy közismert, az autósportban és az elektromos közlekedésben is neves influencer, Szujó Zoltán (Magyar Nemzeti Autósport Szövetség elnöke) támogatásával mutatta be a cég jelenlegi és potenciális ügyfeleinek legújabb innovációját. Két sajtónyilvános, szakmai beszélgetéssel kiegészített esemény keretében mutatták be az új vontatót, mely több ügyfelük érdeklődését felkeltette.

Vágyaim.hu: „A szex jó dolog – gyakorlati tanácsok: hogyan ne legyél nemibeteg!” 

Óriási tabu a szexualitásról beszélni, beszélgetni; tanulni róla óvodában és iskolában pedig nagyon kevés helyen lehet itthon. Pedig a WHO és a kölni egészségügyi intézet 2010-es ajánlása szerint szinte alapvető emberi jog ezekhez az információkhoz hozzájutni, hiszen az ember testi és lelki egészsége múlhat rajta.

PR vezérelt integrált kampány 

Lounge Group: Ha a szeretve használt tárgyak mesélni tudnának! 

Megbízó: Jófogás

A Jófogás hisz a szeretve használt (preloved) tárgyak mögött megbúvó történetek erejében: megvásárlásukkal a históriájukba új fejezetet kanyaríthatunk. A preloved koncepcióval és egy kreatív OOH megoldással a középpontban PR-vezérelt integrált kampányt indítottunk, hogy erősítsük a hirdetésfeladást és a reputációt. Eredmények: 20%-os növekedés a hirdetésfeladások számában; 2X-es növekedés outdoor márkaismertségben; 15,1M OTS; 2,4M social elérés + 134 ezer reakció; 1,4M elérés + 142 ezer egyedi linkkattintás B2C eDM-ekkel.

Morpho: Együtt az utakon

Megbízó: Magyar Suzuki Zrt.

A Magyar Suzuki a gyártás és az előállított járművek terén mindent megtesz azért, hogy biztonságban legyünk az utakon, de a közlekedésbiztonság közös felelősségünk. Egy olyan integrált CSR kampányt valósított meg, amellyel felhívja a figyelmet egy össztársadalmi problémára, ahol változásra van szükség. Emellett a hazai autógyártók körében erősíti a Magyar Suzuki brandjét, reputációját és összekapcsolja a közvéleményben a Suzukit a szakértelemmel, felelősségtudattal, biztonsággal.

Open Communications: Mindenkinek jut egy hely az asztalnál ¬– A Ben’s Original márkamegújító kampánya az esélyegyenlőség megteremtéséért 

Megbízó: MARS, Incorporated and its Affiliates

A kedvelt Uncle Ben’s termékek csomagolásáról ránk mosolygó ’Ben bácsi’ ment, a termék maradt, mi pedig felépítettünk egy integrált kampányt, amiben a stratégiai elemeket tűpontos időérzékkel építettük egymásra, mindezt a háború, az elszálló ételárak, vagy éppen az ügyfél social média bojkottjának nehezítése dacára, sőt! A vállalat purpose-ével összhangban a társadalmi egyenlőtlenségek kiküszöbölése lett a fő üzenet, melynek jegyében a „Mindenkinek jut egy hely az asztalnál” kampány CSR lábat kapott, a lakosság részére pedig egyszerű recepteken keresztül közvetítettük a közös étkezés fontosságát.

Positive Adamsky: Axiál vasakkal a Driving Campben 

Megbízó: Axiál Kft.

Az agrárgépész-utánpótlásképzés az Axiál szívügye. A fiatalok elérésének és az agrárium vonzóvá tételének egyik módja a hi-tech megoldások bemutatása – népszerű influencerekkel. Ügyességi verseny önvezető traktorokkal, targoncákkal, és egyéb  mezőgazdasági gépekkel a Driving Campben influencerekkel és újságírókkal és fizetett médiával két napon keresztül.

Próbakő Kommunikáció: A dal összeköt – Dalszerzők Napja 2022 

Megbízó: Artisjus – Magyar Szerzői Jogvédő Iroda Egyesület

Az Artisjus küldetése, hogy a háttérben dolgozó alkotókra irányítsa a közönség figyelmét. A dal összeköt jelmondattal a 2022-es Dalszerzők Napja kampány keretében 37 ismert magyar dalszerzőt kértünk fel, hogy az eddig jegyzett legnagyobb hazai kollaborációban közösen írjanak új dalt. A rekordkísérlet beharangozásától a dalpremierig integrált PR kampányt végeztünk és zenészeket mozgósítottunk, hogy október 8-án közösségi média aktivitásokkal csatlakozzanak a Dalszerzők Napjához.

Salt Communications: “Hogy fiad méltó legyen” – A kulturális emlékezet formálása A TIZENÖTÖDIK című musical  PR-kommunikációs kampányán keresztül

Megbízó: Madách Színház

Tudunk-e újat mutatni a magyar történelem egy ikonikus korszakáról? Fel lehet-e építeni egy 173 éve halott hős reputációját? És ami még fontosabb: alkalmas-e egy PR-kampány a kulturális emlékezet formálására? Feladatunk a Madách Színház A tizenötödik című darabjának népszerűsítése és a főhős, Kazinczy Lajos körüli „mítosz” megteremtése volt.  Az imázskampánynak köszönhetően Kazinczy Lajos, az elfeledett nemzeti hős méltó emlékhelyet kapott a nemzet Pantheonjában, a Fiumei Úti Sírkertben.

Pro-bono

Avantgarde PR: A második 15 perc hírnév 

Amikor 2022-ben megkaptuk az „Év ügynöksége” díjat, ezt egyben lehetőségnek és felelősségnek is tartottuk, hogy pro bono tegyünk a magyar társadalomért. Ezért megkerestünk négy olyan korábbi „Év embere” díjazottat, akik közösségépítő, önzetlen tevékenységük miatt bizonyultak érdemesnek az adott elismerésre, ugyanakkor eltűntek a köztudatból. Mi nekik teremtettünk „Második 15 perc hírnevet” és szerveztünk megjelenéseket országos és helyi médiumokba, egyetlen forint díjazás nélkül.

Wavemaker: Üres asztalok – Valentin-napi kampány

Megbízó: Budapest Pride és Háttér Társaság

Hazánkban LMBTQI párok ezrei félnek nyilvánosan ünnepelni a Valentin-napot. A Budapest Pride és a Háttér Társaság kezdeményezésére 02.14-én 42 teltházas étteremben hagytak üresen egy asztalt a vendéglátók, amire szivárványszínű gyertyát és az Üres asztalokról mesélő táblát helyeztek el, kifejezve támogatásukat az otthonmaradó azonos nemű párok iránt. Az ügyet a média is felkapta, véleményvezérek álltak az atrocitásoktól tartó párok mellé, így a kampány egy nap alatt valódi mozgalommá vált.

Storytelling

Noguchi & Peters Kft.: Többgenerációs kollégákkal ünnepli az apák napját a Dreher Sörgyárak

Megbízó: Dreher Sörgyárak Zrt.

Magyarországon még nincs kiforrott módja az Apák napja ünneplésének. Így szabadon használhattuk fel az alkalmat arra, hogy a Dreher Sörgyárak többgenerációs munkavállalóinak történetén keresztül köszöntsünk fel minden apukát. A munkatársak körében jelenleg is magas azoknak a száma, akik szülei, nagyszülei, vagy akár dédszülei is a Drehernél dolgoztak. A videónkban ezért az általános employer branding üzenetek mellett olyan apa-fia értékeket helyeztünk fókuszba, mint a példamutatás, a tudásátadás és a szakma szeretete.

Positive Adamsky: IBD Marvel 

Megbízó: Bristol Myers Squibb

Hogyan lehet egy niche autoimmun betegséget, a gyulladásos bélbetegséget, ami egy tabutémához – a gyakori WC használathoz – kapcsolódik edukatív és egyben kreatív módon bemutatni? Mi egy képregényben tettük: hétköznapi és híres emberek hogyan húzták le az idejüket a WC-n az innovatív terápiák hiányában. Így született meg az IBD Marvel.

RTL: A Király zarándoklat

A Zámbó Jimmy életén alapuló fikciós sorozat, A Király 2022.11.16-án debütált az akkor induló RTL+ előfizetéses streamingplatformon. A záró epizódhoz közeledve a kommunikációs kampány részeként a Hosszúlépés.járunk? csapatával együttműködve alkottuk meg A Király zarándoklat című sétát, mely során az érdeklődők 12 állomáson keresztül ismerhetik meg az énekes életének és a sorozat forgatásának fontos helyszíneit. A séta és az azzal kapcsolatos esemény részleteit a prezentációban ismertetjük.

Uniomedia Communications: T Phone LIVE! kincsvadászat 

Megbízó: Magyar Telekom

2022 szeptemberében a Deutsche Telekom bejelentette saját márkás 5G kompatibilis készülékeinek forgalmazását kilenc európai országban, köztük Magyarországon is. A Telekom célja az volt, hogy minden potenciális felhasználóhoz eljuttassa a hírt az okostelefonok érkezéséről. Ennek apropóján egy interaktív kincsvadászattal ragadtuk meg a közönség figyelmét, amely a közösségi médiát is meghódította. Az aktivitás eredményeként 7 millió embert értünk el országszerte a közösségi médián keresztül.

Társadalmi kommunikáció 

Noguchi & Peters Kft.: Az emberi oldal 

Megbízó: Profession.hu

A Profession.hu Magyarország leglátogatottabb állásportálja. Hiteles, hosszútávon is működtethető CSR program fejlesztésére kértek fel minket. Az Emberi oldal projekttel minden évben egy olyan, a munkaerőpiacon hátrányos helyzetben lévő csoportot karolunk fel, amelynek a cég szakértőivel és kommunikációs kampányainkkal a gyakorlatban is segítünk. 2022-ben a megváltozott munkaképességű emberek integrációját tűztük ki célul.

PRO Kommunikáció: Legyen a színház mindenkié 

Megbízó: Vodafone Magyarország

A siketek és nagyothallók a hétköznapi élet kihívásai mellett számtalan kulturális élményből maradnak ki. A Vodafone Magyarország és az ACG közös, Legyen a színház mindenkié kampánya során egy olyan működő és könnyen adaptálható digitális megoldást fejlesztett és mutatott be, amelynek köszönhetően a hallássérültek élő felirattal élvezhetik a színházi előadásokat. A technológiát 2022. szeptember 26-án, az Életrevalók című darabon mutatták be teltház előtt a Játékszínben.

Iparágak alapján

Egészségügy

Positive Adamsky: Képregényben az IBD 

Megbízó:Bristol Myers Squibb

Hogyan lehet egy niche autoimmun betegséget, a gyulladásos bélbetegséget, ami egy tabutémához – a gyakori WC használathoz – kapcsolódik edukatív és egyben kreatív módon bemutatni? Mi egy képregényben tettük: hétköznapi és híres emberek hogyan húzták le az idejüket a WC-n az innovatív terápiák hiányában. Így született meg az IBD Marvel.

Építőipar, ingatlan

Mapei Kft.: KONTÁR TÉRKÉP ÉS ÉPÍTŐIPARIBIZALMI INDEX 2022.

Az építőiparban a kóklerek óriási károkat okoznak, tovább rombolva az építőipari szakemberek alacsony reputációját. Az okozott károk hatása társadalmi léptékű: egyszerre károsítja a megrendelőket, érinti hátrányosan a becsületes szakembereket. A Mapei Kft. elszánta magát: egy társadalmi célú kampány során hívta fel a figyelmet a problémára.
Nagy kihívás volt, hogyan lehet úgy felhívni a lakosság figyelmét a veszélyre, hogy az ne érintse hátrányosan a munkájukat becsületesen végző szakembereket.

FMCG

Avantgarde PR: Intense smink a Chio-val 

Megbízó: Intersnack Magyarország Kft.

2022 az Ifjúság Európai Éve: a Chio egy olyan kampányt hozott létre, amely kapcsolatot teremt a fiatalok között.
Ötlet: Az Intense chipsek egyszerre több érzékszervünket is stimulálják: a kampánnyal ezt az intenzivitást tettük szó szerint láthatóvá a művészet eszközével.
Megvalósítás: Egy nyereményjáték keretein belül Chio Intense chipsek által ihletett sminkeket kértünk a felhasználóktól.
Eszközök: Meta posztok, TikTok hirdetés, Influencer tartalmak. Eredmények: 2,2 milliós elérés, 100+ nevezés

Next9 Communications: Forma1 élmény a Hungaroring nélkül a Peroni Nastro Azurroval 

Megbízó: Dreher Sörgyárak Zrt.

A Peroni Nastro Azzurro 0.0% szuper prémium olasz sörmárka Budapest belvárosába hozta az Forma1 boxutcát egy egyedülálló, multiszenzoros eseménnyel. Célunk, hogy maximalizáljuk a látogatók számát, sikeresen adjuk át a márkaélményt és támogassuk a vállalat és a márka felelős alkoholfogyasztás üzenetét. Az esemény 4 napig teltházas volt, a sajtó imádta a témát, a Spar-Peroni közös promóciójában pedig 54%-kal többen vettek részt. A program az európai állomások közül az egyik legsikeresebb lett.

Noguchi & Peters Kft.: Metánmentes jövő 

Megbízó: Upfield

Kevesen tudják, de a szén-dioxid mellett a metán is nagymértékben hozzájárul a globális felmelegedéshez. Az emberi eredetű metánkibocsátás egyik legfőbb forrása a mezőgazdaság, ezen belül pedig a szarvasmarhatartás és a tejipar. A hétköznapi étkezési szokásaink átalakításával azonban csökkenthetjük környezeti lábnyomunkat: ezt mutattuk be a Rama kampányában egy lufit fújó szarvasmarha installációval, amely szemléltette, hogy átlagosan mennyi metánt termelnek ezek az állatok az emésztésük során.

Közigazgatás, kormányzati, állami intézmény

Lounge Group: 5 NAP 5 VERS 

Megbízó: Szerencsejáték Zrt.

A Szerencsejáték Zrt. a magyar költészet napja alkalmából kampányt indított, mely a költészet nagyjait és verseik szépségét hirdette. Ennek keretében egy egyedülálló termékfejlesztéssel hőpapíros lottószelvények hátoldalán magyar költők versrészletei jelentek meg. Április 11-15. között több millió ilyen szelvény került forgalomba. A kezdeményezés nagy népszerűségre tett szert: milliós elérést generált, a kampány videóit több százezren nézték meg, és a játékosok közel húszezer versrészletet osztottak meg a Szerencsejáték Zrt. Facebook-oldalán.

Mitte Communications: IP Hősök az élelmiszeriparban 

Megbízó: Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala

A szellemitulajdon-védelmére és annak gyakorlati előnyeire hívta fel a figyelmet IP Hősök című kampányában ügyfelünk az SZTNH. A kampányban elsőként hazai gasztrovállalkozásokat szólítottunk meg, hogy mutassák be, mit tettek saját szellemi tulajdonuk (IP) védelméért. A kampány során kisfilmekkel, infografikákkal, sajtóközleményekkel és egyedi megjelenésekkel, közösségi média kommunikációval és podcasttal mutattuk be, hogy mi mindent lehet oltalom alá helyezni az élelmiszeriparban.

Művészet, kultúra

Próbakő Kommunikáció: A dal összeköt – Dalszerzők Napja 2022 

Megbízó: Artisjus – Magyar Szerzői Jogvédő Iroda Egyesület

Az Artisjus küldetése, hogy a háttérben dolgozó alkotókra irányítsa a közönség figyelmét. A dal összeköt jelmondattal a 2022-es Dalszerzők Napja kampány keretében 37 ismert magyar dalszerzőt kértünk fel, hogy az eddig jegyzett legnagyobb hazai kollaborációban közösen írjanak új dalt. A rekordkísérlet beharangozásától a dalpremierig integrált PR kampányt végeztünk és zenészeket mozgósítottunk, hogy október 8-án közösségi média aktivitásokkal csatlakozzanak a Dalszerzők Napjához.

Pénzügy, bank, biztosítás

Uniomedia Communications: Budapest első digitális termelői piaca 

Megbízó: Mastercard

2021. január óta az elektronikus fizetés biztosítása a legtöbb kereskedő számára kötelező, kivéve az online kasszával nem rendelkező vállalkozásokat. A Mastercard nekik is meg szerette volna mutatni, hogy az érintésmentes fizetés a jövő. Célcsoportunknak egy készpénzhez ragaszkodó szegmenst, az őstermelőket választottuk és digitálissá alakítottuk Buda egyik legnépszerűbb piacát. A kampánynak köszönhetően a piac árusainak több mint 90%-a ma már elfogad valamilyen elektronikus fizetési megoldást.

Technológia, Telekommunikáció, IT

Lounge Group: Ha a szeretve használt tárgyak mesélni tudnának!

Megbízó: Jófogás

A Jófogás hisz a szeretve használt (preloved) tárgyak mögött megbúvó történetek erejében: megvásárlásukkal a históriájukba új fejezetet kanyaríthatunk. A preloved koncepcióval és egy kreatív OOH megoldással a középpontban PR-vezérelt integrált kampányt indítottunk, hogy erősítsük a hirdetésfeladást és a reputációt. Eredmények: 20%-os növekedés a hirdetésfeladások számában; 2X-es növekedés outdoor márkaismertségben; 15,1M OTS; 2,4M social elérés + 134 ezer reakció; 1,4M elérés + 142 ezer egyedi linkkattintás B2C eDM-ekkel.

Uniomedia Group: Legyen Tiszta! Tiszta online! 

Megbízó: Aegon Magyarország

Az Aegon elkötelezett, hogy potenciális és jelenlegi ügyfeleinek digitális megoldásokat is kínáljon. De a magyarok 27%-a, főképp 50 év felettiek, még mindig nem szívesen intézik online ügyeiket. A régi szokásoktól nehezen térünk el. De hogyan lehetne meggyőzni az “analóg” megoldásokhoz ragaszkodó ügyfeleket, hogy váltsanak? Ez volt a mi heuréka pillanatunk: ŐK VALÓJÁBAN AZ OFFLINE FÜGGŐK! Így született meg az anonim analógfüggők főszereplésével a Legyen tiszta! Tiszta online kampányunk.

Uniomedia Communications: Kölni by AI 

Megbízó: Magyar Telekom

A Telekom a digitális világ szakértője, azonban az AI megváltoztatta a digitális narratívát. Ebből adódóan kétségek merültek fel annak használatával kapcsolatban. Fenyegetést jelent az emberiségre? Húsvét alkalmával a Telekom úgy döntött, hogy megmutatja, hogyan képes a mesterséges intelligencia elősegíteni az innovációt. Ennek eredményeként egy parfümszakértő és az AI közös együttműködése során létrehoztuk az első illatos locsolókölnit, ami 2,5 millió emberhez jutott el az országban.

Turizmus, vendéglátás

Lounge Group: !!!REP-TÉR!!! 

Megbízó: Budapest Airport

A Budapest Airport 2021-ben forgatta újra a Reptér c. Korda György-dal videóklipjét. A Liszt Ferenc Repülőtér himnuszának tekinthető örökzöld új lendületet kapott: 2022 novemberéig 5,5 millióan látták.A Z generáció körében a sláger TikTokon született újjá, amire felfigyeltünk. Mindeközben, az 1. Terminál újranyitásával kapcsolatos hírekkel párhuzamosan épp e generáció tagjainak nem adatott meg, hogy beléphessenek a műemléki védettségű épületbe.És itt találtunk egy izgalmas kapcsolódási pontot.

Mitte Communications: Kiskőrös városbranding 

Megbízó: Kiskőrös Város Önkormányzata

Városbranding kampányunk célja az volt, hogy Kiskőrös országos ismertségét és turisztikai vonzerejét erősítsük. Az integrált PR és marketingkommunikációs aktivitásainkkal a hazai és a határon túli magyar lakosságot egyaránt megszólítottuk. A kulcsüzenetek arra épültek, hogy Kiskőrös minden korosztály számára egy igazi “kulturális, gasztronómiai és természeti élmény a Kiskunság szívében”. A települést PR, arculattervezés, social media és hirdetéskezelés, imázs videó készítés, weboldal fejlesztés és grafikai tervezés területek ellátásával támogattuk.

 

MEGOSZTÁS