PR Múzeum

436
A PR Múzeum a magyarországi pr-szakma történetének megírására vállalkozik, a szakma szereplőivel közösen. Célja, hogy témák, korszakok, meghatározó szakemberek és szakmai műhelyek mentén a következő évek során folyamatosan egy helyre gyűjtse, archiválja és feldolgozza mindazt, ami az elmúlt 50 év magyarországi pr-jében számottevő volt.
A múzeum Projektek termében az elmúlt évtizedek legemlékezetesebb pr-megoldásait mutatjuk be, komplexen, a stratégiától az eredményekig, a vizuális elemekkel együtt. Nyitásként az MPRSZ Sándor Imre PR-díjának nyertese kampányai tekinthetők meg. A gyűjtemény folyamatosan bővül.


2022-ben két témára fókuszálunk: egyrészt a pr és a nyelv viszonyára. Ez nagyon széles témakör, amelynek azt a szeletét vizsgáljuk, hogy hogyan változik a pr-ben használt nyelv.

A második témánk a pr és kultúra kapcsolata. Az utóbbi években egyre több példát látunk arra, hogy egy kulturális program azért is tud ismertté és elismertté válni, mert egy kiváló pr-koncepció (és megvalósítás) áll mögötte. Ezeket a kampányokat, hírnévépítési folyamatokat szeretnénk megmutatni.

A PR Múzeum gyűjteményét a jelenleg aktív pr-szakemberek emlékezetére alapozva tudjuk bővíteni. Sok izgalmas pr-projektről már csak akkor tudunk, ha az egykori érintettek emlékeznek rá.Kérjük, hogy segítsetek a gyűjtésben, a közös emlékezet felépítésében! Jelezzétek, ha bármelyik 2022-es témánkhoz tudtok kampányokat javasolni. Ha bármilyen egyéb archív anyagot át tudtok adni a múzeumnak, ami megítélésetek szerint pr-történetnek számít, azt is várjuk a muzeum@mprsz.hu e-mail címre!

Szőke Katalin
projektvezető, MPRSZ EB tag
MEGOSZTÁS