Nyilvánosságra hozták az MPRSZ következő ciklusának célkitűzéseit

539

Szakmafejlesztés, új szolgáltatások a tagoknak és megújuló szervezeti működés.

Megtartotta elnökségi ülését a Magyar PR Szövetség, ahol elfogadták a következő három év célkitűzéseit, továbbá meghatározták a 2020-as év taktikai tervét is. A közel három évtizede alakult szövetség megérett a változásra, ennek megfelelően számos újdonság bevezetését szavazta meg az elnökség.


Budapest, 2020. 01. 26. – A 2019. novemberi tisztújító közgyűlés elnöknek választotta Sztaniszláv Andrást (aki korábban alelnöki pozíciót töltött be), valamint 2 új alelnököt (Bánhegyi Zsófiát és Szányi Gabriellát), 4 elnökségi tagot (Vidor Esztert, Kádár Balázst, Pintér Dániel Gergőt és Polgár Pétert) választott a közgyűlés. Új tagok kerültek az Etikai és a Felügyelő Bizottságba is.

Az új elnökség január végén fogadta el az elnök programja alapján a 3 éves stratégiai, valamint a 2020-as programtervet, amely három fő célkitűzésre koncentrál:
1) A PR szakma elismertségének fejlesztése a társszakmák és a vállalati döntéshozók körében, amelynek elengedhetetlen feltétele a szakmai minőség erősítése és etikai normák meghatározása.
2) Piaci igényeknek megfelelő szolgáltatásokat nyújtani a vállalati, ügynökségi és egyéni tagoknak is, amely magában foglalja a képzések, tréningek, szakmai anyagok, horizontális együttműködési lehetőségek biztosítását.
3) A szervezet megújítása, amely magában foglalja az arculat és később a weboldal frissítését, a titkársági munka átalakítását és több lehetőséget biztosít a szakmabeliek részvételére a szövetség munkájában.

„Az előző elnökség több programot indított, évről-évre megrendezte a szövetség saját szakmai díjait, számos állásfoglalást adott ki és stabil gazdálkodást hagyott maga után, amit ezúton is köszönünk. A technológiai, gazdasági és társadalmi változások arra ösztönöznek, hogy az eddigieknél sokkal gyorsabb tempóban haladjunk, még inkább nyitott és szolgáltató szervezetté váljunk. Az eddigi megkeresések, érdeklődések alapján azt gondolom, hogy nagy bizalmat kap a mostani elnökség, sokan jelezték csatlakozási szándékukat tagként, szponzorként vagy akár tudásukkal, szabadidejükkel részt vennének valamely tagozat munkájában. Ez ad biztonságot, hogy valóban a tagjaink érdekeit tudjuk képviselni” – emelte ki Sztaniszláv András, az MPRSZ frissen megválasztott elnöke.

A fenti célkitűzéseket szolgálja a 2020-as programterv, amely magában foglalja:
– az arculat megújítását,
– a díjak felülvizsgálatát,
– rendezvények szervezését (néhány ponton külön szolgáltatással a vállalati és külön az ügynökségi tagoknak),
– az MPRSZ képzési programjának kidolgozását (tréningek, szakkönyvek, oktatási intézményekkel való közös munka),
– egy saját akkreditációs folyamat elindítását is, valamint
– felkészülést a szövetség 30 éves jubileumának megünneplésére.

Minden elnökségi tagnak megvan a saját területe, amire koncentrálni fog. Kifejezetten bíztatom őket az önállóságra, hiszen így sokkal több ponton tudjuk a tagjaink igényeit szolgálni. Elnökként természetesen képviselem az egységes irányt, felelek a 2021-ben bevezetendő akkreditációs programért, operatív vezetőként pedig feladatom a különböző programokhoz a titkársági háttér és erőforrások biztosítása” – tette hozzá az új elnök.

Folytatják a magas színvonalú munkát az MPRSZ tagozatai is: az Employer Branding, a Kríziskommunikációs és a Public Affairs tagozat egyaránt felmérte a piac és tagjainak igényeit, melyekre és a korábbi évek tapasztalataira építve sokszínű programokkal igyekszik biztosítani a fejlődést. A tagozatvezetők kiemelt célja, hogy olyan mértékadó platformot teremtsenek, ahol lehetőség nyílik kapcsolatépítésre; a terület legújabb fejleményeinek, trendjeinek és a legjobb nemzetközi gyakorlatok megvitatására; valamint piaci és kutatási együttműködésekre. A PR szakma társadalmi elismertségének fejlesztése érdekében idei terveink között szerepel a CSR és a Digitális Tagozat megújítása, programkínálatának korszerűsítése is.

A méltán sikeres Employer Branding Award tovább bővül. A Sándor Imre PR Díj teljes egészében átalakul, PR Excellence Hungary név alatt több díjból fog állni. Megmarad a kampányok, ügynökségi, vagy ügyféloldali munkák elismerése, de emellett díjat indít az MPRSZ az érzékenyítő (fenntarthatóság, társadalmi egyenlőtlenségek, klímaváltozás) kommunikációs programoknak, látványosabbá teszik az életműdíjat és újraindítják a pályakezdő frissdiplomások munkáinak díjazását is.
A szakmafejlesztés egyik fontos eleme az etikai kérdésekről való sokkal aktívabb párbeszéd. Az előző ciklusban az Etikai Bizottság koordinálásában elkészült a szövetség új Etikai Kódexe, amit minden tagnak kötelező elfogadnia. A jelenlegi bizottság több fórumon is taglalni tervezi a kommunikációs aktivitások etikai vonatkozásait és nemzetközi tapasztalatok alapján kidolgozzák az etikai eljárások protokollját.
Az első félévben meghatározásra kerül a Magyar PR Szövetség saját képzési és tréning terve, továbbá összeállítják azon rendezvények listáját, amiket önállóan, vagy társszervezésben terveznek folytatni, csatlakozni, vagy indítani. Az akkreditációs rendszer lehet az MPRSZ legnagyobb lépése, amivel a nemzetközi példák alapján kíván segítséget, megkülönböztetett figyelmet és státuszt biztosítani az arra érdemes szakembereknek, ügynökségi, vállalati és oktatási intézményeknek. „Célunk, hogy ezzel is erősítsük a szakma elismertségét, a magasabb színvonalat. Egyszóval tele vagyok lelkesedéssel és energiával különösen azért, mert erős támogatást, bizalmat érzek mind az új elnökségtől, mind a jelenlegi és csatlakozni kívánó tagoktól” – tette hozzá Sztaniszláv András.

***

Az MPRSZ megválasztott vezetői és felelősségi területük:

Elnökség:
Sztaniszláv András, elnök (PersonaR, WhiteElephantDigital, ügyvezetője) – operatív vezetés, akkreditáció, nemzetközi kapcsolatok
Bánhegyi Zsófia, alelnök (Szerencsejáték Zrt. marketing és kommunikációs igazgatója) – rendezvények
Szányi Gabriella, alelnök, a Public Affairs tagozat vezetője (a Budapesti Kereskedelmi ès Iparkamara PR-marketing igazgatója) – díjak, díjátadók
Kádár Balázs, elnökségi tag, az Employer Branding Tagozat vezetője
(Bindermann | The Employer Branding Company, managing partner) – vállalati tagság, munkaerőpiac
Vidor Eszter, elnökségi tag (VM.komm Tanácsadó Iroda Kft. ügyfélkapcsolati vezetője) – társszakmákkal való kapcsolattartás, események kommunikációja
Dr Pintér Dániel Gergő, elnökségi tag, a Kríziskommunikációs tagozat elnöke
(PR stratéga és válságmenedzser, a Media 2.0 Communications alapító-ügyvezetője, a METU ès az IMEC oktatója) – oktatás, képzések
Polgár Péter, elnökségi tag (Brightly Kommunikációs Ügynökség Kft. account manager) – felsőoktatási intézményekkel való kapcsolattartás

• Etikai bizottság: Vas Dóra, elnök (kríziskommunikációs szaktanácsadó, MatrixPr Kft.);
Lakatos-Báldy Zsuzsanna, eb tag (egyetemi docens, Budapesti Gazdasági Egyetem Kommunikáció Tanszék); Szőke Katalin, eb tag (pr szakértő); Varga Zita Hella, eb tag (Salt Communications Kft., PR vezető), R. Nagy András, eb tag (Próbakő Kommunikáció tulajdonos-ügyvezető)
• Felügyelő bizottság: Durkó Sándor, elnök; Soós Eszter, fb tag; Teremi J Balázs, fb tag

MEGOSZTÁS