Mesterséges intelligencia, mint vállalati kommunikációs eszköz

136

Megjelent a társadalomtudományi folyóirat, az Információs Társadalom első nemzetközi száma, melybe elnökségi tagunk és a Kríziskommunikációs Tagozat vezetője, Dr. Pintér Dániel Gergő is írt egy angol nyelvű tanulmányt a gépi nyelvfeldolgozás (NLP) vállalati kommunikációs eszközként való felhasználási lehetőségeiről.

A Dr. Ihász Péter Lajos közreműködésével, kvalitatív módszertan alapján elvégzett kutatás tapasztalt kommunikációs és mesterséges intelligencia szakértőkkel folytatott mélyinterjúkat és fókuszcsoportos beszélgetéseket foglalt magába, melynek eredményeképp saját kommunikációs keretrendszer került kidolgozásra. A keretrendszer különlegessége, hogy vizualizálja és részletesen tárgyalja, hogy az egyes szervezeti kommunikációs diszciplínák pontosan milyen NLP-technikákra támaszkodnak a napi vállalati rutin során. Végezetül a publikáció nemcsak általános iparági gyakorlatokat és ígéretes jövőbeli kutatási irányokat azonosít, de a dolgozók és fogyasztók adatainak kezelése során felmerülő etikai problémákra is rámutat.

A tanulmány teljes terjedelemben az alábbi linken olvasható angolul: https://informaciostarsadalom.infonia.hu/index.php/inftars/article/view/it-19-4-7/pdf

MEGOSZTÁS