Kríziskommunikátorok a középpontban

643

A koronavírus okozta krízis próbára teszi nem csak a cégvezetőket, hanem a HR-t is. A fehérgalléros vállalatoknál elsősorban az IT-rendszereket, a belső kommunikációt, valamint a home office-ra való átállás feltételeit kellett megteremteni. Szányi Gabriellával, a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara PR-marketing igazgatójával beszélgettünk tapasztalatairól.

A Budapesti Kereskedelmi és Iparkamaránál miként reagáltak a világjárvány okozta új helyzetre?

Szányi Gabriella: Még március elején összehívattam egy válságstábot, hogy felkészülhessünk dolgozóink egészségének védelmére, és azonnal reagálhassunk a várható kormányzati intézkedésekre. Ahogy az ország egyetlen intézményében, így nálunk sem volt példa még csak hasonló helyzetre sem. Ennek ellenére, látva a járvány külföldi alakulását igyekeztünk nagyon körültekintően felkészülni minden eshetőségre. Március 16-ra kidolgoztunk egy komplex intézkedéscsomagot.

A válságstáb tagjai többek között a kamara főtitkára, gazdasági igazgatja, HR igazgatója, az üzemeltetési vezető, az IT és az Üzemi Tanács elnöke voltak. Bár ekkor még nem volt szó arról, hogy Magyarországon is el kell majd rendelni a munkavállalók otthoni munkavégzését, a válságstábunk mégis elkezdte a felkészülést, hogy zökkenőmentesen állhassunk át a távmunkára. Otthoni munkavégzésre alkalmas laptopokat szereztünk be azoknak a dolgozóknak, akiknek asztali gépük van az irodában.

A cikk folytatását a HR Portálon olvashatják

MEGOSZTÁS