Ismerd meg az elnökséget – Szányi Gabriella – alelnök

267

Ismerd meg sorozatunk második részében Szányi Gabriella az MPRSZ alelnöke válaszolt a kérdéseinkre.

  1. Mit mondanál egy fiatalnak, miért válassza a PR szakmát?

A PR ma már a vállalat és a márka hitelesítésének egyik legfontosabb eszköze – a reputációmedzsment, a kríziskommunikáció, a külső és belső kommunikáció kihívásai teszik nagyon színessé és sokoldalúvá ezt a szakmát. A fogyasztói szokások egyre tudatosabbá válása miatt a content szerepe felértékelődött, ez lett a kampányok alapja, amit a PR ad.

  1. Mit tartasz a legnagyobb sikerednek a szakmában?

Azért vállaltam el Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara kommunikációs igazgatói pozícióját, mert nagy kihívást láttam abban, hogy a kamara akkori reputációs mélyrepülését megpróbáljuk megállítani.

Azt mondjuk álmomban sem hittem volna, hogy egyetlen év alatt nemcsak hogy megáll a zuhanás, hanem emelkedni is kezd a BKIK iránti szimpátia. Az új elnökség és egyben az én munkám kezdetekor készítettünk egy elégedettségi kutatást, hogy lássuk milyen vélemény és kép él a BKIK-ról a fővárosi vállalkozók fejében. Az eredmény sajnos igen lesújtó volt, ami nem is csoda a felmérést megelőző zűrzavaros kamarai időszakot nézve. Pontosan egy évvel később megismételtük a kutatást, hogy megnézzük milyen hatásai voltak a reformjainknak. Nagy örömmel láttuk e rövid időszak alatt is a jelentős elmozdulást. A legjobb hír egyértelműen az volt, hogy drasztikusan mérséklődött a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara negatív megítélése: a 2019 januárjában mért 60-ról 43 százalékra esett vissza. Ezzel párhuzamosan 31-ről 45 százalékra emelkedett azok aránya, akik pozitívan gondolnak a kamarára. Ez szintén rendkívüli változás, hiszen korábban kétszer annyian gondoltak negatívan a BKIK-ra, mint kedvezően.

  1. Szerinted a mai világban mi a legnagyobb kihívás a PR-ben?

Sokan temetik a PR-t, mondván, hogy a social media előre törésével a média jelentősége csökken, így a klasszikus értelemben vett sajtószervezésre, sajtókapcsolatokra sokkal kevésbé van szükség, mint korábban. Én ebben egyáltalán nem hiszek, és szerencsére a COVID időszak is minket „PR-pártiakat” igazolt, hiszen soha annyian nem olvasták az Indexet és nem követték figyelemmel akár az M1 Híradóját is, mint akkor.

  1. Hogy élted meg 2020 első félévét?

Emberileg természetesen nagyon bizonytalanul és nehezen egy eddig sosem tapasztalt világba csöppenve, amiről fogalmunk sem volt, hogy merre tart és mikor lesz vége.

Szakmailag azonban nem volt idő sem az aggódásra, sem a tervezésre, hiszen ahogy az ország egyetlen intézményében, így nálunk sem volt példa még csak hasonló helyzetre sem korábban. Ennek ellenére látva a járvány külföldi alakulását igyekeztünk nagyon körültekintően felkészülni minden eshetőségre. A BKIK érdekvédelmi szervezetként ilyen krízishelyzetben nem hagyhatja magukra hagyjuk a vállalkozásainkat, ezért létrehoztunk egy szakértőkből álló munkacsoportot azzal a céllal, hogy a gazdasági környezet folyamatos elemzésével hatékony támogatást tudjunk nyújtani a budapesti vállalkozásoknak, valamint segítsük a Kormányzat munkáját a járvány okozta gazdasági válság sikeres kezelésében.

Több javaslatcsomagot is kidolgoztunk ki az elmúlt időszakban, melyek alapjául budapesti vállalkozások helyzetének pontos felmérése szolgált. Ezeket a rövidtávú, azonnali intézkedésekre, vagy a hosszabbtávú gazdaságélénkítő javaslatokra fókuszáló csomagokat, eljuttattuk a Kormány részére.

  1. Virtuális vagy személyes meeting?

Értem és értékelem a virtuális meetingek hatékonyságát, de továbbra is a személyes kommunikáció híve vagyok.

  1. Mik a legnagyobb tanulságai a COVID időszaknak?

Azt hiszem mindannyian rengeteget tanultunk önmagunkról és a szakmánkról az elmúlt időszakban.  Szerencsésnek mondhatjuk magunkat azért, mert – bár mi sokszor bejártunk az irodába – kiderült, hogy a munkánk távolról is elvégezhető, így nem lehetetlenültünk el a szakmánkban a járvány ideje alatt sem.

Az is látszik, hogy az elmúlt években a végtelenségig és az unalomig ismételgetett „digitalizáció” jelentőségét eddig igazából nem vettük komolyan, talán nem is értettük, most viszont szinte az egész világ arra kényszerült, hogy gyakorlatilag napok alatt átkapcsoljon távoli munkavégzésre, cloud szolgáltatásra, digitális irattárolásra és minden hasonlóra, és azok lettek az elmúlt hónapok igazi nyertesei, akik vagy már online szolgáltatást nyújtottak eddig is, vagy rugalmasan és gyorsan véghez tudták vinni ezt a változást. Na ez egy nagy tanulsága volt a járványhelyzetnek.

7. Home office vagy iroda?

Hasonlóan gondolkodom erről is mint a meetingekről. Tudom, hogy nagyon sokan pártolják a home office-t, és megtapasztalták ennek létjogosultságát és működőképességét, viszont és továbbra is azt gondolom, hogy a személyes jelenlét elengedhetetlen a csapat jó működéséhez és az egyének motiváltságának szinten tartásához. Szóval a teljes home office hatékonyság szempontjából véleményem szerint hosszú távon nem fenntartható.

 

MEGOSZTÁS