Ismerd meg az elnökséget – Dr. Pintér Dániel Gergő – elnökségi tag

1197

Ismerd meg sorozatunk harmadik részében Dr. Pintér Dániel Gergő, az MPRSZ elnökségi tagja, a Kríziskommunikációs tagozat elnöke válaszolt a kérdéseinkre.

  1. Mit mondanál egy fiatalnak, miért válassza a PR szakmát?

Mert sose fog unatkozni. A PR szakmában nincsen két egyforma munkanap, ügyfél és feladat, ráadásul rengeteget lehet tanulni különböző szakterületeken a stratégiai kommunikációval kezdve a pszichológián át a menedzsmentig jutva. Mindeközben a PR lehetőség az értékteremtésre is, hiszen embereket hoz közelebb egymáshoz és formálja a nyilvánosság gondolkodását. Mivel a kommunikációtechnológia és a médiahasználati szokások folyamatosan változnak, így segít lépést tartani a világgal.

2. Mit tartasz a legnagyobb sikerednek a szakmában?

Nyilván hálával tölt el, hogy Magyarországon az elsők között szerezhettem Ph.D. fokozatot a kríziskommunikáció területén, vagy hogy a munkám elismeréseként 2017-ben beválasztották az ötven legtehetségesebb magyar fiatal közé, de valójában mindez eltörpül amellett, hogy az MPRSZ elnökségi tagjaként nap mint nap a PR társadalmi megítélésének javításán dolgozhatok. Kegyelmi állapot az, ahol egyszerre láthat el valaki több ügyfélre kiterjedő Account Directori feladatokat, miközben publikációk, egyetemi oktatás és konferenciák során a szakmafejlesztésre is marad ideje.

3. Szerinted a mai világban mi a legnagyobb kihívás a PR-ben?

Megakadályozni a felhígulását és segíteni, hogy a PR stratégiai menedzsment funkcióként újra megtalálja eredeti helyét a rokonterületek sűrűjében. Nagyon fontosnak tartom, hogy érvényt szerezzünk a morális szempontoknak is, hiszen jelen helyzetben különösen fontos, hogy felkészült, etikus szakemberek irányítsák a kommunikációs feladatokat; olyanok, akik elkötelezettek a fogyasztók védelme, a fenntartható fejlődés és társadalmi felelősségvállalás mellett.

4. Hogy élted meg 2020 első félévét?

Jó lenne azt blöffölni, hogy őszülés és ráncok nélkül, 60-as nyugalmi pulzussal, de ez nem igaz. Az elmúlt hónapok mindannyiunk számára a tanulásról, alkalmazkodásról és az újrakezdésről szóltak – nekem különösen. Független krízistanácsadóként számos ügyfél tisztelt meg a bizalmával, rengeteg nehéz, lelkileg is megterhelő helyzetet ismertem meg. Ahogy a márkákat, úgy magamat is igyekszem a tanulság levonására trenírozni és arra, hogy a komoly áldozatok árán megszerzett tapasztalatokat mihamarabb visszaforgassam a szakmai életembe.

5. Csapatban vagy egyénileg szeretsz dolgozni?

Önállónak tartom magam, de számomra a legnagyobb kihívást idén a szociális izoláció okozza, vagyis, hogy ritkábban folytathatok inspiráló személyes beszélgetéseket, konstruktív szakmai vitákat a kollégáimmal, partnereimmel. Engem a home office önfegyelemre nevel, hiszen a produktivitás biztosítása érdekében nem árt lefektetni néhány szigorú szabályt és kidolgozni azokat a kereteket, amiknek a segítségével hosszútávon elkerülhető a kiégés. Ebben sokat segít Unicum – nem, nem az ital, hanem a kutyám ????, – a rendszeres sport és a gangon felhúzott mini-arborétum, ami a maga burjánzásával maga a béke szigete számomra.

6. Virtuális vagy személyes meeting? Home office vagy iroda?

Is-is. A kreatív szakmákban elengedhetetlen a flexibilitás: hiába tervezed el valahogy a napod, az úgyis felborul. A siker titka, hogy hatékonyan és gyorsan reagáljunk a folyamatosan változó igényekre. Egy dolog azonban örök: számomra a home office-ban végzett munka ugyanolyan értékű, mintha népes open office-ban dolgoznék, éppen ezért itthon is törekszem a maximalizmusra. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy úgy ülök neki a napi teendőknek, mintha bármelyik pillanatban betoppanhatnának a megrendelőim, vagy éppen a kollégáim. Egyébként minél jobban teljesítesz önállóan, annál kevesebbszer „toppannak be” online, mivel rendszerint a pontossággal egyenesen arányosan csökken a call-ok, konferencia megbeszélések, email-ek száma is.

7 Mik a legnagyobb tanulságai a COVID időszaknak?

Minden krízis remek alkalom a munkavállalók elköteleződésének, motiváltságának, együttműködési hajlandóságának tesztelésére, valamint a vezetőség és dolgozók közötti bizalom megerősítésére. A járvány miatt rengeteg cégnél olyan távmunka rendszereket, online munkafolyamatokat és projektmenedzsment eszközöket vezettek be, amelyeknek a jövőben nagy szerepük lehet a hatékonyságnövelésben és a szervezetfejlesztésében. A dolgozói érdekek artikulálása, a veszélyeztetett munkavállalói csoportok kompenzálási törekvéseinek érvényesítése céljából számos szakszervezet született. Több vállalat most kezdett el először hangsúlyt fektetni a menedzserek kommunikációs tréningeztetésére; most szervezett először válságstábot, írt válságtervet, vagy különített el büdzsét a károk enyhítése céljából. Ezek az intézkedések hosszútávon megbízható támaszt nyújthatnak akár egy következő, üzleti-jellegű krízis kezeléséhez is.

 

 

 

 

 

 

MEGOSZTÁS