Ismerd meg az elnökséget – Kádár Balázs – elnökségi tag

1043

Ismerd meg ez elnökséget sorozatunk utolsó részében Kádár Balázs, az MPRSZ elnökségi tagja, az Employer Branding tagozat vezetője válaszolt a kérdéseinkre.

       

  1. Mit mondanál egy fiatalnak, miért válassza a PR szakmát?

Azoknak ajánlanám a PR szakmát, akik extrovertált személyiségek, jól kommunikálnak és igényesen tudnak fogalmazni szóban, írásban.  Kiválóan megértetik magukat a legkülönbözőbb típusú emberekkel. Továbbá, akik egy mozgalmas szakmára vágynak, ahol sok a szervezési feladat és adott esetben nagy a felelősség is, hiszen elképzelhetőek olyan témák, melyek az egész társadalmat befolyásoló aspektussal rendelkeznek (környezetvédelem, CSR, politika, gazdaság…stb.).

  1. Mit tartasz a legnagyobb sikerednek a szakmában?

Személyes sikeremnek tartom, hogy az elmúlt 20 évben vállalati és tanácsadói oldalon is megálltam a helyem (marketingkommunikációs és HR területeken), különleges nemzetközi projektekben vehettem részt, valamint számos kiváló szakemberrel dolgozhattam együtt.  Tanácsadóként sok iparág működésébe nyílt betekintésem. Sales, gyártás és tanácsadói vonalon volt alkalmam tanulni, tapasztalatot szerezni, ami egy hihetetlenül izgalmas dolog. Nevemhez köthető az Employer Branding szakterület bevezetése a hazai piacra és a mára megkerülhetetlenné vált Employer Branding Award létrehozása, működtetése is.

  1. Szerinted a mai világban mi a legnagyobb kihívás a PR-ben?

A hiteles tájékoztatás. A fake news „iparág” és a valódi tartalomgyártás elhatárolása. Politikailag kiegyensúlyozott, elfogulatlan szakmai újságírás és content management.

  1. Hogy élted meg 2020 első félévét?

A járvány első hullámával a belső kommunikáció szerepe hirtelen felerősödött a cégek életében. Főleg úgy, hogy voltak olyan vállalatok, akik szinte az egész munkavállalói állományukat pár nap alatt Home Office-ba küldték. Belső kommunikációval és krízismanagmenttel foglalkoztam közepes és nagy vállalatoknál. Ezek a feladatok eléggé lefoglaltak.

  1. Csapatban vagy egyénileg szeretsz dolgozni?

Ez a feladattól, projekttől függ. Stratégiai témákhoz nincs szükség nagy teamre. Ugyanakkor a megvalósítás – véleményem szerint – akkor a leghatékonyabb, ha azt egy színes csapat végzi el. Tehát szívesen dolgozom egyedül és csapatban egyaránt. Nyilván az nagyon fontos, hogy a csapat tagjai között a kémia és tisztelet maximálisan működjön. Szakmailag felkészült, alapos, önjáró és egyenes emberekkel tudok jól együttműködni.

  1. Virtuális vagy személyes meeting?

A személyes meeting sokkal közvetlenebb. Látod a másik felet és érzékeled az aktuális kisugárzását, megnyilvánulásait. Viszont a virtuális meetingekkel sok utazási idő takarítható meg és a Covid sem kapható el.:-) Tehát jól összeszokott csapatnál a virtuális meeting praktikus. Én mégis, ha lehet, akkor személyesen szeretek találkozni.

  1. Mik a legnagyobb tanulságai a COVID időszaknak?

Találékonyság, leleményesség, innovációs képesség, valamint rugalmas alkalmazkodás a főbb hívószavak. Az sem árt, ha az emberek, cégek rendelkeznek jelentősebb tartalékokkal az ilyen időszakok átvészeléséhez. A kihívás egyben lehetőség is. A COVID például nagy lendületet adott a digitális átállásnak, eddig halogatott fejlesztéseknek.

  1. Home office vagy iroda?

2-3 nap home office belefér, ugyanakkor a személyes találkozások is nagyon fontosak a kollégák között. Tehát én a vegyes rendszerre voksolok.

MEGOSZTÁS