Ismerd meg sorozatunk harmadik részében Bánhegyi Zsófia, az MPRSZ alelnöke válaszolt a kérdéseinkre.
- Mit mondanál egy fiatalnak, miért válassza a PR szakmát?
Szakmai pályafutásom során szinte végig PR-rel, vagy marketinggel is, vagy egyszerre mindkettővel együtt foglalkoztam megrendelői oldalon, és sokszor átélhettem a szakmai kiteljesülés és siker érzését ezen a területen. Csíkszentmihályi professzor megfogalmazásával élve: nem egyszer fordult elő a flow-élmény a munkám során, ami folyamatosan visz is előre, újabb motivációt adva. Amennyiben olyan szakmát szeretne választani egy pályakezdő fiatal, ahol folyamatosan tanulhat és a kreativitásának élhet, mindemellett az üzleti hozzáadott érték is erősen megjelenik munkájában, akkor jó helyen jár.
- Mit tartasz a legnagyobb sikerednek a szakmában?
Egyfajta visszajelzést jelentenek a díjak és helyezések, nagyon megtisztelő, hogy idén is a második helyen végezhettem a hazai legsikeresebb marketing döntéshozók között. Többször kellett a pályám során szinte a semmiből rendszert, szervezetet építenem és működtetnem. Talán az egyik legnagyobb sikernek a mai napig a T-Systems Magyarország márkájának és pozícionálásának felépítését tartom, amelyet 2012-ben indítottunk, és mint új vezető kaptam meg a feladatot 6 magyar informatikai kisebb cég összeolvadását követően. Két év alatt a legértékesebb ICT cégmárkává vált hazánkban a mérések alapján, magasabb relevancia értéket produkálva a B2B célcsoportban, mint a magyar anyacég a saját területén. Ehhez kapcsolódóan tudtam megvalósítani már első évtől a T-Systems Symposiumot, ami a korábbi 300 fős értékesítési rendezvényből 2000 fős, Közép-Kelet Európa legnagyobb ICT konferenciájává nőtte ki magát a Gartner rendezvénytérképére is felkerülve egy év alatt, és a mai napig márkájával hozzájárul az ICT cég üzleti sikerességéhez és hosszú távú reputációjához.
- Szerinted a mai világban mi a legnagyobb kihívás a PR-ben?
A legfontosabb tendencia az „új normálisban”: hogy a bizalom felértékelődik, a bizalmi tőke a legerősebb érték. A bizalom szintjének általános csökkenése az elmúlt 10-15 évben kihívást jelentett a reputációmenedzsmenttel foglalkozó szakemberek számára, amelyet a pandémia okozta bizonytalanság még jobban elmélyíthet. A fertőzésveszély, az enyhe elszigetelődés, otthonmaradás, esetleges gazdasági bizonytalanság megváltoztatja érintetti körünk viselkedését az életük számos területén akár évekre. Ügyfeleink, kollegáink, partnereink viselkedése, hozzáállása a helyzettől függően némileg kiszámíthatatlanná válik. Ugyanakkor a megváltozott környezet új lehetőséget is adhat a gyors és etikus építkezésre elsősorban a vállalatok és intézmények számára. Ez pedig felértékeli a PR szerepét. Érdekes tendencia, hogy a PR és hírnévmenedzsment súlya eddig nem látott mértékben nőtt az elmúlt hónapokban a cégek 360 fokos aktivitásaiban, így a Szerencsejáték Zrt-n belül is.
- Hogy élted meg 2020 első félévét?
Személyesen is biztonságérzetet adott a kirobbanó járvány közepette a cégem higgadt és gyors reagálása, intézkedéssorozatának bevezetése, amelynek elsődleges fókuszában a kollegák és családjaik, így az én szeretteim védelme is állt. Egyértelműen megmutatkozott saját csapatunk ereje is, a marketing és kommunikációs terület teljesen újratervezte aktivitásait, 3 hét alatt egy új digitális lottózás kampánnyal terelte játékosait a biztonságos játékmód felé az éppen rekordösszegű halmozódás idején. Annak ellenére, hogy bevételnek 92%-át adja a lottózói eladás és lottózóink végig nyitva voltak, a teljes első hullám alatt nem promótáltuk aktívan a személyes lottójáték-vásárlást, etikus vállalati marketingelveinket követve. Személy szerint azt veszem észre magamon, fontosabbá váltak a mindennapi beszélgetések, találkozások, amelyek eddig néha inkább a munkámmal járó nyűgként jelentek meg. Megélem jobban ezeket a pillanatokat, fokozottabban figyelek másokra a környezetemben.
- Virtuális vagy személyes meeting?
Jelenleg 5 főn felül már online meetinget szervezünk külső partnerekkel és kollegáimmal is, és biztos, hogy velünk marad hosszú távon is a Microsoft Teams használata. Örülök annak, hogy a nemzetközi helyszínek helyett például az Európai Lottószövetség munkacsoport meetingei és konferenciái is online zajlanak, így megspórolható az utazás ideje.
- Mik a legnagyobb tanulságai a COVID időszaknak?
Számomra az egyéni felelősség szintjének felismerése és erősítése a legnagyobb tanulság. Most mutatkozik meg igazán, hogy a hatékony védelem és családunk, szeretteink egészségének megőrzése a saját következetes hozzáállásunkon múlhat elsősorban, és ezt egészítik ki, de nem helyettesíthetik az állami vagy akár a munkahelyi védekezés szintjei. Felelősebben kell élnünk a mindennapokat.
- Home office vagy iroda?
Elsősorban iroda, de ha home office-ban végzem rotációban a munkámat, akkor a családi távmunka és digitális oktatás otthoni terep-leosztásban én a konyhaszigeten szeretek dolgozni. Így gyakrabban kapcsolom ki a gépem kameráját, mert a családom tagjai és Kókusz, a hófehér cicánk egyszerűen belegyalogolnak a konferencia-hívás hátterébe.