Ismerd meg a Felügyelő Bizottság elnökét – Teremi Balázs

564

Ismerd meg sorozatunk mai részében Teremi Balázs, az MPRSZ Felügyelő Bizottságának elnöke válaszolt a kérdéseinkre.

      1. Mit mondanál egy fiatalnak, miért válassza a PR szakmát?

Aki szeretne egy karrier alatt negyven ágazatban dolgozni, imád tervezni és megvalósítani, továbbá életcélja, hogy minden, amit csak megtud a világról, azt másokkal is megossza, mert szeret jó hírt kelteni, azt szívesen látjuk ebben a szakmában.

      1. Mit tartasz a legnagyobb sikerednek a szakmában?

Egy távközlési cégnél, egy banknál, egy pénzügyi tanácsadónál, az egyik történelmi egyháznál, egy minisztériumban, egy egyetemen, egy neves nagy ügynökségnél és egy kézműves kis ügynökségnél példamutatóan jól dolgozó, rendkívül tehetséges kollégát volt szerencsém mentorálni és segíteni még pályájuk kezdetén.

      1. Szerinted a mai világban mi a legnagyobb kihívás a PR-ben?

Önmagunk péerelése. Ötévenként felfedezi valaki a szakmánk egy kis részét és megpróbálja saját termékeként pozícionálni. Lásd tartalommarketing vagy influencer-marketing.

      1. Csapatban vagy egyénileg szeretsz dolgozni?

A munkámat egyedül szeretem elvégezni, de dolgozni csapatban szeretek. Ez egy olyan szakma, ahol a közös tudásnak, az információátadásnak, az eltérő szemléletnek és az egyéni kreativitás közös gondolkodásra serkentő erejének hatalmas hozzáadott értéke van.

      1. Virtuális vagy személyes meeting?

A pr szakemberek szerintem kiemelkedően jók a nonverbális, vagy metakommunikációban, ezért nekünk talán kisebb kihívást jelent az online meeting.

      1. Mik a legnagyobb tanulságai a COVID időszaknak?

Az emberek, cégek, intézmények, az egész világ legnagyobb része úgy mozdul, mint a komphajó: lassan és nagy íven. Mi viszont mindig elöl megyünk, kis jelzőhajóként, hullámok tetején és mélyén, vihartól cibálva. Egy ilyen időszak, a viharossá váló tenger azonban őket is rákényszeríti a küzdésre. A tanulság, hogy ilyenkor nehezebb segíteni, mert a hullámokon önerőből kell úrrá lenniük nekik is, a vontatókötél pedig feszül, szakad. Meg kellett találni a jó módszert a segítségnyújtásra. A mindennapok nyelvére lefordítva: több tanácsadás és több belső kommunikáció, hitelesebb és márkaértéken alapuló külső kommunikáció, amire most inkább igénye és szüksége volt az ügyfeleknek. Nem mellesleg ez egy mélyebb, szorosabb, nagyobb bizalomra épülő ügyfél-ügynökség együttműködést is eredményezett.

      1. Home office vagy iroda?

Az elmélyülős feladatok miatt a home office alapból részét kell képezze a munkánknak. A társaság, a tanulás és a tudásmegosztás miatt viszont az irodai munkát pártolom. Két hét home office után két közös hét lenne az ideális.

 

 

 

MEGOSZTÁS