Hogyan hatott a koronavírus a PR/kommunikációs cégekre a KKE régióban – United Partners felmérés

1197

A vállalatok jelentősen csökkentették a marketing-kommunikációs költéseiket a járvány miatt, a PR/kommunikációs szektor az egyik legjobban érintett a válságban.

Kutatás 61, a Közép-Kelet Európai régióban működő kommunikációs cég online megkérdezésén alapul, melynek eredményeit mutatja be az alábbi riport. A felmérés ideje: április 21.-május 5.

Legfontosabb megállapítások:

  • A koronavírus-járvány jelentős negatív hatással van a régió cégeinek működésére, mintegy kétharmaduk kényszerült tevékenységük csökkentésére.
  • Az egyik legnagyobb aggodalom az, hogy elveszíthetnek éves megbízásokat. Kétharmaduk jelezte, hogy késéssel számítanak az ügyfeleik kifizetéseiben, és egyharmaduk mondta, hogy elbocsátásokra kényszerülnek vagy pénzügyi segítségre lesz szükségük.
  • A járvány alatt az ügyfelek által két legjobban keresett szolgáltatás a Vállalati Kommunikáció (77%) és a Válságkommunikáció (67%), míg kevésbé igényeltek a Közügyek (Public Affairs) és a Consumer/Brand Marketing.
  • Az ügynökségek válság miatt kieső, várható bevételcsökkenése 10 és 50 százalék között van, kétharmaduk számol ilyen mértékű csökkenéssel.
  • A megkérdezett ügynökségek többsége azt várja, hogy a válság mérséklődni fog az év végére, és 2021-re visszatérhetnek a korábban megszokott ügymenethez. Ugyanakkor a cégek negyede csak 2021 közepére várja a helyreállást, 16% pedig még későbbre.
  • A túlnyomó többség (77%) szerint az ügyfeleik inkább a PR/kommunikációra fognak koncentrálni, és nem pedig a hagyományos hirdetési szolgáltatásokra.
  • A válság negatív hatásai ellenére az ügynökségek 80 százaléka azt jelezte, hogy az innovációjukat növelte, ösztönözte az alkalmazkodás a hirtelen megváltozott környezethez, és innovatív új módszereket és szolgáltatásokat terveznek fejleszteni.

Az anyag letölthető az alábbi linkről:

PR and Communications in Central & Eastern Europe: What Does the Post-Covid-19 Future Hold for Agencies?

 

MEGOSZTÁS