fbpx

Átugrották az akadályokat: davosi díjátadó Kijevben

Hármat is átadtak a magas presztízsű C4F (Communication for Future Award) díjból a regionális Davosi Világkommunikációs Fórumon Kijevben. A válságos ukrán helyzetben mind a díj, mind pedig a kommunikációs rendezvény különleges jelentéssel is bírt.

Megalakult az MPRSZ Kríziskommunikációs tagozata

kríziskommunikációs tagozat

Megalakult a Magyar Public Relations Szövetség Kríziskommunikációs Tagozata, melynek célja, hogy a hazai kríziskommunikációs szakemberek számára mértékadó szakmai fórumot teremtsen, ahol megvitathatják a terület legújabb fejleményeit, trendjeit és a legjobb gyakorlatokat.

Ki lesz az év informatikai újságírója?

Elindult a Magyar PR Szövetség által is támogatott Kovács Attila díj jelölési szakasza. A szervezők azt a magyar újságírót szeretnék megtalálni, aki ebben az évben a nyomtatott vagy az elektronikus médiában (TV, rádió, internet) a legtöbbet tette az infokommunikáció népszerűsítéséért.

Sándor Imre PR-Díj 2014

Indul a nevezési időszak az MPRSZ pr-díjára. Az ügynökségek hírnévmenedzsment és kommunikációs kampány kategóriákban nevezhetnek, az elbírálás egyik meghatározó szempontja a megbízó részére nyújtott tanácsadói tevékenység tartalma.

Elnökségi ülés – 2014. szeptember 10.

A Magyar PR Szövetség következő elnökségi ülése 2014. június 10-én 18:00-kor lesz. A cím: 1092 Budapest, Ráday utca 41., a PS:PRovocative irodája (65-ös kapucsengő). Az elnökségi ülés a tagok számára nyilvános. Parkolás a Ráday utca 42. szám alatt lévő mélygarázsban lehetséges.

Nagyköveteket nevezett ki a Magyar PR Szövetség

Három külföldön élő közismert pr-szakembert nevezett ki szakmai nagykövetnek a Magyar PR Szövetség. Barát Tamás (New York), Szondi György (Leeds) és Sztaniszláv András (Bristol) feladata, hogy az országukban székelő nemzetközi szakmai szervezetekkel egyfajta összekötőként felvegyék a kapcsolatot és képviseljék az MPRSZ-t, illetve az MPRSZ számára szakmai kérdésekben információt nyújtsanak, azaz az adott országban fellelhető szakmai információt a magyarországi szakemberek számára elérhetővé tegyék.  

Az üzleti világ segít a politikának felülkerekedni a válságon

Ebben az évben Ukrajna általánosságban véve is, de a politikai élet terén különösen a globális média reflektorfényébe került. Világszerte láthatjuk, ahogyan a kommunikáció kudarcai politikai válsághoz vezetnek. Mi a kommunikáció szerepe ebben a folyamatban? Az idén szeptember 8-án Kijevben tartandó Davosi Világkommunikációs Fórum fő feladata, hogy a kommunikációs szakemberek segítsenek megoldást találni a társadalomnak és az üzleti életnek azokban az esetekben, amikor a politikusok már nem képesek megegyezésre jutni és elvész a bizalom.

„Manapság úgy látom, hogy a kommunikációs szakemberek feladata változóban van: az egyes érdekcsoportok képviselete helyett feladatuk egyre inkább a párbeszéd elősegítésére helyeződik át. Határozott meggyőződésem, hogy bármely probléma megoldására a legjobb alternatíva, ha lehetőséget találunk a nézeteltérések tisztázására, ami minden kommunikációs szakember küldetése” – mondta Gianni Catalfamo, a digitális és közösségi médiával foglalkozó cc: catalfamo ügynökség vezetője.

A Fórum fő témái az alábbiak lesznek:

  • Információs hadviselés és üzlet: tanulságok és következő lépések
  • A kommunikációs hatékonyságtól az üzleti hatékonyságig: új lehetőségek
  • A vállalati átláthatóság megfelelő mértéke az ukrán valóságban
  • A kommunikáció, mint eszköz a reputáció megerősítésére magas kockázatú piacokon
  • Milyen nyelvet beszélnek a kommunikációs szakemberek Európában?

A Davosi Világkommunikációs Fórum speciális eseménye lesz Kijevben a C4F (Communication for Future Award) díjkiosztó ünnepsége, amelyen a helyi szakemberek globális szakmai elismerést szerezhetnek.

„Büszkék vagyunk arra, hogy Ukrajnában valósul meg először a C4F regionális díjkiosztója” – jegyezte meg Irina Zolotarevych, a Pleon Talan ügyvezető igazgatója, a C4F Davos díjkiosztó bizottságának igazgatója.


A 2010 óta a svájci Davosi Kongresszusi Központban évente megrendezett WCF eseményen 44 országból vesznek részt elismert kommunikációs szakemberek. A Fórumot 13 globális, valamint 31 regionális, illetve nemzeti egyesület támogatja 5 kontinens 21 országában (Egyesült Királyság, Belgium, Olaszország, Svájc, Bulgária, Litvánia, Ukrajna, Horvátország, Szerbia, Kína, India, Brazília, Mexikó, Spanyolország, Ghána, Oroszország, Szlovénia, Magyarország, Örményország). 2010 óta a Davosi WCF számos regionális ülést tartott Európa legnagyobb kulturális és gazdasági fővárosaiban.

További információk:

Forrás: Capital Communications

Arculatot vált a Magyar Public Relations Szövetség

A 2014-ben kezdődő ciklusban az MPRSZ elnöksége a szövetség megerősítését, a tagok számára értékes programok szervezését, a szakma hatékony és folyamatos képviseletét és ezáltal a PR értékének és elismertségének növelését tűzte ki célul. Ennek a folyamatnak a részeként a szövetség arculata, online felületei megújulnak.

A Magyar Public Relations Szövetség (MPRSZ) elnöksége idén tavasszal arculati pályázatot hirdetett, amely rendkívül nagyszámú érdeklődőt vonzott: összesen 31 pályázó közel 50 pályaművet adott be. Grafikusok, képzőművészek mellett diákok is jelentkeztek kimagasló színvonalú pályaművekkel. Az elnökség többkörös zsűrizést követően Ésik Zsófia pályázata alapján készíttette el az MPRSZ új logóját, amelyet a szervezet frissen elkészült weboldalán, a www.mprsz.hu címen láthatnak először az érdeklődők.

„Jóleső volt látni, hogy mennyien érdeklődtek a pályázat iránt, és osztották meg velünk arculati elképzeléseiket” – nyilatkozta Siska Mátyás, az arculatváltás projektfelelőse.

„Az MPRSZ elnöksége olyan új logót szeretett volna, amely amellett, hogy megformálásában korszerű és kortárs, kifejezi azt a nyitottságot, amely a szövetség sajátja. A szövegbuborékokat megidéző dizájn számunkra elsősorban a kommunikációról – a közösségről és a párbeszédről – szól” – mondta Siska Mátyás.

Az arculati pályázat is bizonyította, hogy az MPRSZ megújulását hatalmas figyelem övezi, és a szakma képviselői, támogatói segítik az MPRSZ új elnöksége által kitűzött célok elérését.

I. NYÁRI PR AKADÉMIA: REKORD-ÉRDEKLŐDÉS

Pécs, 2014. július 7. – Két évtizede nem volt akkora érdeklődés a Magyar PR Szövetség valamely rendezvénye iránt, mint az első nyári PR Akadémia megnyitóján Pécsett, a Pécsi Tudományegyetem Felnőttképzési és Emberi Erőforrás Fejlesztési Karán. Lakatos Zsófia, a MPRSz elnöke a kar nagy előadójában nyitotta meg az Akadémiát. A három napos rendezvényen 21 előadó – vezető magyar pr-szakemberek Magyarországról, az USA-ból és Angliából ismertetik és elemzik a Public Relations legújabb trendjeit, tapasztalatait és kutatási eredményeit.

PR Akadémiát 1995-ben rendeztek először Magyarországon: ez volt a kelet-európai országok szakembereit vendégül látó Central European Public Relations Academy (CEPRA). A Magyar PR Szövetség új elnöksége úgy döntött, hogy hagyományteremtő szándékkal újraindítja a PR Akadémiát, elsőként három téma köré csoportosítva az előadásokat. Ezek: a PR elmélete és gyakorlata; a közélet, a public relations és a média kapcsolata; valamint a modern energia modern kommunikációja.

Az Akadémia alkalmat ad arra is, hogy a szakma fiataljai (egyetemi-főiskolai hallgatók, már dolgozó juniorok) találkozhassanak a tapasztalt ügynökségi és vállalati vezetőkkel, az iránymutató gyakorlati és elméleti szakemberekkel. Ezt szervezett formában is megtehetik: ún. „rapid randi” keretében a pályakezdők megmutathatják tudásukat, ötletességüket és kreativitásukat az ügynökségi és vállalati vezetők előtt.

“A PR Akadémia sikere is azt bizonyítja, egyre többen ismerik fel, mennyire fontos a public relations és a kommunikációs szakemberek szerepe” – nyilatkozta Lakatos Zsófia, a Szövetség elnöke. – „Mi segítünk abban, hogy az emberek, csoportok, vállalatok, intézmények megértsék egymást, üzeneteik érthető módon jussanak el egymáshoz Ez a hozzáadott értékünk, amivel elősegítjük egymás megértését és a hatékony együttműködést. Bízom benne, hogy a 2014-es PR Akadémia hagyományt teremt és a szakmánk egyre ismertebb és elismertebb lesz itthon is.”

„Különösen büszke vagyok arra, hogy mi adhatunk otthont ennek a jelentős kezdeményezésnek” – mondta Dr. Nemeskéri Zsolt, a PTE FEEK dékánja. – „A karunkon már működik egy PR kutatóintézet, a Ferling PR ügynökséggel együttműködésben, így számunkra nagyon fontos, hogy a lehető legkorszerűbb módszereket mutassuk be az érdeklődőknek.”

A rendezvényt anyagilag is támogatja Pécs város Önkormányzata, a Pécs Holding Zrt., valamint a Coca Cola.

A PR Akadémia előadásainak szerkesztett anyaga 2014 őszén könyv formájában is megjelenik majd.

Meghosszabbítjuk a CSR Best Practice nevezési határidejét!

Június 16-ig meghosszabbítja a Magyar PR Szövetség az idei CSR Best Practice pályázat leadási határidejét. A pályázati kiírás innen tölthető le.