Egyre fontosabb a pr szerepe a vállalatoknál

Az elmúlt években egyre inkább felértékelődik a pr szerepe a vállalatoknál – hangzott el szövetségünk által szervezett szakmai beszélgetésen. A polikrízis időszakában – pandémia, háború, energiaválság, infláció – hosszú távon csak az a cég lehet versenyképes, amely megérti a bizalom építésének fontosságát.

Vajon mennyire van stratégiai szerepe a public relations szakmának a vállalatoknál és mi kell ahhoz, hogy a megfelelő helyen kezelje a vezetőség a kommunikációt? Ezekre a kérdésekre kereste a választ Beke Zsuzsa, a Richter Gedeon PR és kormányzati kapcsolatokért felelős igazgatója, Híves Beáta, a Next9 Communications ügyvezető igazgatója, Szabó Ibolya, a Dreher Sörgyárak vállalati kapcsolatok igazgatója és Gáspár Bence, az OTP Bank kommunikációs vezetője a szeptemberi Drinks&Links networking rendezvénysorozat eseményén.

Hazai és nemzetközi tapasztalatok is azt mutatják, hogy a hírnévmenedzsment az egyik legfontosabb ún. soft KPI, amely erősíti a munkatársi elköteleződést, bizalmat épít a befektetők, partnerek és fogyasztók körében és növeli a márkaértéket, azaz versenyképesebbé teszi a cégeket. A szakemberek megegyeztek abban, hogy a 21. században professzionális pr-kommunikáció nélkül hosszú távon egyetlen vállalat sem lehet sikeres, ehhez azonban szükség van egyrészt egy olyan cégvezetőre, aki partnerként tekint a vállalati kommunikációs szakértőre, meghallgatja és megfogadja a szavát, másrészt egy olyan pr-szakemberre, akiben a szándék és a szaktudás is megvan ahhoz, hogy elérje, stratégiai szinten kezeljék a public relations-t.

A vállalati pr-vezető attitűdjén is múlik a szervezeten belüli szakmai megbecsültség – mutattak rá – elengedhetetlen a szakmai alázat és az együttműködési készség más területekkel: a public relations nem one-man-show-ként működik jól, hanem szoros szövetségben a társszakmákkal. Kiemelték, hogy csak az a vállalati pr-es tudja szervezeten belül jól képviselni a szakterületét, aki a pr-ügynökségre is stratégiai partnerként tekint.

A jelen kor kihívásainak vizsgálatakor elhangzott, a munkatársakat kiemelt célcsoportnak tartják a szakemberek, a belső kommunikáció jelentősége különösen a pandémia alatt nőtt meg. A pr az a terület, amely egyfajta érzelmi hálót fon a szervezeten belül a munkavállalók köré és az elkötelezettség növelése a cégek eredményén is látszik.

Rámutattak, hogy bár a public relations máshogyan és hosszabb távon mérhető, mint egyéb területek, szükségességéhez nem férhet kétség, mert a jó hírnév és a bizalomra épülő kapcsolatok a vállalatok legfontosabb vagyona. Azok a cégvezetők pedig, akik ezt nem látják be, csak addig biztosak az igazukban, amíg az első krízis el nem éri a felkészületlen vállalatot.

Fotók a rendezvényről

Szövetségünk minden hónap utolsó csütörtökén rendez Drinks&Links eseményt, a következő esemény október 26-án lesz.

 

 

TOP 50 marketing- és PR-szakember: itt vannak a rangsorok

Kibővített, kétszer 50-es rangsorban mutatta be idén a Marketing&Média kommunikációs szaklap Magyarország legsikeresebb kommunikációs döntéshozóit, szakembereit. A 2023-ban nyolcadik alkalommal összeállított „TOP 50 legsikeresebb marketingkommunikációs döntéshozók” listája mellett ugyanis elkészítette az 50 legsikeresebb PR- és kommunikációs szakember rangsorát is, szintén szakértői zsűri közreműködésével. Simon Krisztián, a Marketing&Média főszerkesztője a PR-szakemberek 50-es toplistájának kapcsán kiemelte: a szakmában sokan hiányoltak egy olyan önálló ragsort, amely megjeleníti a PR-t, és így megfelelő súlyt ad ennek a kommunikációs szakterületnek is

TOP 50 legsikeresebb marketingkommunikációs döntéshozó

A legsikeresebb marketing-kommunikációs vezetők rangsorát a szakmai szervezetek elnökeiből és a piac meghatározó ügynökségeinek vezetőiből álló zsűri szavazatai alapján állították össze, a Magyar Marketing Szövetséggel szakmai partnerségben.

A marketingguruk toplistájának élére zsinórban negyedik alkalommal idén is Szabó Béla Attila, a Magyar Telekom márka- és kereskedelmi kommunikációs igazgatója került. Második helyezett Bánhegyi Zsófia, a Szerencsejáték Zrt. kereskedelmi igazgatója, a dobogó harmadik fokára pedig Mérő Ádámot, a Coca-Cola consumer & shopper connection igazgatója állhatott a zsűri döntése alapján. Negyedik helyezett Juhász Péter Tibor, a Vodafone és Digi márkamenedzsere, ötödik pedig Kovács András Péter, a Magyar Telekom szegmenskommunikációs vezetője lett. A rangsorban őket Horváth Magyary Voljč Nóra, a K&H Csoport kommunikációs ügyvezető igazgatója, Nagy Zoltán Péter, az OTP Bank marketing- és kommunikációs igazgatója, valamint Blaumann Debóra, az Erste Bank marketing- és PR-vezetője követik. A top 50-es lista kilencedik helyére Pantl Péter a Mol Csoport kommunikációs igazgatója került, tizedik pedig Dolezsai Gergely, a Yettel Magyarország márka- és marketingkommunikációs igazgatója lett. A teljes top 50-es listán az előző évhez képest a marketingkommunikációs szakemberek kicsivel több mint a harmada cserélődött, ami megfelel az eddigi évek átlagának.

TOP 50 legsikeresebb PR/kommunikációs szakember

A Marketing & Média új rangsorában a PR és kommunikációs ügynökségek, valamint a vállalati oldal szakemberei is szerepelnek. A PR- és kommunikációs szakemberek 50-es toplistáját a médiapiac meghatározó vezetői, főszerkesztők, szakértők és szakmai szervezetek képviselőiből álló zsűri szavazatai alapján állították össze. Szakmai partner a Magyar PR Szövetség, a megjelenés támogatója pedig a Magyar Marketing Szövetség. A zsűrizés szempontja ennél a listánál is, hogy az adott szakember mennyire eredményes, sikeres a saját területén, mennyire számít véleményvezérnek, és hogyan változott a befolyása, elismertsége az utóbbi egy évben.

Az idén először elkészített toplista élére Pantl Péter, a Mol Csoport kommunikációs igazgatója került. A dobogó második fokára Horváth Magyary Voljč Nóra, a K&H Csoport kommunikációs ügyvezető igazgatója állhatott fel, a harmadik helyre pedig egy ügynökségi szakembert, Balatoni Zsófiát, az Uniomedia társalapító-ügyvezetőjét választotta a zsűri. Negyedik Gáspár Bence lett, az OTP Bank kommunikációs vezetője, ötödik pedig Bánhegyi Zsófia a Szerencsejáték Zrt. kereskedelmi igazgatója. A PR-kommunikációs szakemberek toplistájának hatodik helyére Kutas István került, az MBH Bank kommunikációs ügyvezető igazgatója, akit Szinai Ádám, a CIB Bank marketingkommunikációs és PR-vezetője követ a hetedik helyen. Nyolcadik Holló Márta, a Magyar Telekom vállalati kommunikációs igazgatója, kilencedik Beke Zsuzsa, a Richter Gedeon PR- és kormányzati kapcsolatok vezetője, a lista tizedik helyezettje pedig Balaton Anita, a FleishmanHillard Café ügyvezető igazgatója. Érdekesség, hogy a PR-szakembereket tartalmazó listán az ötvenes rangsor jóval több mint felét a hölgyek teszik ki, egész pontosan huszonkilencen szerepelnek.

A Marketing&Média sikeres marketinges- és PR-szakembereket tartalmazó teljes rangsora megtekinthető a kommunikációs szaklap legfrissebb, 2023. szeptemberi számában.

TOP 50 PR-es toplista is készül idén

Mindkét listát a Marketing Summiton hozzák nyilvánosságra A legsikeresebb marketinges döntéshozók rangsora mellett új listával jelentkezik idén a Marketing&Média kommunikációs szaklap: PR- és kommunikációs szakemberek top 50-es listáját is közzéteszik, együttműködésben a Magyar PR Szövetséggel. Magyarország top kommunikációs guruinak listáit a hagyományoknak megfelelően a Marketing Summiton hozzák nyilvánosságra.
Bővített, kétszer 50-es rangsorban mutatja be idén a Marketing&Média Magyarország legsikeresebb kommunikációs döntéshozóit, szakembereit. A 2023-ban nyolcadik alkalommal összeállított „TOP 50 legsikeresebb marketingkommunikációs döntéshozók” listája mellett ugyanis elkészítették a PR- és kommunikációs szakemberek listáját is, szintén szakértői zsűri közreműködésével. A bővítésre Simon Krisztián, a Marketing & Média főszerkesztője szerint azért volt szükség, mert a szakmában sokan hiányoltak egy olyan önálló listát, amely megjeleníti a PR-t, és így megfelelő súlyt ad ennek a kommunikációs szakterületnek. Azt követően, hogy kialakult az önálló listához szükséges módszertani háttér, idén végre elkészülhetett a „TOP 50 legsikeresebb PR/kommunikációs szakemberek” rangsora. Magyarország kommunikációs guruinak rangsorait, a Top 50 Marketingvezető és Top 50 PR/kommunikációs szakember toplistáját szeptember 14-én, a Marketing Summit díjátadóján mutatják be. Az esemény főszervezője a Magyar Marketing Szövetség, társszervezői a Positive Adamsky és a Marketing&Média szaklap, támogatói pedig az RTL Magyarország és az Atmedia. TOP 50 legsikeresebb marketingkommunikációs döntéshozók Idén nyolcadik alkalommal készítette el a legsikeresebb marketing-kommunikációs vezetők top 50-es listáját a Marketing&Média kommunikációs szaklap. A rangsort a szakmai szervezetek elnökeiből és a piac meghatározó ügynökségeinek vezetőiből álló zsűri szavazatai alapján állították össze. TOP 50 legsikeresebb PR/kommunikációs szakemberek A Marketing & Média új rangsorában a PR és kommunikációs ügynökségek, valamint a vállalati oldal szakemberei is szerepelnek. A PR- és kommunikációs szakemberek toplistáját a médiapiac meghatározó vezetői, főszerkesztők, szakértők és szakmai szervezetek képviselőiből álló zsűri szavazatai alapján állították össze. Szakmai partner a Magyar PR Szövetség, a megjelenés támogatója a Magyar Marketing Szövetség. A zsűrizés szempontja ennél a listánál is, hogy az adott szakember mennyire eredményes, sikeres a saját területén, mennyire számít véleményvezérnek, és hogyan változott a befolyása, elismertsége az utóbbi egy évben. Marketing&Média „Top 50 Marketingvezető és Top 50 PR/kommunikációs szakember” listájáról A Marketing&Media kommunikációs szaklap 2016 óta állítja össze a TOP 50 legsikeresebb marketingkommunikációs döntéshozók rangsorát. A Magyar Marketing Szövetséggel együttműködésben minden évben a Marketing Summiton mutatják be, hogy kik Magyarország TOP marketingvezetői. A rangsor a szakmai szervezetek elnökeiből és a piac meghatározó ügynökségeinek vezetőiből álló zsűri szavazatai alapján áll össze. A Marketing&Media szaklap idén első alkalommal állította össze a TOP 50 legsikeresebb PR/kommunikációs szakemberek rangsorát. A lista összeállításában szakmai partner a Magyar PR Szövetség, a megjelenés támogatója a Magyar Marketing Szövetség. A rangsor a médiapiac meghatározó vezetői, főszerkesztők, szakértők és a szakmai szervezetek képviselőiből álló zsűri szavazatai alapján áll össze. A rangsorban szerepelnek a PR és kommunikációs ügynökségek, és a vállalati oldal PR és kommunikációs szakemberei is. A zsűrizés szempontja, hogy az adott szakember mennyire eredményes, sikeres a saját területén, mennyire számít véleményvezérnek, és hogyan változott a befolyása, elismertsége az utóbbi évben.

Elnökségi ülés, közgyűlés

Elnökségi ülés: 2024. május 6. 16.00

Agenda hamarosan

Közgyűlés: 2024. május 16.

Meghívó 

Elnökségi ülés: 2024. április 8. 17.30

Agenda

Elnökségi ülés: 2024. március 4. 16.00

Agenda

Elnökségi ülés: 2024. február 5. 16.00

Agenda 

Közgyűlés: 2024. május 16.

Elnökségi ülés: 2024. január 8. 16.00

Agenda

Elnökségi ülés: 2023. december 4. 16.00

Agenda  

Elnökségi ülés: 2023. november 6. 16.00

Agenda 

Elnökségi ülés: 2023. szeptember 4. 16.00

Agenda

Elnökségi ülés: 2023. június 5. 16.00

Agenda

Közgyűlés: 2023. május 18.

Meghívó

Elnökségi ülés: 2023. április 3. 16.00

Agenda

Elnökségi ülés: 2023. február 6. 16.00

Agenda

Elnökségi ülés: 2023. január 9. 16.00

Agenda

Elnökségi ülés: 2022. december 5. 17.00

Agenda

Tisztújító közgyűlés: 2022. november 17. 16:30

Meghívó

Elnökségi ülés: 2022. november 7. 17.00

Agenda

Elnökségi ülés: 2022. október 3. 17:00

Agenda

Elnökségi ülés: 2022. szeptember 5. 17:00

Agenda

Rendkívüli közgyűlés: 2022. szeptember 1. 17:00

Meghívó

Elnökségi ülés (online): 2022. június 13. 17.00

Agenda 

Elnökségi ülés (online): 2022. május 2. 17.00

Agenda

Közgyűlés: 2022. május 18.

Meghívó

FEB beszámoló 2021.
EB beszámoló 2021.

Elnökségi ülés (online): 2022. április 4. 17.00

Agenda

Elnökségi ülés (online): 2022. március 7. 17.00

Agenda

Elnökségi ülés (személyes): 2022. február 7. 17.00

Agenda

Elnökségi ülés (online): 2022. január 17. 17.00

Agenda

Meghívó: iroda@mprsz.hu

Signature 40: Szakmaspecifikus tematikus lista kommunikációs szakembereknek

Több mint 520 ajánlás érkezett, indul a pályázati időszak

Ismét keresik az év legjobb márkamenedzsereit: a Signature 40 kezdeményezés a sikeres kampányok, projektek mögött álló, közvetlen döntéshozói szint alatt dolgozó operatív szakembereket díjazza. A hiánypótló ranglistára kizárólag ajánlás útján lehet nevezni, eddig több mint 520 ajánlás érkezett be. Ráadásul idén még több tematikus listán indulhatnak a szakemberek. Az ajánlási időszak augusztus 23-ig tart, a jelöltek pedig augusztus 27-ig nevezhetnek.

Idén is elindult a Signature 40 kezdeményezés: egy olyan top trade- és márkamenedzsereket, valamint kommunikációs szakembereket gyűjtő és értékelő lista, amelynek a célja a jövő döntéshozóinak bemutatása és elismerése.

A marketingkommunikációs szakembereket elismerő toplisták és díjak többnyire a nagyvállalati felsővezetőket értékelik, pedig minden sikeres marketingkommunikációs kampány mögött ott áll egy jó operatív szakember is. Ők azok, akik a vállalati stratégiát és célokat a megvalósítás szintjén kezelik, mozgatják az őket kiszolgáló ügynökségi kört.

Fókuszban az operatív szakemberek

A kezdeményezést két reklámszakember Nagy Márton és Vaszary Ádám indította útjára 2022-ben. „Régóta fontosnak tartjuk azoknak a szakembereknek az elismerését, akik a mindennapi operatív munkát végzik. Rájuk jellemzően kevesebb figyelem irányul, pedig a munkájuk nélkülözhetetlen. Szeretnénk ezzel a listával megmutatni őket és az eredményeiket” – mondta Nagy Márton, a Signature 40 társalapítója.

A lista különlegessége, hogy a 2022-es gyakorlatnak megfelelően továbbra is csak megbízói vagy ügynökségi oldalról érkező ajánlás alapján nevezhetnek a jelentkezők.

„Az előző év tapasztalataiból azt láttuk, hogy szívesen ajánlanak szakembereket a kollégák, az ajánlottaknak is egy elismerés, hogy figyelemmel kísérik és elismerik a munkájukat. Tavaly indult el először a Signature 40, és már akkor is rengeteg értékes pályázatot kaptunk: 158 ajánlás érkezett, 95 szervezet munkatársát jelölték, amiből összeállt a lista. Idén pedig már több mint 520 ajánlás érkezett, a nagyszámú érdeklődés miatt pozitívum, hogy 2023-ban még több tematikus listán várjuk a jelentkezéseket” – tette hozzá Vaszary Ádám, a Signature 40 társalapítója.

Még több szakembert díjaznak

Idén újdonság tehát, hogy bővül a Signature-listák köre, olyan szakma- illetve szektorspecifikus tematikus listákkal, amelyek segítik az összehasonlíthatóságot és az esélyegyenlőséget, valamint szélesítik az elismerésre méltó szakemberek körét.

A díjra 2023-ban az alábbi tematikus listákon lehet ajánlani a szakembereket:

  • Signature Trade – trade marketing menedzsereknek,
  • Signature Brand – márkamenedzsereknek,
  • Signature Telco – telekommunikációs szakembereknek
  • Signature Pharma – pharma szektorban dolgozó szakembereknek,
  • Signature FMCG – FMCG szektorban dolgozó szakembereknek,
  • Signature PR – kommunikációs szakembereknek,
  • Signature SME – kkv-szektorban dolgozó marketingszakembereknek,
  • Signature Hungary – magyar tulajdonú márkákon dolgozó szakembereknek szóló lista. 

Egy lista mind felett

A listákra tehát csak ajánlások alapján lehet nevezni, ezeket az ajánlásokat egyrészt reklámügynökségi client service vezetőktől, másrészt ügyféloldali szereplőktől várják. Ajánlani bármilyen, magyarországi székhellyel vagy fióktelephellyel rendelkező gazdasági társaság kommunikációs, marketing- vagy kereskedelmi marketing osztályán dolgozó szakembert lehet. Fontos kritérium, hogy az adott gazdasági társaság többségi tevékenységének hazai célpiacra kell irányulnia.

A beérkező ajánlásokat folyamatosan ellenőrzik, majd minden validált jelölttel felveszik a kapcsolatot és formálisan is a jelölés elfogadását kérik tőlük. Ezután a jelöltnek a kritériumrendszerben megszabott információkkal együtt kell beadni a pályázatát, hogy elkezdődhessen a zsűrizés. A tematikus listák értékelése online történik, az adott lista szabályzatának megfelelően. A Signature 40 listát a tematikus listák legjobb pontjait elérő pályázókból összeállított kiemelt listaként maximum 40 fővel, személyes egyeztetés keretében dönti el a kuratórium.

Signature 40 listáról véglegesen döntő kuratórium a platform szakmai partnereiből, társszervezőkből, az M Lista kiemelt szakmai szereplőiből áll össze. Illetve az előző évi top 3 díjazottjai (a fő és tematikus listák esetében is) a kuratóriumban is kapnak helyet és formálhatják a listákat, de részt vesz még a végső döntésben a Kreatív, a Trade Magazin és a Marketing&Média és a Portfolio delegáltja is. Tehát a marketingszakma ügyfél- és szolgáltatói oldalának egyaránt megjelenik a véleménye.

A platform augusztus 23-ig várja a javaslatokat a www.signature40.hu oldalon keresztül, a jelöltek pedig augusztus 27-ig nevezhetnek.

A Signature 40 szponzora a Positive Adamsky. Támogatásának köszönhetően a lista a szereplők részletes bemutatásával exkluzív, nyomtatott formában, szakmailag is kurrens kiadványként jelenik majd meg a Marketing & Media októberi számában. Emellett a Kreatív, a Trade Magazin és a Portfolio.hu is készít majd beszámolókat. A platform szakmai partnere a Magyar PR Szövetség (MPRSZ) és társszervezője a Magyar Marketing Szövetség, amelynek éves rendezvényén, a szeptember 14-ei Marketing Summiton jelentik be a listák végeredményét.

Szövetségünk a Global Alliance tagja lett

A Magyar PR Szövetség (MPRSZ) bejelentette, hogy a Global Alliance for Public Relations and Communication Management nemzetközi szakmai szövetség hivatalos tagja lett. Ez a stratégiai partnerség jelentős előrelépést jelent az MPRSZ számára nemzetközi hálózatának erősítése és az értékes tudáshoz való hozzáférés érdekében.

A Global Alliance for Public Relations and Communication Management (GA) a szakma legfontosabb szövetségeinek és intézményeinek globális konföderációja, amely 126 országban több mint 360 000 szakembert és oktatót képvisel. A sokszínű és multikulturális szervezet célja, hogy egyesítse a PR-szakmát, világszerte emelje a szakmai normákat, elősegítse a tagok közötti tudásmegosztást, és globális hangként álljon ki a jó célok mellett.

Justin Green, a Global Alliance elnök-vezérigazgatója lelkesedését fejezte ki az MPRSZ csatlakozása kapcsán: “A Global Alliance örömmel üdvözli az MPRSZ-t, mint az első hozzánk csatlakozó magyarországi szervezetet. Minden korábbinál sokszínűbb és multikulturálisabb szervezet vagyunk, amely vallásokon, kultúrákon, társadalmakon és származáson átívelve képviseli a szakembereket. Az MPRSZ alapelvei összhangban vannak a Global Alliance szerepével a szakmánk képviselete, valamint az etikai normák és a szakmai fejlődés területén. Alig várjuk, hogy az MPRSZ-szel és tagjaival együttműködve pozitívan járuljunk hozzá a közvélemény ellenőrzött és megbízható hír- és információforrásokba vetett bizalmának helyreállításához.”

Eva Maclaine az FCIPR és a Found Chart PR tagja, a Global Alliance Európai Regionális Bizottságának tagja szintén örömmel nyilatkozott a partnerségről, hangsúlyozva annak előnyeit. “Nagy örömömre szolgál, hogy az MPRSZ csatlakozott a Global Alliance-hez, amely több mint 350 000 PR-szakembert tömörítő globális hálózattal rendelkezik. A GA európai régiója különösen erős, így az MPRSZ több mint 20 szövetséghez és azok tagjaihoz férhet hozzá – ez egy erőteljes partnerség, amely mindenki számára előnyökkel jár” – mondta Maclaine.

A GA-hoz való csatlakozás az MPRSZ számára több előnnyel is jár:

Hozzáférés a Global Capability Framework-höz: Az MPRSZ részesül a GA által kiadott és gondozott Globális Képesség Keretrendszerhez, mely a szövetség képzési programjának alapjául szolgál majd. A keretrendszer átfogó útmutatást nyújt a PR-szakemberek számára világszerte fontos szakmai kompetenciákról és készségekről.

Új tudásrendszer és hálózat: A GA-tagság révén az MPRSZ hozzáférést kap egy kiterjedt tudásrendszerhez és szakmai hálózathoz. Az együttműködés megkönnyíti az ötletek, a jógyakorlatok és az innovatív megközelítések megismerését, lehetővé téve az MPRSZ tagjai számára, hogy a globális PR-trendek élvonalában maradjanak.

Értékes gyakorlatok bemutatása nemzetközi platformon: Az MPRSZ a tagsággal lehetőséget kap értékes munkájának nemzetközi színtéren történő bemutatására. Ez a partnerség lehetővé teszi az MPRSZ számára, hogy népszerűsítse eredményeit, megossza sikertörténeteit, és előmozdítsa az együttműködést a PR-szakemberekkel világszerte.

Sztaniszláv András, az MPRSZ elnöke elmonda: “Ez a partnerség új ajtókat nyit meg az MPRSZ és tagjai előtt egyaránt, hozzáférést biztosít számunkra egy olyan szakemberekből álló globális hálózathoz, akik osztoznak az iparágunk fejlesztése iránti elkötelezettségünkben. Az ICCO az ügynökségi világ érdekképviseleti szerve, a Global Alliance pedig az egyéni szakembereket képviselő nemzeti szövetségek csoportja. Az együttműködés révén új erőforrásokhoz kapunk hozzáférést, például a Global Capability Framework-re alapozzuk majd képzésünket – ezáltal megnő az értékajánlatunk az egyéni tagjaink számára is. Mindez a tudásbázis megalapozza a képzésre épülő akkreditációs rendszerünket is. “

Bejelentette a PREXA nyerteseit az MPRSZ

Ünnepi díjátadón hirdette ki a PREXA (PR Excellence Awards Hungary) verseny nyerteseit a Magyar PR Szövetség. A legjobb kommunikációs gyakorlatokat díjazó verseny magyar főzsűrije 12 kategóriában 19 kampányt díjazott, a nemzetközi zsűri pedig egy arany, egy ezüst és egy bronz díjat osztott ki.

Idén a storytelling és az issue management kategóriákban osztották ki a legtöbb díjat, ami azt mutatja, hogy az iparágban nagy hangsúly került a hatásos narratívákra és kommunikációs stratégiákra.

Az Év Ügynöksége díjat a Noguchi-nak ítélte a zsűri, a kategóriák feletti, összesített fődíjat pedig az ACG Pro nyerte el, „Bright Sky” nevet viselő kampányával.

Az év kiváló szakemberének kivételes teljesítménye és hivatástudata elismeréseként Romet-Balla Ágnest, az SOS Gyermekfalvak alapfejlesztési-értékesítési és kommunikációs igazgatóját választotta a zsűri. Az Utánpótlás díjat Mechiat Zina, az Uniomedia média igazgatója kapta.

„Minden korábbinál jobban megmozgatta a PR szakmát az idei PREXA: soha ennyi pályázat nem érkezett, az előzsűri népesebb és aktívabb volt, mint valaha, és a több mint 40, shortlist-re jutott pályamű élő bemutatója valóságos szakmai ünneppé változott. A pályázók aktivitásában, a pályázatok színvonalában, az előzsűri és a zsűri tagjainak kíváncsiságában és az értékelő beszélgetések minőségében egy ambiciózus, a saját értékteremtő erejében magabiztos szakma tükröződött” – mondta Gáspár Bence, az OTP Bank kommunikációs vezetője, az MPRSZ alelnöke, a zsűri idei elnöke.

„Szövetségünk egyik legfontosabb célja, hogy jó szakmai gyakorlatok követésére ösztönözze iparágunk szereplőit. A PREXA is ehhez járul hozzá, az elő- és az élő zsűrizés is valódi versenyhelyzetet teremtett. Különösen büszke vagyok, hogy a nemzetközi kategória is egyre fontosabb – mert ez lehet az előszobája a külföldi elismeréseknek, illetve rajtuk keresztül tudjuk megmutatni a hazai szakmát egy nemzetközi közönségnek. “ – mondta Sztaniszláv András, az MPRSZ elnöke. 

Fotók a rendezvényről

Díjazottak:

A díjazottak és a shortlistre kerültek is pontot kapnak az APEX PR Toplistán.

Fődíj: Bright Sky

Pályázó: ACG Pro

Megbízó: Vodafone Magyarország Alapítvány

Év ügynöksége: Noguchi

Év PR-szakembere: Romet-Balla Ágnes

Utánpótlás Díj:  Mechiat Zina

Nemzetközi kategória:

Arany:

Help Us Find You!

Pályázó: Lounge Group | Megbízó: Magyar Posta

Ezüst:

Cashfree zone

Pályázó: Uniomedia | Megbízó: Mastercard

Bronz:

Songs unite – Songwriters’ Day 2022

Pályázó: Próbakő Kommunikáció | Megbízó: Artisjus – Magyar Szerzői Jogvédő Iroda Egyesület

Storytelling kategória:

Ezüst:

A Király zarándoklat

Pályázó: RTL

Bronz:

T Phone LIVE! kincsvadászat

Pályázó: Uniomedia Communications | Megbízó: Magyar Telekom

Általános hírnévmenedzsment kategória:

Arany:

Az agrárkarrier élményalapú repozicionálása a Z- és α-generáció körében

Pályázó: Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem

Issue management kategória

Bronz:

Együtt az utakon

Pályázó: Morpho | Megbízó: Suzuki

Bronz:

Mi a közös Debrecenben, Pannonhalmában és a Nespresso-ban: A kávézacc

Pályázó: Next9 Communications | Megbízó: Nestlé Hungária

PR vezérelt integrált kampány kategória:

Arany:

“Hogy fiad méltó legyen” – A kulturális emlékezet formálása A TIZENÖTÖDIK című musical  PR-kommunikációs kampányán keresztül

Pályázó: Salt Communications Kft. | Megbízó: Madách Színház

Ezüst:

A dal összeköt – Dalszerzők Napja 2022

Pályázó: Próbakő Kommunikáció | Megbízó: Artisjus – Magyar Szerzői Jogvédő Iroda Egyesület

Belső kommunikáció kategória:

Arany:

„Köszönjük, hogy kapcsol! – CIP program a DDC-nél”

Pályázó: FERLING Kft. | Megbízó: Duna-Dráva Cement Kft.

Ezüst:

Többgenerációs kollégákkal ünnepli az apák napját a Dreher Sörgyárak (átsorolva Belső kommunikáció kategóriából)

Pályázó: Noguch i| Megbízó: Dreher Sörgyárak Zrt.

B2B kampány kategória:

Arany:

Bright Sky

Pályázó: ACG Pro | Megbízó: Vodafone Magyarország Alapítvány

Ezüst:

Fények és gépek – B2B vállalati hírnévépítés különleges rendezvényekkel

Pályázó: FERLING | Megbízó: Körber Hungária Gépgyártó Kft.

Társadalmi kommunikáció / Közérdekű ügyek kezelése kategória:

Arany:

Legyen a színház mindenkié!

Pályázó: ACG Pro | Megbízó: Vodafone Magyarország

Ezüst:

Az emberi oldal

Pályázó: Noguchi | Megbízó: Profession.hu

Pro bono kategória:

Arany  kapott:

Üres asztalok – Valentin-napi kampány

Pályázó: Wavemaker | Megbízó: Budapest Pride és Háttér Társaság

Kis költségvetésű (1 M Ft alatti) kategória:

Arany:

Én is CallCenteresként kezdtem

Pályázó: eSense Nyrt.

Bronz:

„A szex jó dolog – gyakorlati tanácsok: hogyan ne legyél nemibeteg!”

Pályázó: Vágyaim.hu

Építőipar, ingatlan kategória:

Ezüst:

Kontár térkép és Építőiparibizalmi Index 2022.

Pályázó: Mapei Kft.

Közigazgatás, kormányzati, állami intézményi kategória:

Bronz:

5 nap, 5 vers

Pályázó: Lounge Group | Megbízó: Szerencsejáték Zrt.

Neves szakemberek a PREXA nemzetközi zsűrijében

Nemrég tettük közzé a 2023-as PREXA (PR Excellence Awards) verseny döntőjébe válogatott pályamunkák listáját. Az angolul beadott pályázatokat  egy neves külföldi szakemberekből álló bizottság fogja értékelni.

A nemzetközi zsűri által három legjobbnak ítélt pályamunka kategóriától függetlenül díjazásban részesül. A díjazottak a Kreatív APEX versenyén is előnnyel indulhatnak, a díjak értéke megegyezik a Kreatív Prizma díjak értékével. Súlyuk 4, egy bronz minősítés 10, egy ezüst 20, egy arany pedig 32 pontot ér. A verseny eredményét az MPRSZ június 21-én hirdeti ki.

A nemzetközi zsűri tagjai:

  • Serge Beckers – a Wisse Kommunikatie ügyvezető partnere, vezető tanácsadója
  • Klao Bell-Lewis – kommunikációs- és projektmenedzsment tanácsadó, a Karibi Fejlesztési Bank (CDB) volt kommunikációs vezetője, a Scotiabank Jamaica volt köz- és vállalati ügyekért felelős vezetője
  • Lara Berlec – az SKB bank Marketing-kommunikációs igazgatója
  • Joanne Chan – az LBS Communications Consulting Ltd. alapítója és ügyvezető igazgatója
  • Natacha Clarac – a brüsszeli székhelyű Athenora Consulting független public affairs tanácsadó cég vezérigazgatója
  • David A. Fuscus – a Xenophon Strategies elnök-vezérigazgatója
  • Susanne Hudelist – az ikp díjnyertes osztrák PR-ügynökség ügyvezető partnere
  • Bill Imada – az IW Group elnöke és kapcsolati igazgatója

Sikerrel zárult a Drinks&Links első évada

A május 25-ei volt ebben a félévben az utolsó Drinks & Links esemény.

Szövetségünk networking rendezvénysorozata első évadjának befejező alkalmán az influencerekkel való együttműködés volt a téma.

A szokásos szakmai kerekasztal-beszélgetés előtt Csizmadia Ádám, az Observer munkatársa mutatta be a közönségnek, hogy miként ad felületet és hitelt a márkáknak a hagyományos média a véleményvezérek oldalain megjelenített tartalmak továbbosztásával.

A kerekasztal-beszélgetésben Bendl Mátyás, a POME társalapítója, Kiss Virág fitnesz világbajnok- és vélemnyvezér, Németh Flóra, a Magyar Telekom PR- és tartalom termékfelelőse, Takács Ákos, az M15 Projekt alapító-ügyvezetője, és Zámbó Anna, a Republic Group tartalomigazgatója vett részt. A szakemberek egyetértettek abban, hogy kiemelten fontos a véleményvezérek hitelessége és minőségi elérése, illetve, hogy karakterük hogyan illik össze egy adott márka személyiségével.

A Drinks & Links egy rövid nyári szünet után folytatódik, először szeptember 28-án találkozunk, ezt követően minden hónap utolsó csütörtökén rendezzük majd meg az eseményt.

 

2023-as PREXA shortlistje

A 83 pályamunkából összesen 46 döntőst választott ki a hazai szakemberekből álló előzsűri. A shortlist-es pályázók előnnyel indulhatnak a Kreatív APEX versenyén is.

A kiválasztott pályázók a döntőben főzsűri előtt mutathatják be kampányaikat május 30-án, a nemzetközi kategóriában beérkezett pályamunkákat egy nemzetközi zsűri fogja értékelni. A zsűritagok a prezentációk után döntenek a nyertesekről, az eredményeket az MPRSZ június 21-én hirdeti ki.

A shortlist-re került pályamunkák listája és rövid leírása elérhető az MPRSZ honlapján: PREXA2023 – shortlist