Az elmúlt években egyre inkább felértékelődik a pr szerepe a vállalatoknál – hangzott el szövetségünk által szervezett szakmai beszélgetésen. A polikrízis időszakában – pandémia, háború, energiaválság, infláció – hosszú távon csak az a cég lehet versenyképes, amely megérti a bizalom építésének fontosságát.
Vajon mennyire van stratégiai szerepe a public relations szakmának a vállalatoknál és mi kell ahhoz, hogy a megfelelő helyen kezelje a vezetőség a kommunikációt? Ezekre a kérdésekre kereste a választ Beke Zsuzsa, a Richter Gedeon PR és kormányzati kapcsolatokért felelős igazgatója, Híves Beáta, a Next9 Communications ügyvezető igazgatója, Szabó Ibolya, a Dreher Sörgyárak vállalati kapcsolatok igazgatója és Gáspár Bence, az OTP Bank kommunikációs vezetője a szeptemberi Drinks&Links networking rendezvénysorozat eseményén.
Hazai és nemzetközi tapasztalatok is azt mutatják, hogy a hírnévmenedzsment az egyik legfontosabb ún. soft KPI, amely erősíti a munkatársi elköteleződést, bizalmat épít a befektetők, partnerek és fogyasztók körében és növeli a márkaértéket, azaz versenyképesebbé teszi a cégeket. A szakemberek megegyeztek abban, hogy a 21. században professzionális pr-kommunikáció nélkül hosszú távon egyetlen vállalat sem lehet sikeres, ehhez azonban szükség van egyrészt egy olyan cégvezetőre, aki partnerként tekint a vállalati kommunikációs szakértőre, meghallgatja és megfogadja a szavát, másrészt egy olyan pr-szakemberre, akiben a szándék és a szaktudás is megvan ahhoz, hogy elérje, stratégiai szinten kezeljék a public relations-t.
A vállalati pr-vezető attitűdjén is múlik a szervezeten belüli szakmai megbecsültség – mutattak rá – elengedhetetlen a szakmai alázat és az együttműködési készség más területekkel: a public relations nem one-man-show-ként működik jól, hanem szoros szövetségben a társszakmákkal. Kiemelték, hogy csak az a vállalati pr-es tudja szervezeten belül jól képviselni a szakterületét, aki a pr-ügynökségre is stratégiai partnerként tekint.
A jelen kor kihívásainak vizsgálatakor elhangzott, a munkatársakat kiemelt célcsoportnak tartják a szakemberek, a belső kommunikáció jelentősége különösen a pandémia alatt nőtt meg. A pr az a terület, amely egyfajta érzelmi hálót fon a szervezeten belül a munkavállalók köré és az elkötelezettség növelése a cégek eredményén is látszik.
Rámutattak, hogy bár a public relations máshogyan és hosszabb távon mérhető, mint egyéb területek, szükségességéhez nem férhet kétség, mert a jó hírnév és a bizalomra épülő kapcsolatok a vállalatok legfontosabb vagyona. Azok a cégvezetők pedig, akik ezt nem látják be, csak addig biztosak az igazukban, amíg az első krízis el nem éri a felkészületlen vállalatot.
Szövetségünk minden hónap utolsó csütörtökén rendez Drinks&Links eseményt, a következő esemény október 26-án lesz.