Fairplay Book: A korrekt ügyfél-ügynökség együttműködés alapjai

180

Együttműködési szabálykönyvet dolgozott ki a szakma reputációjának emelése, illetve fenntarthatóságának biztosítása érdekében a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) és a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ). A kezdeményezés mögött az MMSZ 70 megbízó oldali tagja, a MAKSZ 46 tagügynöksége és 6 szakmai társszövetség áll.

 

Közös ügyfél-ügynökség oldali alapelveket, ajánlásokat és vállalásokat fogalmazott meg a megbízók képviseletét is zászlajára tűző MMSZ és az ügynökségeket tömörítő MAKSZ. A két meghatározó szakmai szervezet által közösen létrehozott kommunikációs iparági white paper, a Fairplay Book nevet kapta. A dokumentum mérföldkövet jelenthet a hosszútávú, kölcsönös, értékalapú ügyfél-ügynökség kapcsolatok megteremtésében, ami nagyban segíti a szakma reputációjának emelését, fenntarthatóságának biztosítását.

A kidolgozott ajánlások mérlegelése, betartása áttekinthetőbbé, kiegyensúlyozottabbá teszi az ügyfelek és ügynökségeik közös munkáját, és így lehetőséget teremt a döntéshozóknak, hogy pontosabban definiálják a rendelkezésükre álló erőforrások helyét és szerepét a marketing folyamatban. Ennek eredményeként hatékonyabb kampányok jöhetnek létre, illetve jobban tervezhetőbbé válnak az ügynökségi szolgáltatások is. Mindkét szövetség vallja, hogy a szakmai szereplők nem „ügyfelekre és alvállalkozókra”, hanem együttműködő partnerekre oszthatók fel: az ügynökség a megbízó belső erőforrása. Egy motivált, megújulásra képes csapat pedig a legmagasabb szintű befektetés. A közösen vallott alapértékek között szerepel az is, hogy a sikeres együttműködéshez egyértelmű, átlátható feltételekre, korrekt számonkérhetőségre, valamint megfelelő emberi, szakmai- és reális anyagi ösztönzésre van szükség mindkét oldalon.

Tovább

A Fairplay Book szakmai támogatói az Önszabályozó Reklámtestület (ÖRT), az International Advertising Association Magyarországi Tagozata (IAA), a Magyar Reklámszövetség (MRSZ), az Adatvezérelt Marketing Szövetség (DIMSZ), a Magyar PR Szövetség (MPRSZ), valamint a Magyarországi Rendezvényszervezők és -szolgáltatók Szövetsége (MARESZ). A kezdeményezők őszintén remélik, hogy a jövőben egyre többen csatlakoznak kezdeményezésükhöz és vállalják fel a dokumentumban megjelenő értékeket és ajánlásokat.

MEGOSZTÁS