Digitális Tagozat

Az elmúlt években végbement digitális transzformáció mellett a Magyar PR Szövetség sem mehet el szó nélkül. A technológia fejlődése alapjaiban változtatta meg a PR szakmát, erre reagálva a szövetség már 2019-ben megalapította digitális tagozatát, amely ebben az évben már több eseménnyel és számos nagyszabászú projekttel készül a PR szakma számára.

 „Kutatások szerint a digitális transzformáció felgyorsult korszakában, a cégek 70%-a elbukik a folyamatban, ennek elsődleges oka a nem megfelelő stratégia és a „sokismeretlenes” egyenletek. Amennyiben elfogadjuk, hogy a PR a kreativitáson túl az üzletfejlesztés része és a döntéshozók stratégiai kommunikációjának eszköze, úgy azt is el kell fogadjuk, hogy a digitális transzformáció ennek elengedhetetlen része mind külső, mind belső kommunikációban.” – mondta Soós Eszter, az MPRSZ Digitális Tagozatának frissen megválasztott elnöke.

A digitális tagozat alakuló ülésére 2020. márciusában került sor, mely után a vezetőség a tagokkal együtt fogalmazza meg az MPRSZ digitális stratégiáját. A közeljövő egyik legfontosabb feladata, hogy elinduljon egy párbeszéd a társszakmákkal, megkezdődjön a tudásmegosztás, ezért a tagozat egyik legfontosabb a „Digital Workshop” rendezvénysorozat elindítása.

„A workshopokkal szeretnénk közelebb hozni és közös gondolkodásra sarkallni a PR szakembereket és a digitális transzformációban dolgozó vállalati szakembereket. A moderált design thinking folyamat során szeretnénk majd eljutni odáig, hogy közösen meghatározzuk az újkori PR szerepét az üzleti kommunikációban.” – mondta Soós Eszter, az MPRSZ Digitális Tagozatának elnöke.

Éves feladatok

A Digitális Tagozat éves feladataiban vállalta, hogy létrehozza az MPRSZ digitális stratégiáját, segíti a Szövetségmunkáját annak megvalósításában. Szakmai munkacsoportokat hoz létre, amelyek közösen dolgoznak a társszakmák képviselőivel a kiemelt témákon illetve a szakma megismertetése és a tudásmegosztás céljából egy podcast sorozatot hoz létre a PR szakma ismert és kevésbé ismert szakembereinek bevonásával.

„Az online kommunikációs térben a keresőoptimalizálás, az influencer-marketing, a fizetett felületekkel támogatott történetmesélés, az online reputáció-menedzsment számos digitális ügynökséget hozott létre – ezek nagy része még mindig inkább az értékesítést támogató aktivitásokkal foglalkozik (pl PPC kampányok), miközben az üzleti stratégián alapuló, tartalmakkal operáló kommunikációs kampányokhoz a PR ügynökségek értenek leginkább. A digitális ügynökségeknek meg kell érteniük, hogy a hiteles, jó tartalmak sokkal könnyebben célba juttathatók; a PR ügynökségnek meg érdemes elsajátítaniuk a sokkal mélyebb digitális kommunikációs tudást. Ebben a párbeszédben látom az MPRSZ igazi szerepét.” – hangsúlyozta Sztaniszláv András, az MPRSZ elnöke.

digitális tagozat MPRSZ

A tudásmegosztáson, közös gondolkodáson túl a szervezet célja, hogy új generációs PR szakembereket biztosítson a szakma számára, valamint, hogy képviselje a PR szakmát a digitális kommunikációs díjak zsűrijében.

Amennyiben érdekli a tagozat munkája vagy szeretne csatlakozni a tagozathoz, kérjük, írjon nekünk a iroda@mprsz.hu e-mail címre.

Digitális tagozat munkaterv 2020

A Digitális Tagozat hírei

Gyerekinfluencerek – influencergyerekek

A Magyar Public Relations Szövetség ajánlást készített, amellyel szakmai párbeszédet kezdeményez Gyereknap alkalmából. A kezdeményezés célja, hogy a tiszta szabályozás és az etikai kérdések mellett tartalmi kérdésekre is felhívja a figyelmet és ajánlást tegyen a márkák számára

Meghívó a hackereknek: vajon a céges videóhívás veszélyt jelent számunkra?

A koronavírus-járvány alapjaiban változtatta meg a vállalatok alkalmazottakkal és partnerekkel való kommunikációját