MPRSZ – nemzetközi kapcsolatok az elmúlt 2,5 év eredményei

A Magyar PR Szövetség 2013. decemberében megválasztott elnökségének 2014-2017 évre szóló munkaprogramjában szerepelt az alábbi célkitűzés:

Nemzetközi kapcsolatok

“Megvizsgáljuk és lehetőség szerint követjük a legjobb nemzetközi szakmai szervezetek gyakorlatát és szorosabbra fűzzük a kapcsolatokat. Hosszú távú cél, hogy az MPRSZ újra tagja legyen minden jelentős nemzetközi szakmai szervezetnek és hatékonyan integrálja működésébe a tagsággal járó előnyöket, közvetítve azokat saját tagjai felé. Tanulmányozzuk, értékeljük és tagjaink felé közvetítjük a nemzetközi szakmai irányelveket és legjobb gyakorlatokat.

Szakmai szempontból kiemelten fontos országokban ún. szakmai nagyköveteket nevezünk ki, akik az adott országban laknak, a helyi szakmai szervezet tagjai és elő tudják mozdítani a kapcsolattartást illetve folyamatosan információt és szakmai híreket továbbítanak az MPRSZ számára.”

Szakmai nagykövetek

  1. augusztusában az elnökség 3 pr-szakembert kért fel szakmai nagykövetnek:

“Nagyköveteket nevezett ki a Magyar PR Szövetség

Három külföldön élő közismert pr-szakembert nevezett ki szakmai nagykövetnek a Magyar PR Szövetség. Barát Tamás (New York), Szondi György (Leeds) és Sztaniszláv András (Bristol) feladata, hogy az országukban székelő nemzetközi szakmai szervezetekkel egyfajta összekötőként felvegyék a kapcsolatot és képviseljék az MPRSZ-t, illetve az MPRSZ számára szakmai kérdésekben információt nyújtsanak, azaz az adott országban fellelhető szakmai információt a magyarországi szakemberek számára elérhetővé tegyék.

A nagykövetek félévente számolnak be az MPRSZ érdekében végzett tevékenységükről.”

 

Elért nemzetközi eredményeink:

  • február

Beke Zsuzsa és Hegyi Gábor előadóként vettek részt a davosi World Communications Forum rendezvényen, amiről sikeres PR Kávéházi Esten számoltak be.

  • szeptember 28.

Együttműködési megállapodást kötöttünk a londoni székhelyű Chartered Institute of Public Relations szervezével, amelynek keretében:

  • az MPRSZ tagjai számára is elérhetők az Akkreditált és a Chartered statusok
  • a CIPR által készített “skills guide”-ok és “webinar”-ok elérhetők lesznek az MPRSZ tagjai számára
  • módszertani együttműködés a “State of the Profession” kutatásban, hogy összehasonlítható eredmények szülessenek
  • néhány példány elérhető lesz a CIPR nyomtatott szakmai újságjából, az Influence magazinból az MPRSZ tagoknak
  • október 18-20

Részt vettünk az International News Media Association éves konferenciáján, ahol számos hasznos kapcsolat és gondolatcsere alakult ki a márkázott tartalmak és tartalommenedzsment témakörben

  • március 4.

Elkészült az első, nemzetközi összehasonlításra is alkalmas “State of the Profession” kutatás, amelyet sikeres PR Kávéházi Estén is megvitattunk ügynökségi, vállalati, szövetségi szakemberrel és egy végzős PR-os diákkal.

  • április 1.

Belépés az International Communications Consultacy Organisation nemzetközi szervezetbe, amelynek előnyei:

  • 36 másik ország tapasztalatainak és gyakorlatainak belső megosztása
  • World Report eredményeinek elérhetősége a tagok számára
  • Nemzetközi kapcsolatrendszer más szövetségekkel, ügynökségi vezetőkkel
  • Kedvezményes belépési díjak más, nemzetközi konferenciákra és szakmai programokra
  • Consultancy Management Standard és etikai normák bevezetésében való közvetlen támogatás

Nemzetközi hírlevek

  • április óta havonta egyszer nemzetközi híreket osztunk meg tagjainkkal, amelyet nagykövetünk szerkeszt
  • Májusa óta az MPRSZ tagok feliratkozhatnak az ICCO és a PR Week közös hírlevelére, hogy közvetlenül is eljusson hozzájuk néhány érdekes nemzetközi információ

Nemzetközi médiaszereplések:

  • a CCO magazin rendre beszámol az MPRSZ fontosabb eseményeiről
  • Böhm Kornél, a Kríziskommunikációs Tagozat elnökének írása megjelent a spinsucks.com és a managamenthelp.org oldalakon
  • Sztaniszláv András blogposztja bekerült a CIPR válogatott írásai közé

Nemzetközi rendezvényeink

  • Angliából hoztunk előadót a MédiaPiac-MPRSZ közös, “A PR legyen Veled” konferenciájára
  • Angliából (a CIPR-tól) és Ausztriából (az osztrák PR szövetség és az ICCO képviselője) is előad az üzleti kommunikáció és etikai kapcsolatáról a PR Akadémián
  • Mindkét konferencia bekerült a CIPR listájába, ahol a részvételért személyes fejlesztési pontok (CPD) szerezhetők az akkreditált status megszerzéséhez.