Nagy változások közepén – Világhírű előadók, forró témák, üdítő megoldások – nagy sikerrel zárt a pr-esek nyári találkozója, a IV. PR Akadémia

1259

Kecskemét, 2017. július 6. – Hazugság, avagy az alternatív igazság a kommunikációban, digitális PR az integrált kommunikációban, valamint a turisztika PR-megoldásai adták a szakma nyári találkozójának vezérfonalát. Július 3. és 5. között rendezte meg Kecskeméten a IV. PR Akadémiát a Magyar Public Relations Szövetség. Az előadók – hazai és nemzetközi klasszisok – a nyári kánikula ellenére is jelentős számú érdeklődőt csábítottak a hírös városba. A top témákról és megoldásokról szóló előadások új ötleteket és eszközöket kínáltak a hazai pr-szakembereknek.

A rendezvényt Szemereyné Pataki Klaudia polgármester nyitotta meg, aki személyes jelenlétével és szavaival is elismerte a PR Akadémia és a pr-szakma egyre erősödő szerepét; majd felszólalt Mák Kornél alpolgármester és Dr. Király László professzor, a Bács Kiskun megyei a TIT ielnökségi tagja. Lakatos Zsófia, az MPRSZ elnöke zárta a megnyitó beszédek sorát és köszöntötte Sarlós Gábort, a szövetség legújabb „Örökös Tag” -ját.

A tematikus napok olyan kérdések köré szerveződtek, amelyek – meghatározva mindennapjainkat –, nem csak pr-szakemberek számára érdekesek. Mi is az az alternatív igazság, hogyan érhető tetten és mi a PR válasza? – ezt a témát járták körül a hétfői nap előadói: Maxim Behar, az International Communications Consultancy Organisation (ICCO) elnöke és nemzetközi megközelítést adott a University of Worcester egyetemi tanáraként Sarlós Gábor is. A téma megvilágítását a tudomány és oktatás felől támogatta dr. Szécsi Gábor a PTE KPVK tanszékvezető egyetemi tanára és Hammer Ferenc, az ELTE Médiatanszékének vezetője is. Az ügynökségi oldalt Bőhm Kornél, a SpinDoc alapítója, a médiát pedig Szauer Péter, a HVG vezérigazgatója képviselte ezen a napon.

A második napon a digitális PR szerepét és legújabb megoldásait járták körül az előadók. A szakma határokon átívelő üzeneteit Dave King, a Digitalis Reputation vezérigazgatója adta át. Előadott a témában Sós Péter János, a B. SWAN Partners ügyvezetője; Földi Tamás, a Big Data-kezelő Starschema alapítója és társtulajdonosa; Siska Mátyás, az MPRSz elnökségi tagja; és Dr. Péterfalvi Attila címzetes egyetemi tanár, a NAIH elnöke. Első női előadóként Vida Eszter beszélt a SentiOne-tól a „social media listening” -ről. Itt volt a jól ismert Győrfi Pál, az OMSZ kommunikációs igazgatója és Bruck Gábor, a Sawyer-Miller Group alapítója. Mindkét napot, az aznapi előadókat felvonultató kerekasztal beszélgetés zárta, a PublicPress-t alapító, örökös MPRSZ-tag, Sárosi Péter vezetésével.

A zárónapot a turisztikai iparág hazai helyzetének pr-szemszögű bemutatása jellemezte. A sort Paul Holmes, a Holmes Report főszerkesztője nyitotta, aki „a hirdetés valójában egy pr-eszköz” kijelentésével sokkolta a hallgatóságot, majd hozzátette „a PR szemléletmód, kommunikációs folyamat, a hirdetés pedig egy eszköz, s csak eszköz lehet a folyamat része.”

Ezután hazai előadók következtek: Bánhegyi Zsófia, a Magyar Turisztikai Ügynökség marketingkommunikációs vezérigazgató-helyettese; Kiss Róbert Richárd, Prima Primissima-díjas turisztikai újságíró és Gerendai Károly, a „Sziget” alapító tulajdonosa. Fontos előadókat és érdekes előadásokat tartogatott a záró szekció is, két ügynökségi reprezentánssal: Ferling József, a Ferling PR stratégiai igazgatója és Bradács András a Front Page Communications senior tanácsadója adott elő. Az Akadémia harmadik női előadójaként a „Szerelemvölgy”-ként is funkcionáló Pázmánd polgármesterét, dr. Virányiné dr. Reichenbach Mónikát hallgathatták a résztvevők.

Sós Péter János a rendezvény fő szervezője, az MPRSz alelnöke, záróbeszédében kiemelte: „A folyamatosan változó kihívásoknak egyfolytában változó eszközökkel kell megfelelnünk. Egy dolog azonban változatlan: ez pedig a PR szemlélete és lényege.”

„A folyamatosan változó környezet és kihívások közepette a Public Relations alap szerepe ugyanaz maradt: abban segítünk az embereknek, hogy megértsék egymást. Hidakat építünk, bizalmat alapozunk meg és kapcsolatokat ápolunk. A munkánkhoz pedig – ahogy Paul Holmes elmondta – négy fő tulajdonság szükséges: kíváncsiság, bátorság, tisztesség és empátia. Ezek a siker tényezői” – mondta el Lakatos Zsófia a rendezvény kapcsán, hozzátéve – „Jó volt együtt lenni néhány napig a szakma szereplőivel, átbeszélni a PR történéseit és nagyszerű előadókat hallgatni. Mindenki, aki ott volt, tanulhatott a többiektől, mindannyian új impulzusokkal gazdagodtunk, amelyek hozzá fognak segíteni, hogy együtt fejlesszük tovább ezt a csodálatos, izgalmas szakmát.”

Az évek óta visszatérő és új résztvevők egyöntetű véleménye szerint a rendezvény széleskörű áttekintést és jól használható ötleteket, eszközöket ad, amelyekért érdemes elzarándokolni a nyári PR Akadémiára.

Vélemények, fotók a https://www.facebook.com/mprsz/ oldalon.

MEGOSZTÁS