„Közösen a közösségért? avagy vállalatok a közösségek fejlődéséért” címmel rendezi meg idei éves konferenciáját a Magyar Adományozói Fórum október 12-én a PwC székházában. A szakmai találkozón a meghívott előadók és látogatók megoszthatják véleményüket a helyi közösségek fejlesztése során szerzett vállalati tapasztalatokról, a társadalmi vállalkozások céges támogatási lehetőségeiről és a kommunikáció szerepéről a közösségek, a lakosság bevonásában, aktivizálásában.
Mitől lehetnek sikeresek azok a közös vállalati és civil kezdeményezések, amelyek a helyi közösségek megerősítését, egy adott településen élő emberek életének, mindennapjainak javítását szolgálják? Milyen szerepet játszhatnak a hazai cégek a társadalmi kohézió, a szolidaritás erősítésében? Mit jelent és hogyan mutatható ki a „társadalmi profit”? Hogyan járulhat hozzá a kommunikáció a közösségek, a lakosság bevonásában, aktivizálásához?
Többek között ezekre a kérdésekre is választ kaphatnak a látogatók a Magyar Adományozói Fórum 2016. október 12-i „Közösen a közösségért? avagy vállalatok a közösségek fejlődéséért” elnevezésű éves konferenciáján 26 vállalat és civil szervezet képviseletében érkező előadó segítségével. Emellett a résztvevők párbeszédet folytathatnak a szektorok közötti együttműködések jövőjéről és szerepéről a hazai közösségek társadalmi kohéziójának és szolidaritásának erősítésében.
A hazai CSR események egyik legnagyobb, több mint 150 vendéget váró rendezvényén a szakmai programok mellett a MAF Társadalmi Befektetések Díj pályázatának eredményhirdetésére, valamint a MAF Felelős Támogató Védjegyet idén elnyert vállalatok bemutatására is sor kerül.
A PwC székházában megrendezésre kerülő MAF „Közösen a közösségért? avagy vállalatok a közösségek fejlődéséért” konferencia részletes programja megtalálható: http://donorsforum.hu/hu/konferenciak/koezoesen-a-koezoessegert-2016-oktober-12
A konferencia támogatói: dm Kft, McDonald’s Magyarországi Étterem Hálózat Kft. (arany fokozatú támogató), British American Tobacco Hungary, Tesco-Global Áruházak Zrt., (ezüst fokozatú támogatók), E.ON Hungária Zrt., (bronz fokozatú támogató), Heineken Hungária Zrt, MOL Nyrt., PwC Magyarország Kft., Remarker Kft., Wieland és Wieland Kft (támogatók)
Közösen a közösségért? avagy vállalatok a közösségek fejlődéséért c. konferencia és
MAF Társadalmi Befektetések Díjátadó gála
- október 12. (szerda) 09.00 – 16.00
Helyszín: PwC Magyarország, Eiffel Palace, 1055 Budapest, Bajcsy-Zsilinszky út 78.
Fővédnök: Varga Mihály, Nemzetgazdasági Miniszter (felkérés alatt)
Háziasszony: dr. Molnár Klára, igazgató, Magyar Adományozói Fórum (MAF)
Konferál: Erős Antónia, alapító, Egy Csepp Figyelem Alapítvány és Tulik Ágnes, marketing és kommunikációs vezető, Törley Kft., a MAF alelnöke
P R O G R A M
A konferencia ideje alatt folyamatos meetup és networking lehetőség a MAF Társadalmi Befektetések Díj bíráló bizottságának szavazatai alapján döntőbe került vállalatok képviselőivel.
09.00 – 09.30 Regisztráció egy csésze kávé mellett
09.30 – 09.35 Megnyitó – Nyilas Orsolya, vállalati kommunikációs vezető, Samsung Electronics Hungary, a MAF elnöke
09.35 – 09.40 Köszöntő – Palotai Borbála, menedzser, marketing kommunikáció és üzletfejlesztés részleg, PwC
09.40 – 09.55 Köszöntő a fővédnök képviseletében
09.55 – 10.10 Vállalatok a helyi közösségek fejlesztéséért – gondolatébresztő előadás –
Elzo Molenberg, Helyettes Misszióvezető, a Holland Királyság Nagykövetsége
10.10 – 10.50 Vállalatok a helyi közösségek fejlesztéséért – kerekasztal-beszélgetés, moderál:
Kőszegi András, ügyvezető, Brandtrend
A panelbeszélgetés az alábbi kérdéseket járja körül:
Miért fontos a hazai vállalatok számára a helyi közösségek támogatása, fejlesztése? Milyen tapasztalatokat szerezhetnek azok a cégek, amelyek kifejezetten a helyi közösségek támogatása céljából írnak ki pályázatokat vagy egyéb módon támogatják a helyi közösségeket? Milyen eredményeket, hatást lehet az ilyen támogatási programok során célul kitűzni és elérni?
Meghívott vendégek:
- Auchan Magyarország képviselője
- Foltányi Zsuzsa, stratégiai tanácsadó, Ökotárs Alapítvány
- Kanyó Roland, marketing és PR menedzser, dm Kft.
- Károlyi Zsuzsanna, kommunikációs vezető, E.ON Hungária Zrt.
- MOL Csoport képviselője
- Magyar Henrietta, kormányzati és közösségi kapcsolatok vezető, Tesco Magyarország
10.50 – 11.30 Kávészünet
11.30 – 13.00 A jelenlévők részvételével world cafe jelleggel eszmecsere a kerekasztal beszélgetés témájáról. A beszélgetést vezeti Pribélyi-Nagy Melinda, tréner, coach, facilitátor, Wieland és Wieland Kft., grafikus jegyzetelők, Remarker Kft.
13.00 – 13.40 Ebédszünet
13.40 – 13.50 A MAF Felelős Támogató Védjegy elismerések ünnepélyes átadása
13.50 – 14.00 Vállalkozás a közösségért – gondolatébresztő előadás – Horváth Anna, igazgató, NESsT
14.00 – 14.50 Vállalkozás a közösségért – kerekasztal beszélgetés, moderál: Horváth Anna, igazgató, NESsT
A panelbeszélgetés az alábbi kérdéseket járja körül:
Milyen módon és milyen kritériumok alapján érdemes a vállalati és az alapítványi szektor szereplőinek befektetnie a hazai társadalmi vállalkozásokba? Mekkora kockázattal járnak ezek a befektetések? Hogyan lehet meghatározni és mérni, hogy ezek a befektetések milyen és mekkora társadalmi profitot termelnek?
Meghívott vendégek:
- Gulyás Erzsébet, országigazgató, Badur Alapítvány
- Czafrangó János, good.bee programvezető, ERSTE Bank Hungary Zrt.
- Nagy Gábor, szenior tanácsadó és programvezető, IFUA Nonprofit Partner
- Tringer Ágoston, PR menedzser, Invitech Megoldások Zrt.
- Eszter Elemér, elnökségi tag, Társadalmi Hasznosságú Befektetők Egyesülete
- Smid Beáta, marketing és kommunikációs ügyvezető igazgató, Unicredit Bank
A beszélgetés végén lehetőséget adunk a jelenlévők számára, hogy feltegyék kérdéseiket a panelben résztvevőknek (10 perc).
14.50 – 15.00 A MAF CSR kommunikációs ajánlása vállalatok számára – A MAF IMPAKT munkacsoport legújabb fejlesztésének bemutatása – Schubauer Krisztina, Citizenship vezető, Microsoft
15.00 – 15.30 Kommunikációval a közösségek bevonásáért
Meghívott előadók (prezentációk 10-10 percben):
- Sustainability leadership – Dr. Jánosy Zsuzsanna, társtulajdonos, márkatanácsadó, BrandTrend
- Társadalmi befektetések kommunikációjának trendjei a hazai médiában –Reiter Viktor, elemző, IMEDIA Kft.
- CSR kommunikáció mérésének lehetőségei – Lakatos Zsófia, elnök, MPRSZ
15.30 – 16.00 A MAF Társadalmi Befektetések Díj pályázat eredményhirdetése és díjátadója 4 kategóriában
- MAF Leginnovatívabb Támogatói Program Kategória
- MAF Legsikeresebb Partneri Együttműködések Kategória
- MAF Legnagyobb Hatást Elérő Támogatói Program Kategória
- MAF Az Év Társadalmi Befektetési Programja Kategória