Hazánkban is egyre több közepes és nagyvállalat ismeri fel a munkáltatói márkaépítésben rejlő lehetőségeket. A vállalatok, mint munkáltatók, megkülönböztetésének egyre elengedhetetlenebb a szerepe a tehetségekért és a specialistákért folyó versenyben. A munkáltatói verseny immár a fizikai munkakörök esetében is jelentős. A megfelelően tudatos Employer Branding stratégia alkalmazása a munkavállalók elkötelezettségét is jelentős módon növeli, így csökkentve a fluktuációt. Annak érdekében, hogy ez a speciális szakterület minél több figyelmet és publicitást kapjon, az MPRSZ elnöksége 2015-ben döntött az Employer Branding tagozat létrehozásáról.

A megalakult tagozat célkitűzései között szerepel többek között az Employer Branding fogalmának egyértelmű definiálása, az Employer Branding tevékenység mérhetőségének kidolgozása és hozzájárulásának kimutatása a vállalat profittermelő képességéhez, a kommunikációs és HR szakma közelítése a két szakterület közti összefüggések jobb megértése érdekében.

Továbbá általános szakmai edukáció és keretrendszer biztosítása, valamint az Employer Branding fogalmának és alkalmazásának elterjesztése a magyar munkáltatók körében.

Az MPRSZ Employer Brand tagozata a HR Portállal közösen külön tematikus felületet alakított ki és minden évben meghirdetésre kerül az Employer Brand Award, amely a legjobb hazai gyakorlatokat díjazza, valamint PR Kávézási estek és workshopok is megrendezésre kerülnek a témában.

Kádár Balázs
az Employer Branding tagozat alapítója és vezetője, az MPRSz elnökségi tagja

Amennyiben érdekli a tagozat munkája vagy szeretne csatlakozni a tagozathoz, kérjük, írjon nekünk a titkarsag@mprsz.hu e-mail címre.

Az Employer Branding Award 2016 pályázata: pályázati kiírás

 

Az Employer Branding Award 2015 díjnyertes pályázatai:

KKV kategória

Hegyvidéki Sportcsarnok és Sportközpont (MOM Sport): MOM Sport munkáltatói arculat építése

Nagyvállalat kategória

Budapest Bank Zrt.: Példaértékű Employer Branding gyakorlatok a Budapest Banknál

GE Global Operations Hungary: Innovatív vállalati kultúra építése a GE GLOBAL OPERATIONS-nél; Bemutató film

Generali Biztosító Zrt.: Mi, a Generali – Köztünk a helyed!

Tagjaink

Az Employer Branding tagozat hírei

Hogyan csábítsuk az irodánkba a legjobb munkavállalókat? – interjú Kádár Balázzsal

Az Iroda.hu kérdezte az MPRSZ Employer Branding tagozatának vezetőjét arról, hogyan csábíthatók be a legjobb munkavállalók az irodákba. A cikk eredeti verziója itt olvasható.   Sokan...

Employer Branding Award 2017 – Példaértékű Munkáltatói Márkaépítés Díja 2017

Budapest, 2017. október 18. - A Magyar Public Relations Szövetség (MPRSZ) Employer Branding Tagozata a hazai munkáltatói márkaépítés izgalmas és új szakterületének hazai intézményi...

A nyári lazulás hatása az employer brandingre – Az Employer Branding...

Véget ért a nyár és a szabadságolási időszak. Tanácsadóként szeretnénk beszámolni néhány érdekes megfigyelésünkről. A nyári hónapok alatt ismeretségi körünkből többen jelentkeztek különböző cégek...